جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
هشت تمرين کششي در محل کار
-(1 Body) 
هشت تمرين کششي در محل کار
Visitor 3078
Category: دنياي فن آوري
اگر زمان زيادي را در محل کار، پاي کامپيوتر مي‌گذرانيد، حتي اگر وضعيت قرار گرفتن‏تان درست هم باشد، ممکن است دچار کشيدگي و حتي دردهاي عضلاني شويد.
براي پيشگيري از اين مشکل، فاصله‏هاي کوچکي بين کارتان بيندازيد و از اين زمان براي انجام چند تمرين کششي بهره ببريد. شما مي‌توانيد تمرينات کششي زير را انجام دهيد:

تمرين شماره 1: انگشتان‏تان را بکشيد
 

دست‏تان را باز کنيد. سپس کف دست را بکشيد و انگشتان‏تان را تا جايي که مي‌توانيد از هم باز کنيد. فشار و کشيدگي را احساس مي‌کنيد. ده ثانيه اين وضعيت را ادامه دهيد. اين تمرين را به دفعات دل‏خواه تکرار کنيد.

تمرين شماره 2: گردن و کتف‏هايتان را بکشيد
 

کتف‏هايتان را به سمت گوش‏هايتان بالا بياوريد. براي ايجاد احساس کشش در گردن و شانه‏ها، کمي فشار بياوريد. سه تا پنج ثانيه اين وضعيت را حفظ کرده و سپس رها کنيد. اين حرکت را سه تا پنج بار تکرار کنيد.

تمرين شماره 3: بالاي کمر و شانه‏ها را بکشيد
 

دست‏ها را پشت سرتان، روي هم قرار دهيد. آرنج‏ها را به دو طرف‏تان بکشيد. آرنج‏ها را به آهستگي به پشت فشار دهيد تا دوباره استخوان‏هاي کتف تحت فشار قرار بگيرند. هشت تا ده ثانيه اين وضعيت را حفظ کنيد. چندين بار اين تمرين را تکرار کنيد.

تمرين شماره 4: گردن‏تان را بکشيد
 

براي اين تمرين بايد بنشينيد و پشت‏تان بايد کاملاً صاف باشد. سرتان هم بايد کاملاً صاف باشد. سر را به آهستگي به يک سمت خم کنيد. کشش خفيفي احساس مي‌کنيد. اين وضعيت را ده تا بيست ثانيه ادامه دهيد. دو تا سه بار تمرين را براي هر سمت تکرار کنيد.

تمرين شماره 5: گردن‏تان را در چرخش بکشيد
 

باز هم بايد بنشينيد و کمر و سرتان بايد کاملاً صاف باشند. اين بار سرتان را به يک سمت بچرخانيد (بالاي کتف)؛ انگار مي‌خواهيد چيزي را در آن سمت تماشا کنيد. کشش خفيفي احساس مي‌کنيد. ده تا بيست ثانيه در همين وضعيت بمانيد. اين حرکت را دو تا سه بار براي هر طرف تکرار کنيد.

تمرين شماره 6: بازوها و کتف‏تان را بکشيد
 

بازوها را به پشت ببريد و دست‏هايتان را روي هم قرار دهيد. بازوهايتان را هم‏زمان با چرخش خفيف گردن‏تان، به سمت خارج بکشيد. پنج تا ده ثانيه کشش را ادامه دهيد. اين تمرين را حداقل دو بار تکرار کنيد.

تمرين شماره 7: پشت و بازوهايتان را بکشيد
 

بازوها را بالا بياوريد. انگشتان‏تان را در هم قلاب کنيد و به سمت بالا بکشيد. تا جايي که مي‌توانيد اين کشش را ادامه دهيد. ده تا بيست ثانيه در اين وضعيت بمانيد. تمرين را سه بار تکرار کنيد.

تمرين شماره 8: بازوهايتان را بکشيد
 

دست راست را روي شان? چپ بگذاريد و دست چپ را روي آرنج راست. سر را به سمت راست بچرخانيد و آرنج راست‏تان را به سمت چپ هل دهيد. کشيدگي خفيفي احساس مي‌کنيد. پانزده تا بيست ثانيه اين وضعيت را حفظ کنيد. اين تمرين را دو تا سه بار براي هر طرف تکرار کنيد.
منبع:گروه سلامت سيمرغ
ارسال توسط کاربر محترم سايت :fc_farshad
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image