جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
نکته هايي عملي و کاربردي براي مديريت شروع يک تجارت موفق
-(10 Body) 
نکته هايي عملي و کاربردي براي مديريت شروع يک تجارت موفق
Visitor 3576
Category: دنياي فن آوري

چکيده :

در اين مقاله قصد داريم ويژگي هاي يک تجارت خوب که هم در آغازو هم درحين فعاليت اصولي است را برايتان بيان کنيم زيرا تمامي شرکتها و تجارتها به نحوي از انحا شروع به فعاليت مي کنند اما چه عامل يا عواملي وجود دارد که تضمين کننده شروع و بقايي سالم است ؟
عامل موفقيت بستگي به عوامل زيادي دارد که ما در اين مقاله به 10 مورد از مهمترين آنها اشاره خواهيم کرد.
با پيروي از اين اصول سعي کنيد ميزان موفقيت خود را چند برابر نمايد.

مقدمه :

همان طوري که درچکيده مطلب اشاره گرديد در اين مقاله ما قصد داريم که 10 ويژگي کليدي و قابل اجرا که خيلي ساده و راحت قابل انجام هستند را برايتان بيان کنيم تا بناي فعاليت خود، که همان شروع تجارت است را قوت بخشيده و بهتر بتوانيد در بازار رقابت از رقبا به طرز سالم پيشي بگيريد، و يکه تاز بازار رقابت سالم باشيد.

