جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
بهشت ميزبان، ‌جهنم ميهمان
-(5 نفر) 
بهشت ميزبان، ‌جهنم ميهمان
بازدید 1464
گروه: دنياي فن آوري

مسوولان تيم هاي پر طرفدار دنيا براي هوادارنشان چه مي كنند
 

قبل از بازي هاي رفت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا بود كه آتشفشان ايسلند تكاني به خودش داد و آسمان اروپا را پرد كرد از غبار و و دود . آن موقع تيم هاي ليون و بارسلونا مجبور شدند به جاي پروازي حداكثر يك ساعته مسيري نزديك به 1000 كيلومتر را با اتوبوس طي كنند تا به خانه حريف برسند .
بسياري از هواداران 2 آتشه اين تيم ها مجبور شدند از مسيرهاي زميني به مقصد برسند . همان موقع مسوولان اين باشگاه ها به خاطر پذيرش رنج سفر حمايت در هر شرايطي از هواداران خود تشكر كردند و آنها را بهترين هواداران دنيا ناميدند .
آنها اما اگر اداره تراكتور سازي تبريز را بر عهده داشتند چه مي كردند ؟ وقتي حتي براي يك بازي معمولي ده ها هزار هوادار آذري صعب العبورترين مسيرها را طي مي كنند و نه صخره و كوه و نه سنگلاخ نمي تواند از رسيدن آنها به استاديوم يادگار امام تبريز جلوگيري كنند همين هواداران حتي وقتي مي بينند جايي براي نشستن وجود ندارد و همه راه ها به داخل بسته شده در بلنداي كوه هاي مشرف به ورزشگاه مي ايستند و بازي را تماشا مي كنند دست كم از نتايجي كه تراكتور سازي مقابل تيم هاي بزرگ ليگ در خانه گرفته، ‌مي شود فهميد كه چه ورزشگاه هولناكي دارد . در فوتبال روز دنيا ورزشگاه تيم هاي بزرگ نظير بارسلونا، ‌ليورپول و ميلان گرفته تا تيم هاي درجه چندمي مثل گالاتاسراي ،‌آ . ا . ك آتن و ....

ميلان
 

ورزشگاه « سن سيرو » را بيشتر به خاطر بنرها و پارچه نوشت هاي بزرگي كه هواداران ميلان به ورزشگاه مي آورند مي شناسند . هواداران سختگير ميلان دو دسته اند؛ ‌تيفوسي ها و بقيه تيفوسي ها واقعاً‌ بي رحمند و حتي از اشتباهات كوچك كاپيتان پائولو مالديني‌، وقتي پس از نزديك به سه دهه تصميم به خداحافظي از فوتبال مي گيرد نمي گذرند . آنها هر چند لحظه اي از حمايت تيمشان دست بر نمي دارند اما حرفشان را روي بنرهايي بزرگ كه حتي حملش به داخل استاديوم سخت به نظر مي رسد ،‌مي زنند .

بارسلونا
 

يكي از عادت هايي كه هواداران بارسلونا دارند استفاده از كاغذهايي رنگي است كه هواداران بالاي سر مي گيرند ،‌طوري كه پيش از بازي با همين كاغذها كلمه «بارسا » ديده مي شود . عظمت ورزشگاه « توكمپ » كه در چند ثانيه متحد مي شود و صداي بلند هواداران اين تيم باعث مي شود تيم مهمان شب سختي را بگذراند . به عقيده مديران بارسلونا حمايت هوادار از كمك هاي مالي اش ارزش بيشتري دارد براي همين هم آنها كه عضو كانون هواداران باشگاه هستند بليت را با قيمت ارزان تري مي خرند ،‌هر چند اين عده زياد سالانه مبلغي براي عضويت در باشگاه پرداخت مي كنند بارسلونا در ضمن مدام با هوادارانش در ارتباط است و از طريق پست الكترونيكي آنها را در جريان آخرين اتفاقات و تصميمات باشگاه قرار مي دهد . حتي شعارهايي كه براي يك بازي خاص ساخته شده از طريق كانون هواداران باشگاه ـ كه جدا از مديريت باشگاه فعاليت مي كند ـ به گوش هواداران مي رسد . در ضمن هواداران از برنامه جشني كه براي پيروزي ها و قهرماني ها ترتيب داده شده با خبر شده و با حضور نيروهاي امنيتي در سلامت كامل در ميدان اصلي شهر به پايكوبي مشغول مي شوند .

دورتموند
 

آن موقع كه دورتموند جواز حضور در ليگ قهرمانان اروپا و جام يوفا ـ ليگ اروپا ـ را پيدا مي كرد هيچ تيمي دوست نداشت مهمان ورزشگاه « وست فالن » باشد. هواداران زرد پوش دورتموندي به جرأت رعب آورترين هواداران بوندسليگا هستند. شعارها و سرودهاي محكم و حماسي آنها بدجوري گوش حريف را كر مي كند . هواداران دورتموند براي اينكه به ورزشگاه برسند در نقاط مختلف شهر قرار مي گذارند و با هم به ورزشگاه مي روند . براي همين هم روز بازي حتي شهر دورتموند هم براي حريف جهنم مي شود .

ليورپول
 

« آنفيلد » يكي از هراسناك ترين ورزشگاه هاي دنياست . هر تيمي كه يك بار گذرش به اين ورزشگاه افتاده تا مقابل بازيكنان ليورپول بازي كند اين را به خوبي مي داند . اين ورزشگاه با گنجايش 45 هزار نفر شايد خيلي بزرگ نباشد اما مطمئن باشيد در اروپا منحصر به فرد است عده اي از هواداران متعصب ليورپول هميشه سر جاي خودشان حضور دارند .
جاي آنها كنار نقطه كرنر ضلع جنوب غربي ورزشگاه است . آنها آن قدر در ورزشگاه حضور دارند كه ديگر جزئي از باشگاه به شمار مي روند . بيشتر سرودهاي طولاني اي كه هواداران ليورپول در بازي مي خوانند از اينجا شروع مي شود . « آنفيلد » از ثانيه صفر بازي تا لحظه اي كه داور سوت پايان بازي را بكشد آرام نمي گيرد و هواداران قرمز پوش مدام نام تيمشان را با صدايي مهيب فرياد مي زنند .
تا حدي كه پاتريك ويرا ‌،كاپيتان سابق آرسنال روزي گفته بود تونل ورودي بازيكنان به زمين ورزشگاه « آنفيلد » ترسناك ترين جاي دنياست . درعوض مديران ليورپول هم حسابي هواي حاميانشان را دارند تسهيلات براي رفت و آمد ورزشگاه و سفرهاي خارجي همراه تيم يكي از كارهايي است كه براي هواداران اين تيم انجام مي شود تا آنها بدون كوچك ترين زحمتي خودشان را به ورزشگاه برسانند و از بازيكنانشان حمايت كنند .
منبع:نشريه همشهري مثبت شماره 6
اضافه کردن نظر
نام:
پست الکترونيک:
نظرات کاربران:
کد امنیتی: تصویر امنیتیتغییر عکس