جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
آدم خشني نيستم، روحي مبارز دارم
-(12 Body) 
آدم خشني نيستم، روحي مبارز دارم
Visitor 3304
Category: دنياي فن آوري
گفتگو با فايتر جوان تيم ملي موي تاي
«موي تاي يعني جنگ »... اين عبارتي بود که مربي تيم ملي در تمرين دختران ملي پوش آن را به کار برد؛ جايي که تلاش مي کرد به فايترهايي که تا همين ديروز کيک بوکس کار مي کنند و ياد بدهد چطور علاوه بر مشت و لگد از زانو و آرنج شان هم کار بکشند تا تبديل به يک موي تاي کار قدرتمند شوند. «نيلا فروغي » 23 ساله، بعد از يازده سال رزمي کار کردن به موي تاي رسيده است. خودش مي گويد آدم خشني نيست و اين روح مبارزه است که او را به سمت کيک بوکس و بعد هم موي تاي کشانده. براي او که حتي کاراته را هم امتحان کرده، يک چيز اهميت خاصي دارد: «ضربه ها نبايد کنترل شده باشد.» همين که او اجازه دارد ضرباتش را با نهايت قدرت بزند برايش هيجان انگيز است.

بيوگرافي کوتاهي از خودتان بگوييد؟
 

من نيلا فروغي متولد پانزدهم فروردين ماه سال 1365 در تهران و هم اکنون عضو تيم ملي موي تاي بانوان هستم.

چگونه به ورزش خشن موي تاي علاقه مند شديد؟
 

من ورزش هاي رزمي را از يازده سالگي با کيوکوشين شروع کردم و سپس به ورزش هاي رينگي و مبارزه اي علاقه مند شدم و در حال حاضر هم در خدمت تيم ملي موي تاي هستم و مبارزه روي رينگ را با هيچ چيز ديگري عوض نمي کنم!

از چه زماني به صورت حرفه اي در رشته موي تاي فعاليت مي کنيد؟
 

تقريباً از ابتداي سال گذشته عضو تيم ملي موي تاي شدم؛ ولي قبل از آن در رشته کيک بوکسينگ که شباهت زيادي هم به اين رشته دارد، چندين سال فعاليت کردم و داراي عناوين مختلفي هستم.

از اينکه به عنوان يک زن ايراني افتخارآفريني مي کنيد چه احساسي داريد؟
 

به عنوان يک ملي پوش بسيار خوشحالم و هر روز انگيزه ام براي کسب مدال و افتخارآفريني دو چندان مي شود؛ ضمن اينکه افتخار آفريني در هر شرايط و هر مملکتي براي ملي پوشانش موفقيت و لذت بزرگي است.

از تحصيلات تان بگوييد.
 

دانشجوي رشته حسابداري در دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهريار هستم.

مجرديد يا متأهل؟
 

مجردم و فعلاً فکرم را به اين موضوع مشغول نمي کنم.

خانواده چه نقشي در موفقيت هاي شما داشته اند؟
 

بدون شک نقش آن ها غير قابل انکار است. پدر و مادرم در سخت ترين شرايط يار وغمخوارم بودند. حضورشان در کنارم به من آرامش مي دهد.

هيچ وقت پيش آمده که به خاطر خطرات اين رشته مانع از حضور شما در مسابقه اي بشوند؟
 

البته نگراني هايي داشته اند، ولي هيچ وقت مانعم نشده اند.

تمرينات تان در چه مرحله اي است؟
 

در حال حاضر در اردوي تيم ملي هستيم و در کنار ديگر ملي پوشان زير نظر مربيان تيم ملي خود را آماده مسابقات آتي مي کنيم. البته اوقات بيکاري ام را نيز سعي مي کنم صرف تمرين با شاگردانم بکنم.

از اولين حضورتان در مسابقات جهاني بگوييد؟
 

من سال گذشته به همراه دو ملي پوش موي تاي ديگر براي اولين بار در تاريخ موي تاي بانوان در مسابقات جهاني بوسان شرکت کردم و خوشبختانه هم موفق شدم در اولين حضور به مدال برنز اين رقابت ها برسم.

از اينکه بايد در مسابقات برون مرزي با حجاب اسلامي حضور داشته باشيد ناراحت نيستيد؟
 

چرا بايد ناراحت باشم؟ بالاخره اين جزء فرهنگ ماست و براي مان قابل احترام است.

واکنش ورزشکاران غير مسلمان به حجاب شما چگونه است؟
 

هميشه نگاه ويژه اي به ما دارند و به نوعي براي شان جالب هستيم. آنها وقتي مي بينند که ورزشکاران ايراني در چنين شرايطي مي توانند به مدال هاي جهاني برسند، بسيار تعجب و به شدت تشويق مان مي کنند.

از حقوق و مزاياي فدراسيون راضي هستيد؟
 

بد نيست، تا حدودي راضيم.

بهترين خاطره ورزشي شما چيست؟
 

در جريان مسابقات جهاني بوسان مقابل يک حريف سر سخت مالزيايي موفق شدم در همان 30 ثانيه اول، حريفم را ناک اوت کنم که اين پيروزي موجب شد همه ورزشکاران کشورهاي ديگر تشويقم کنند.

تا چه زماني مي خواهيد موي تاي را ادامه بدهيد؟
 

من هميشه اين سوال در ذهنم بوده، ولي بيشتر اوقات يک چيز به ذهنم مي رسد که « انديشيدن به پايان هر چيز، لذت حضورش را از بين مي برد، پس بگذاريد پايان شما را غافلگير کند؛ همانند آغاز ».