 10عملکرد مهم و کاربردي براي شروع يک تجارت موفق

1) آن چيزي را که به آن علاقه داريد انجام دهيد .
شما براي شروع و ادامه يک تجارت تمام وقت و انرژي خود را صرف آن رشته مي کنيد، بنابراين شما بايد کاري را شروع کنيد که واقعا" به آن علاقه منديد زيرا اگربه کاري که هيچ علاقه اي به آن نداريد دست بزنيد، بعداز مدتي از آن خسته خواهيد شد و دست از کار خواهيد کشيد .
بنابراين آن مدتي نيز که صرف آن تجارت يا کار کرده ايد، به هدرخواهيد داد . اما اگر کاري را که به آن علاقه داريد آغاز کنيد اگر در آن کار نيزهرچقدر جلو تر رويد با انگيزه تر خواهيد شد و پيشرفت هاي زيادي خواهيد کرد .
پس آن کار را که واقعا" از ته دل مي خواهيد، انجام دهيد . تا به پيشرفت هاي مالي و موقعيتي برسيد .
2) وقتي که کارمنديد، شروع به تجارت کنيد .
البته اين به اين معني نيست که شما براي تجارت بايد استخدام باشيد . و اگر استخدام نباشيد نمي توانيد شروع به تجارت کنيد . اين بدين معني است که براي شروع تجارت بايد يک تکيه گاه مالي داشته باشيد و بعداز آن اقدام کنيد . اين طور نباشد که اصلا" پول نداشته باشيد . و در اين حين به يک کار تجاري خيلي بزرگ اقدام نماييد . پس حتما" براي شروع يک تجارت که منجر به موفقيت شود شما نيازمند يک پشتوانه مالي هستيد تا شما را در آغاز ودر طول مدت تجارت ساپورت و حمايت نمايد .
3) تنهايي انجام ندهيد .
شما حتما" به يک حمايت کننده که ممکن است يک فرد يا يک تيم يا يک گروه باشد نياز خواهيد داشت . البته فقط در آغاز نيست بلکه در طول مدت تجارت نيز نيازمند خواهيد بود اما براي شروع بيشتر نيازمنديد يک دوست صميمي يا يکي از اعضاي فاميل يا خانواده که بتوان به راحتي و بدون دغدغه در مورد امور تجارت با او صحبت کرد و او هم با دلسوزي به حرفهاي شما گوش کند و شما را آرام نمايد خيلي بهتر مي تواند در رفع استرسها و فشارهاي آغازين تجارت موفق موثر واقع شود . پس يک دوست صميمي و واقعي را هيچ وقت از دست ندهيد . اگر هم ممکن باشد او را به استخدام شرکت خود در آوريد .
4)مشترياتنتان را قبلا" پيدا کنيد .
قبل از اينکه تجارتتان را آغاز کنيد حتما" مشتريان را پيدا کنيد . اين طور نباشد که با خود فکر کنيد که اول بايد شرکت را تاسيس کنيم و فعاليت آن را شروع کنيم ، . بعد اقدام به جذب مشتري کنيم بلکه بايد سعي شود مشتري را در هر حالت جذب کرد حتي اگر قبل از تاسيس باشد . زيرا که سيستم تجارت شما وابستگي تام و تمام به مشتري دارد و خواهد داشت . پس جزء جدا نشدني تجارت خود (مشتري) را از دست ندهيد آگهي هاي متفاوت و متنوع به شبکه هاي مختلف مثل اينترنت بدهيد.
هميشه انتظار نداشته باشيد که به اين زودي مشتري يا بي خواهيد کرد ، شايد گاها" خيلي زمان بر باشد .
5) طرح تجاري براي خود بنويسيد.
طرح تجاري باعث خواهد شد که شما تمامي مراحل تجاري خود را روي کاغذ بياوريد و از دوباره کاري ها و هدر دادن وقت و زمان خود جلوگيري خواهيد کرد.
اولين فايده يک طرح تجاري اين است که شما را به يک تجارتي که به موفقيت ختم مي شود رهنمود مي سازد
6) تحقيق کنيد .
شما براي شروع يک تجارت از هر کس که مي تواند شما را ياري کند پرس و جو کنيد تا يک تجارت موفق را بنا نهيد . و قدم در بازار تجارت بگذاريد اما اين فقط شروع کار است و نقش تحقيق گر را به شما مي دهد . در حاليکه شما بايد در صنعت و حرفه اي که مي خواهيد به آن پا گذاريد بايد حرفه اي و کارشناس باشيد به همين دليل خود را در حرفه اي که مي خواهيد شروع کنيد، حرفه اي کنيد . مثلا" با عضو شدن در انجمنهاي تخصصي رشته خود يا عضويت در ماهنامه ها و سايتهاي مرتبط .
7) از افراد حرفه اي کمک بگيريد .
اگر شما يک شرکت تجاري کوچک را مديريت مي کنيد و در آن موفق هستيد به شما تبريک مي گوييم اما حتما" به ياد داشته باشيد که نبايد فکر کنيد چون يک شرکت کوچک را مي توانيد به طور فردي و تنها مديريت کنيد پس حتما" يک شرکت بزرگ را نيز به تنهايي مي توانيد مديريت کنيد . شما در يک شرکت بزرگ ،افراد متخصصص و حرفه اي، مثلا" يک حسابدار ، بايگان ، وکيل ، و.... نياز داريد . که يک سري حرفه هاي تخصصي هستند و شايد شما در اين حرفه ها مهارت و تخصص لازم را نداريد پس هيچوقت سعي نکنيد که به تنهايي همه اين کارها را انجام دهيد . زيرا هم زمان بر است و هم ممکن است کيفيت لازم را نداشته باشد .
پس حتما" از ساير افراد متخصص و مجرب استفاده کنيد تا در مديريت شرکتهاي بزرگ نيز موفق تر عمل کنيد .
8) پول پس انداز کنيد .
براي شروع يک تجارت که منجر به موفقيت شود ، شما بايد پول پس اندازداشته باشيد . نکته مهمتر اينکه شما براي شروع يک تجارت بايد قبل از شروع، پول کافي داشته باشيد، نه اينکه تجارت را شروع کنيد و بعد به بانک در خواست وام دهيد .
پس سعي کنيد پول مورد نياز خود را اول تهيه کنيد و بعد ا" به شروع اقدام کنيد، تا در وسط فعاليت تجارت يا حتي در ابتداي آن دچار ضعف و شکست نشويد .
اين نکته خيلي مهم است . دليل اکثرافراد ي که شروع به تجارت مي کنند اما بعد از مدتي شکست مي خورند نيز همين مورد است .
9) حرفه اي عمل کنيد .
تمام افرادي که مي خواهند از شما خريد کنند يا اينکه وارد تجارت با شما شوند يا حتي سهام شرکت شما را بخرند، دوست دارند شما را به عنوان يک شرکت حرفه اي پندارند .
به عنوان مثال يک خط تلفن مجزاي تجاري يا يک E-mail تجاري يا يک شماره فکس تجاري و....داشته باشيد.
اينها به تجارت شما رسميت و اعتبار مي بخشند.
10) کارهاي خود را از همان ابتدا قانوني آغاز کنيد .
همواره سعي کنيد کارهاي خود را قانوني انجام دهيد . به عنوان مثال حتما" پروانه و مجوز شروع را بگيريد يا خود را به اداره ماليات و ارگانهاي مربوط از قبل معرفي کنيد اينها باعث مي شود که هم وجهه شما در پيش ادارات مربوطه بالا رود و هم باعث مي شود که ديگر شما مجبور نباشيد که در وسط تجارت فعاليتتان را متوقف کنيد و دوباره به همان نقطه اول شروع برگرديد وکارهايي که بايد در ابتدا انجام مي داديد در وسط فعاليت خود، انجام دهيد.

نتيجه گيري:

اصولي که در بالا با عنوان" نکته هايي عملي و کاربردي براي مديريت شروع يک تجارت موفق" اشاره شد نتيجه تحقيقاتي بوده است که از تجارب شرکتهاي موفقي که با پيروي از اين اصول امروزه به عنوان چند شرکت برتر از آنها ياد مي شود مي باشد.
پس با پيروي و الگو برداري از اين اصول، موفقيت خود را درشروع کار تجارت تضمين نمائيد.

منابع و ماخذ:

1. Manage your position Martin, 2003.
2. How to start a business, Business .com.2006.
3. How we can write a business plan.
4. How Bridgestone became a success.2003.
5. Don't fear of being a business man. Martin, Feb, 2005.
6. Excel team .com, about business, Mar 2007.
7. about .COM, about business, Susan Ward, Mar 2007.

منبع: maghaleh.net
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image