جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
درماني براي خرخر شبانه
-(7 Body) 
درماني براي خرخر شبانه
Visitor 3186
Category: دنياي فن آوري
خرخر شبانه يکي از شايعترين اختلاعات خواب مي باشد که سبب مي شود در همه جوامع بسياري از افراد شبها خواب مناسبي نداشته باشند . اين بيماري ناشي از انسداد نسبي در مسير جريان هوا حين خواب است و علل اين انسداد نيز بسيار متفاوت است . خرخر شبانه بر حسب علت آن و شدت آن درمانهاي متنوع زيادي از تغيير سبک زندگي و ورزشهاي مختلف تا جراحي دارد .

علل خرخر شبانه
 

• گردن کوتاه : بخصوص در خانمها از علل مهم است .
• بزرگي لوزه هاي دهاني
• آلرژي : مي تواند نسبت به آب و هوا ، غذا و ........ باشد .
• چاقي : چاقي از علل مهم و شايع خرخر شبانه به علت فشار توده چربي گردني روي راه هوايي خلفي است .
• بزرگي زبان کوچک
• شل بودن و ضعف عضلات گردن

• علل ژنيتيکي
 

ورزش و درمان خرخر شبانه
ورزش به طريق مختلف در کاهش يا دفع اين شکل نقش موثر دارد . آنچه در اين زمينه اهميت دارد اين است که ورزش هرچه که باشد به صورت منظم انجام مي گيرد و جزئي از زندگي روزانه فرد بايد باشد تا اثرات مفيد خود را نشان دهد . چه ورزش هاي عمومي و چه ورزش هاي خاص ناحيه حلق و گلو در کاهش اين عارضه خواب موثرند که در ادامه به آنها خواهيم پرداخت .

• ورزش هوازي:
 

ورزشهاي پياده روي، دوچرخه سواري، رکاب زني در جا و شنا به طرق مختلف انسداد مجاري هوا حين خواب را کاهش مي دهند اين ورزشها با کاهش وزن از فشار توده چربي گردن بر روي مجاري هوايي در ناحيه گردن مي کاهند و انسداد را کاهش ميدهند بدليل افزايش شدت تنفس در ورزش عضلات تنفسي راه هاي هوايي تقويت شده و مانع از روي هم خوابيدن راه هوايي ميشود اين ورزش ها بايد حداقل 3 مرتبه در هفته و هر بار حداقل به مدت 45 – 30 دقيقه انجام شوند و بايد با شدت متوسط انجام شوند انجام ورزش شديد و غير منظم کمکي به درمان خروپف شبانه نمي کند .

• ورزشهاي تقويت کننده حلق و راه هاي هوايي :
 

يک مجموعه از ورزشهاي تقويت کننده عضلات حلق وجود دارند که با تقويت اين عضلات مي توانند شکل خرخر شبانگاهي را کاهش دهند يا آنرا به طور کامل رفع کنند . نکته مهم و کاربردي در انجام اين ورزشها اين است که همه آنها بايد بلافاصله قبل از خوابيدن انجام شوند تا موثر واقع شوند . در زير 3 نمونه از اين ورزشها را بيان مي کنيم .
يک خودکار را بين دندانهاي خود به مدت 5 دقيقه نگه داريد ، اين نگه داشتن بايد محکم باشد اما نبايد سبب ايجاد درد شود .
با دست از جلو به عقب روي فک تحتاني خود در حاليکه دهان کمي باز است فشار وارد کنيد و اين فشار را براي چند دقيقه حفظ کنيد .اين مدت بيش از 3 دقيقه نباشد
زبان خود را به قسمت خلفي دندانهاي فک تحتاني براي مدت 5 دقيقه بفشاريد .
منبع: پورتال پزشکي ورزشي ايران
ارسال توسط کاربر محترم سايت :hasantaleb
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image