جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
شمع مدل گوي شيشه اي
-(13 Body) 
شمع مدل گوي شيشه اي
Visitor 1852
Category: دنياي فن آوري

Egched glass globe
 

طرح زياي اين شمع که روي ظرف مخصوص آن پياده شده است، جلوه دو چنداني به آن بخشيده است. تقاطي از ظرف کروي شکل را برچسب کاغذي چسبانده و بقيه قسمت ها را با اسپري مخصوص شيشه بپوشانيد. يک نکته را همواره به ياد داشته باشيد که قبل از ريختن پارافين ذوب شده درون ظرف کروي شکل، ظرف را کمي گرم کنيد تا ترک نخورد.

وسايل مورد نياز:
 

@ظرف شيشه اي کروي شکل با قطر تقريبي 7 سانتي متر
@برچسب ستاره اي شکل
@پارچه
@ميکروکريستالين نرم
@روزنامه
@اسپري شيشه
@نخ شمع به طول تقريبي 6 سانتي متر
@نگهدارنده نخ براي قسمت انتهايي
@چسب پارافين
@مقداري کش نازک
@دو تکه چوب نازک براي نگهداشتن سر ديگر نخ (مي توانيد از سيخ چوبي نيزاستفاده کنيد)
@10 گرم ميکروکريستالين نرم
@رنگ پارافين قرمز
@ظرف يا پارچ مخصوص ذوب کردن پارافين
@منبع حرارت
@الکل
1ــ سطح ظرف کروي شکل را با الکل تميز کنيد. برچسب هاي ستاره اي شکل را يکي يکي از سطح کاغذشان جدا کرده و روي ظرف بچسبانيد. سعي کنيد ستاره ها را در فواصل يکسان بچسبانيد و به هنگام چسباندن آنقدر فشار ندهيد که بعد از اتمام کار جدا کردن شان دشوار شود.
2ــ روزنامه اي را روي ميز کارتان پهن کنيد و مقداري کاغذ و يا پارچه را لوله و داخل ظرف بگذاريد تا اسپري به داخل ظرف نخورد. با استفاده از اسپري شيشه روي سطح ظرف را بپوشانيد. دقت کنيد حرکات دست تان به هنگام استفاده از اسپري بسيار نرم و موجي باشد. اين کار را خيلي سبک و راحت انجام دهيد تا سطح کارتان يکدست و زيبا شود.
3ــ حالا ستاره ها را يکي يکي از روي سطح ظرف جدا کنيد. قبل از جدا کردن ستاره ها، 10 دقيقه صبر کنيد تا اسپري خشک شود (مي توانيد زمان بيشتري را به خشک شدن اسپري اختصاص دهيد، ولي در اين صورت ستاره ها محکم تر و جدا کردنشان دشوارتر مي شود. براي اين منظور، 10 دقيقه مناسب است).
4ــ دو تکه نازک چوبي يا سيخ چوبي را به هم چسبانده و دو سر آنها را با مقداري کش ببنديد. فتيله شمع را از قسمت انتهايي به نگهدارنده فتيله وصل کنيد و بعد نگهدارنده را داخل ظرف و در قسمت مرکزي آن بگذاريد براي اطمينان از اتصال فتيله به نگهدارنده مي توانيد مقداري چسب پارافين به آن بزنيد. سر ديگر فتيله را در ميان دو سيخ چوبي قرار دهيد تا فتيله در حالت ايستاده قرار بگيرد. بعد ظرف کروي شکل را داخل فر خاموش نيمه گرم بگذاريد تا به مدت 10 دقيقه در آنجا بماند و کمي گرم شود. اين کار براي جلوگيري از ترک خوردگي ظرف به هنگام ريختن پارافين ذوب شده داخل آن لازم است.
5ــ مقداري ميکروکريستالين را همراه با پارافين و رنگ پارافين قرمز ذوب کنيد و آن را با کمک پارچ مخصوص ذوب کردن، داخل ظرف کروي بريزيد. بعد کمي صبر کنيد تا پارافين سفت شود. در آخر، قسمت اضافي نخ را به مقدار دلخواه خود کوتاه کنيد.
منبع: دنياي زنان، شماره 64
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image