جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
آشنايي با دنياي رشته ها Noodles
-(10 Body) 
آشنايي با دنياي رشته ها Noodles
Visitor 2722
Category: دنياي فن آوري
انواع رشته را ـ كه در مشرق زمين يك نوع غذاي اماده به شمار مي آيندـ از آرد گندم ، آرد ماش (mung) يا آرد باك ويت (Buck wheat) درست مي كنند. باك ويت نوعي دانه از خانواده ي تخم ريواس است كه به دليل داشتن طعمي لذيذ ،رشته اي آن در ژاپن،روسيه،فرانسه و آمريكا ازمحبوبيت بالائي برخوردار است.رشته ها نيزمانند پاستا داراي ميزان اندكي از چربي،اما داراي مقدار زيادي كربوهيدرات هستند و به همين دليل ،انرژي ماندگار و طولاني مدت توليد مي كنند.

انواع رشته ي گندم
 

Wheat Noodles
به طور كلي،دو نوع رشته ي گندم داريم: ساده تخم مرغي ـ رشته هاي ساده از تركيب آرد قوي و آب درست مي شوند و مي توان آن هارا به شكل تخت يا گرد تهيه كرد ودر انواع ضخامت هاي مختلف ارائه مي شوند.

آشنايي با دنياي رشته ها Noodles

رشته اودون
 

Udon noodles
اين نوع رشته ي ژاپني ضخيم،ممكن است تخت يا گرد باشد و به صورت خشك به فروش مي رسد .رشته ي اودوني كه با گندم كامل تهيه مي شود داراي طعم قوي تري است.

آشنايي با دنياي رشته ها Noodles

رشته ي سومن
 

Somen noodles
اين رشته هاي بسيار باريك و سفيد رنگ كه محصول كشور ژاپن اند ،معمولا به صورت دسته اي به فروش مي رسند، درحالي كه نواري كاغذي دورشان پيچيده شده است.

آشنايي با دنياي رشته ها Noodles

رشته ي تخم مرغي
 

Egg noodles
رشته ي تخم مرغي ، به مراتب از انواع ساده آن رايج تراست و به صورت خشك به فروش مي رسد .نوع چيني آن در ضخامت هاي گوناگون وجود دارد.معمولارشته هاي تخم مرغي ،مانند؛ ورميشل ،بسيار ظريفند و به صورت حلقه اي ارائه مي گردند . رشته تخم مرغي تهيه شده از گندم كامل به وفور در دسترس است وبه سادگي مي توان ان را از سوپر ماركت هاي بزرگ تهيه كرد.

آشنايي با دنياي رشته ها Noodles

رشته ي رامن
 

Ramen noodles
اين نوع رشته ي تخم مرغي ژاپني نيز به صورت حلقه اي فروخته مي شود و معمولا به همراه غذائي آبكي ، پخته و مصرف مي شود.

آشنايي با دنياي رشته ها Noodles

رشته ي برنجي
 

Rich noodles
اين رشته هاي ظريف و لذيذ، از برنج درست مي شوند وداراي رنگ سفيد مات اند . اين نوع رشته نيز در اندازه هاي بسيار متنوعي عرضه مي شود؛ از رشته هاي بسيار بسيار باريك به نام ورميشل برنج ـ كه در تايلند و جنوب چين،طرفداران فراوان دارد ـ گرفته تا رشته هاي ضخيم كه بيشترين طرفداران را در ويتنام و مالزي دارد.حجم بسيار زيادي از رشته هاي برنج به صورت خشك شده در سبزي فروشي هاي شرقي به فروش مي رسد و گاهي اوقات نيز انواع تازه ي ان در يخچال نگهداري مي شود.به دليل آنكه تمامي اين رشته هاي برنجي ،از پيش پخته شده است ، كافي است تنها چند دقيقه ان هارا در آب داغ قراردهيد،تا نرم شود و سپس مي توانيد در سرخ كردني ها و انواع سالاد استفاده كنيد.

