جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
مثبت‌انديشي ضامن بقا و موفقيت
-(6 Body) 
مثبت‌انديشي ضامن بقا و موفقيت
Visitor 3197
Category: دنياي فن آوري
محققان اخيرا آنچه را کارشناسان علوم انگيزشي همچون خود من سال‌ ها تدريس کرده‌اند اثبات نموده‌اند و آن اين است که مثبت‌انديشي چنان نيروي عظيمي است که موجب افزايش طول عمر مي‌شود.

مثبت‌انديشي همچنين با کسب ثروت و موفقيت مرتبط است.

نتايج مطالعه‌اي دراهايو که موضوع پيري و بازنشستگي را 20 سال مورد بررسي قرار داده است نشان مي‌‌دهد نظر افراد در مورد پيري بر ميزان عمر آنها تاثيرگذار است. بنابر يافته‌هاي اين تحقيق افرادي که درباره پيري نگرش مثبتي دارند به طور متوسط 8/7 سال بيش از کساني که نگرششان در اين باره منفي است عمر مي‌کنند .
البته بديهي است که عوامل بسياري بر طول عمر انسان تاثيرگذار است. اما از آنجا که اين تحقيق روي 1157 نفر انجام شده است سعي شده تاثير عوامل ديگر تا حد امکان تحت کنترل قرار گيرد. در نتيجه اگر وضعيت جسماني افراد تا حدي تحت تاثيرنگرش آنها درباره پيري است،‌ مثبت‌انديشي چه اثري در پي دارد؟ به طور کوتاه بايد گفت :

«همه چيز تحت تاثير نگرش ماست ».

حال که چنين است از خود بپرسيد مي‌خواهيد بر چه چيزي اثر بگذاريد. بر سلامتي،‌شادابي، در آمدتان، کداميک؟ ابتدا ليستي از موارد دلخواه تهيه کنيد. اما سعي کنيد کمتر از 7 مورد را در نظر بگيريد تا بتوانيد نيروي خود را به خوبي روي آنها متمرکز کنيد. سپس نگرش واقعي خود را درباره اين موارد بيابيد و براي دستيابي به حقيقت امر از ديگران بخواهيد نظر خود را درباره نگرش شما نسبت به آن موارد اعلام کنند. اگر اعمال و رفتارتان مطابق نگرشتان نيست،‌ براي يافتن نگرش واقعي خود به اعمال و رفتارتان توجه کنيد زيرا آنها معرف‌هاي واقعي‌ تري هستند. حال ببينيد نگرشتان براي دستيابي به هر يک از اهداف موردنظر اثربخش است يا خير. ببينيد در کدام يک از زمينه‌ها لازم است نگرشتان را تغيير دهيد و نگرش تازه‌اي در پيش گيريد. سعي کنيد نگرش تازه را به باور تبديل کنيد. براي نمونه اگر مي‌خواهيد نگرشتان اين باشد که «پولدار شدن خوب است» چند بار در روز اين جمله را تکرار کنيد: «من عقيده دارم پولدار شدن خوب است». اين نوع تاکيد و تصريح راهي بسيار موثر براي تغيير نگرش در مدتي کوتاه است .
براي تغيير نگرش همچنين مي‌توانيد از دوستان و اطرافيانتان کمک بگيريد. از آنها بخواهيد شما را از نشانه‌هاي تغييرنگرشتان با خبر سازند. اين کار موجب ايجاد روحيه، عزت‌نفس و تسريع روند تغيير مي‌شود. خود من دريافته‌ام به دليل اينکه کارشناس علوم انگيزشي هستم اطرافيانم انتظار دارند همواره مرا با روحيه و با نشاط ببينند. بدين ترتيب زمانيکه مطابق انتظار آنها سرحال نيستم سريعا متوجه مي‌شوند و همين باعث مي‌شود بتوانم فورا روحيه خود را به دست آورم. در اين خصوص هميشه به مخاطبانم مي‌گويم که يکي از بدي‌هاي شغل من اين است که هيچ وقت حق ندارم ناراحت باشم. من به دليل نيروي عظيم نگرش انسان و نقش مهم آن، شرح زير را در کتابم با عنوان «60 ثانيه تا موفقيت» آورده‌ام: «خودتان طالع‌بين خودتان باشيد و براي خود چيزهاي خوب پيشگويي کنيد. اين يکي از ترفندهايي است که طالع‌بينان از آن استفاده مي‌کنند و شما هم مي‌توانيد آن را به کار بنديد. طالع‌بينان به سرعت متوجه مي‌شوند که افکار فرد مراجعه‌کننده مثبت است يا منفي. سپس براساس برداشتي که از نگرش فرد مي‌کنند درباره او به پيشگويي مي‌پردازند. شما مي‌توانيد خودتان اين کار را بکنيد. اگر ديدتان مثبت است، پس اتفاقات خوشايندي در انتظار شماست. اما اگر فرد بدبيني هستيد، بايد در انتظار اتفاقات ناخوشايندي باشيد .
اگر مي‌خواهيد سرنوشت خوبي براي خودتان پيش‌بيني کنيد، افکار و رفتار مثبتي داشته باشيد و ببينيد جهان از آن شما مي‌شود. وقتي صحبت مي‌کنيد ديد مثبتي از خود داشته باشيد. اگر ديدتان در اين خصوص منفي باشد، علاوه بر اينکه خودباوري خود را از دست مي‌‌دهيد موجب مي‌شويد ديگران هم باور خود را نسبت به شما از دست بدهند. هميشه در خودتان مثبت صحبت کنيد. حتي اگر کسي شنونده صحبت‌هايتان نيست، خودتان مي‌شنويد و خودتان مهم‌ترين فرد هستيد. فراموش نکنيد که نگرش شما به ديگران هم سرايت مي‌‌کند. پس براي خودتان و ديگران آينده روشني پيش‌بيني کنيد و ببينيد چگونه به حقيقت مي‌پيوندد .»
در آخر بايد گفت نگرش ما عاملي بسيار نيرومند است که مي‌توان از آن سود جست يا متضرر گشت. من تاکيد مي‌ کنم که از آن در جهت مثبت استفاده کنيد و از اين لحظه به بعد بر نقاط مثبت زندگي‌تان تمرکز کنيد. زندگي قطع نظر از نگرش ما به روند خود ادامه مي‌دهد اما نوع نگرش ما بر طول عمرمان تاثيرگذار است .
منبع:روزنامه تفاهم
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image