بزرگ ترين آرزوي تان؟
عاقبت بخيري؛ ولي رسيدن به موفقيت هايي که آرزوي آنها را هم دارم بسيار لذت بخش خواهد بود.
 

مسائل مادي چقدر براي شما مهم است؟
 

بحث مالي برايم مهم است؛
ولي نه در درجه اول.

تبعيض بين آقايان و بانوان را در بحث ورزش چقدر مي بينيد؟
 

بدون شک اين تبعيض ها بسيار زياد است و سال هاست خاطر بانوان ما را آزار مي دهد. اميدوارم روزي اين مباحث در ورزش، پايان پذيرد و بينش ها نسبت به بانوان تغيير کند.

پيشنهادي براي حل اين معضل داريد؟
 

فکر مي کنم اين يک بحث فرهنگي باشد. مطمئناً اين قضيه بايد از لحاظ فرهنگي در جامعه جا بيفتد و نهايتاً به ورزش بانوان هم سرايت پيدا کند.

بدترين ضربه اي که در جريان مسابقات خورده ايد را به ياد داريد؟
 

خوشبختانه من در هيچ مسابقه اي ناک اوت نشده ام و به همين خاطر هم تاکنون اين چنين ضربه اي نخورده ام ! اما خوردن ضربان سهمگين هم از ويژگي هاي رشته ماست.

بزرگترين رقباي شما از کدام کشورها هستند؟
 

خوب! کشورهاي زيادي در بحث رزمي جزء رقباي سرسخت محسوب مي شوند، ولي ورزشکاران اوکراين، تايلند و روسيه از مهمترين رقباي ما هستند.

رابطه تان با ديگر ملي پوشان چگونه است؟
 

خوشبختانه رابطه بسيار خوبي داريم.

با کدام يک از آنها راحت تريد؟
 

به طور کلي سعي مي کنم هميشه در کنار ملي پوشان ديگر باشم تا در مقابل آنها، ولي با سميه خزايي و نوحي رابطه بهتري دارم.

به عنوان يک فايتر زن بانوان ديگر را به حضور در اين رشته خشن توصيه مي کنيد؟
 

البته، من به خانم هاي علاقمند به اين رشته خشن توصيه مي کنم که بيايند و وقت را هم تلف نکنند.

براي آنها خطرناک نيست؟
 

نه، مطمئناً اگر آموزش ها صحيح باشد، خطرناک نيست؛ ضمن اينکه ما لوازم محافظتي زيادي هم براي مراقبت از خودمان داريم.

چه پيامي براي مخاطبان ماهنامه دنياي زنان داريد؟
 

به آنها توصيه مي کنم در هيچ شرايطي ورزش را کنار نگذارند.

صحبت پاياني؟
 

از شما تشکر مي کنم که وقتي هم براي ورزش بانوان گذاشتيد.

نماينده فدراسيون جهاني:
 

از حضور بانوان محجبه در مسابقات رسمي کاراته دفاع مي کنم
ايوانا: محمد پارايسو گفت: از حضور بانوان محجبه در مسابقات رسمي کاراته در فدراسيون جهاني دفاع مي کنم؛ اما اجراي اين موضوع نياز به زمان زيادي دارد.
به گزارش خبرگزاري زنان، نماينده اهل بنين فدراسيون جهاني کاراته ضمن ابراز خرسندي از ميزباني ايران، بازيهاي همبستگي کشورهاي اسلامي را بعد از المپيک، بزرگترين رخداد ورزشي خواند و اظهار داشت: فدراسيون جهاني کاراته و در رأس آن اسپينوز نگاه ويژه اي به اين بازي ها دارد.
وي ادامه داد: لازم مي دانم اين موضوع را به تمام مسلمانان دنيا تبريک بگويم. حضور بيش از 25 کشور در مسابقات کاراته اين دوره از بازي ها در دو رده مردان و زنان، فدراسيون جهاني را موظف کرد تا وارد موضوع شود. ما علاقمنديم از تخصصمان در اين بازي ها استفاده کنيم. پاراسوي خاطر نشان کرد: فدراسيون جهاني کاراته آماده است تا در هر زمينه اي که ستاد برگزاري بازي ها احساس نياز کند، وارد ميدان شود. علت اصلي سفر من به تهران نيز همين موضوع است. نماينده فدراسيون جهاني کاراته، کشورهاي شرکت کننده در اين دوره از بازي ها را صاحب نام خواند و اضافه کرد: آذربايجان و ايران از آسيا، سنگال و کامرون نيز از آفريقا در هر مسابقاتي حضور داشته باشند، سطح آن مسابقات را به شکل چشمگيري بالا مي برند. دبير کل فدراسيون کاراته آفريقا اين بازي ها را به عنوان نخستين مسابقات رسمي بانوان محجبه کاراته کار بر شمرد و تصريح کرد: از اين بابت بسيار خوشحالم که بانوان مسلمان نيز مي توانند حضور در مسابقات رسمي را تجربه کنند. من به عنوان يک مسلمان در فدراسيون جهاني کاراته از بحث حضور بانوان محجبه کاراته کار در مسابقات رسمي دفاع کنم؛ اما فکر مي کنم اين موضوع نياز به زمان زيادي دارد. لذا همانطور که حضور داوران محجبه زن در مسابقات بلامانع است اميدوارم روزي برسد تا بانوان کاراته کار نيز بتوانند با حجاب وارد تاتامي شوند.
منبع:نشريه دنياي زنان، شماره 51.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image