آشنايي با دنياي رشته ها Noodles

پيشنهادهائي براي تهيه ي سريع انواع رشته
 

_براي اماده كردن يك نوع غذاي ژاپني اسان ، موگي ميسو (نوعي ادويه ژاپني)را درآب حل كنيد .سپس رشته ي سوباي پخته را اضافه كرده ، ورقه هاي چيلي و حلقه هاي پياز داغ را به آن بيفزائيد.
_رشته رامن را در عصاره ي سبزي بپزيد .آن گاه كمي سويا سس تيره ، اسفناج خرد كرده و زنجفيل رنده رده بر روي ان بريزيد : در پايان ، دانه هاي كنجد و گشنيز تازه و خرد كرده را روي ان بپاشيد و ميل كنيد.
_قارچ صدفي را در سير و زنجفيل سرخ كنيد. سپس رشته برنج و تخم مرغ را به ان بيفزائيد . پيازچه تازه واندكي روغن كنجد بوداده را به ان اضافه كنيد و هم بزنيد تا خوراك اماده مصرف شود.
_در كاسه ي دستگاه غذاساز،مقداري پوست ليموترش ،چيلي ،سير،زنجفيل و گشنيز تازه را با هم مخلوط كنيد.سپس اين مايه ي غليظ را در اندكي روغن مايع سرخ كنيد وبارشته هاي نواري پخته مخلوط سازيد .در پايان،ريحان تازه و خرد كرده و پياز داغ را بر روي آن بپاشيد و ميل كنيد.

ورميشل و رشته سلفوني
 

Chellophane Vermicelli and Noodles
اين رشته ي كشدار كه از نشاسته ي ماش ـ Mungـ به دست مي آيد ، فقط به صورت خشك عرضه مي شود و به نام ورميشل رشته اي و شفاف نيز ناميده مي شود. اين نوع رشته با وجود داشتن ظاهري بسيار ظريف ، محكم و نسبتا سفت است .رشته هاي سلفوني نياز به جوشيدن ندارند و فقط بايد به مدت 10 تا 15 دقيقه در آب جوش قرار داده شوند. بافت آنها فوق العاده است و بعد از پخته شدن ، ظاهر منسجم خود را حفظ مي كند و به همان نحو باقي مي ماند.رشته هاي سلفوني ، تقريبا فاقد طعم خاصي هستند و براي مزه دار شدن،بايد با غذاهاي پرادويه و انواع چاشني مخلوط شوند.به همين دليل ، هيچ گاه نمي توان اين نوع رشته را به تنهايي مصرف كرد و بايد به عنوان يكي ازمواد تشكيل دهنده غذا به كار برده شود.همچنين از آن ها در پخت غذاهاي گياهي و اسپرينگ رول استفاده مي شود.

رشته باك ويت
 

Buckwheat Noodles
معروف ترين نوع رشته ي باك ويت به نام سوبا معروف است . رنگ آن به مراتب تيره تر از رشته ي گندم(تقريبا خاكستري ـ قهوه اي )است.در ژاپن ،رشته ي سوبا به طور سنتي در سوپ يا غذاهاي سرخ كردني همراه با انواع سس مصرف مي شود.

نحوه خريد و نگهداري در فروشگاه هاي آسيائي
 

پاكت هاي رشته ي تازه ، در يخچال نگهداي مي شود و بايد آن را طبق تاريخ درج شده مصرف كرد و در يخچال نگهداري نمود. اما رشته ي خشك را مي توان تا چندين ماه در جاي خشك و خنك نگاه داشت .

مزاياي رشته از لحاظ سلامت
 

رشته ها داراي ميزان بالائي از كربوهيدارت هستند كه به آرامي خرد مي شوند و به همين دليل تا مدت زماني طولاني به بدن انرژي مي بخشند .رشته ي تهيه شده از گندم كامل ، مغذي ترين نوع رشته است و سرشار از انواع ويتامين ،مواد معدني و فيبر مي باشد. به طور كلي،تمامي رشته ها،‌منبع مفيدي از پروتئين اند و درصد كمي چربي در خود دارند.رشته ي باك ويت از آرد باك ويت توليد مي شود كه خود آن ،حاوي هر هشت نوع اسيد امينه ي لازم براي بدن است و از آن پروتئين كاملي درست مي كند. همچنين ، درصد فيبر آن نيز بالا ست.

روش پختن رشته ي گندم
 

روش پخت رشته ي گندم بسيار آسان است و هر دو نوع خشك و تازه را بايد در ظرفي بزرگ حاوي آب جوش پخت .مدت زمان لازم براي اين كار،بستگي به نوع رشته و ضخامت آن دارد .رشته ي خشك ، حدود 3 دقيقه و رشته هاي تازه ،كمتر از 1 دقيقه زمان نياز دارد .شايد لازم باشد رشته هاي تازه را سريع در آب سرد بريزيد تا از بيش از حد پخته شدن شان جلوگيري شود.
منبع:مجله اشپزباشي،شماره44
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image