جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
هفت اشتباه بزرگ در راه اندازي کسب و کار
-(2 Body) 
هفت اشتباه بزرگ در راه اندازي کسب و کار
Visitor 2896
Category: دنياي فن آوري
اولين سال راه اندازي تجارت مسلما پر فراز و نشيب خواهد بود. هر اندازه که با دقت و دانش پيش برويد، باز هم مرتکب اشتباهاتي خواهيد شد. اما اگر ذهن خود را آماده کنيد و به تجربيات ديگران توجه کنيد، مي توانيد از وقوع بسياري از اين اشتباهات پيشگيري کنيد .
در اين فرصت به 7 اشتباه بزرگ تازه کاران و راه حلهائي براي گريز از آنها اشاره مي کنيم .

اشتباه اول: راندن يک ماشين تندرو در جاده اي خاکي

همه ما شنيده ايم که براي آغاز هر کار، به محرکي قوي و شور و شوق فراوان، احتياج است. اما داشتن اين حرارت اوليه به تنهايي کاري از پيش نمي برد.
شما به يک برنامه احتياج داريد.
در زمينه تجارتتان، درخصوص مشتريان و رقباي خود عميقا تحقيق کنيد و يک مدل حقيقي و مفيد براي تجارت خود ساخته و روي يک سوال مهم تکيه کنيد:
چگونه مي خواهيد پول در بياوريد؟
فرض کنيد که در صدد باز کردن يک مغازه هستيد. محلي را انتخاب مي کنيد که بايد هزينه اجاره آنرا بپردازيد. ممکن است مخارج زيادي نيز براي تهيه دکورمناسب متحمل شويد بدون آنکه به نحوه بازگشت اين هزينه ها بيانديشيد.محصولات شما کامل نيستند و به فکر بازاريابي هم نيستيد. قطعا پس از چند ماه تجارت شما سقوط خواهد کرد.
نکته:هيچ روز کاري خود را بدون برنامه طي نکنيد.

اشتباه دوم : ارزان فروشي

از يک کودک بخواهيد که بين يک کريستال 12 وجهي بدلي و يک قطعه الماس، يکي را انتخاب کند. کودک کريستال را انتخاب خواهد کرد. تازه کاران تجارت نيز به همين صورت عمل مي کنند، فريب کميت را مي خورند و به کيفيت اهميت نمي دهند.
آنها مي انديشند که اگر جنسهاي ارزان قيمت را عرضه کنند، فروش بهتري خواهند داشت و بزودي ميليونر خواهند شد.
اما اين تصور غلط است.
تازه کاران دنياي تجارت قيمتهاي محصولات و خدمات خود را بسيار پائين در نظر مي گيرند و به اين ترتيب در طول زندگي کاري خود نگران پول درآوردن خواهند بود و حتي زماني که سفارشي دريافت مي کنند، خوشحال نخواهند شد زيرا فروش براي آنها سود کافي به همراه نخواهد داشت.
قبل از قيمت گذاري، همه چيز را بسنجيد. هزينه هاي ثابت و متغير را محاسبه کنيد. روشهاي تجاري و قيمتهاي رقبا را مورد توجه قرار دهيد و استراتژي فروش و بازاريابي خود را بهينه کرده و درآمد قابل قبول خود را در نظر آوريد.
نکته:کريستالهاي بدلي را به الماسها ترجيح ندهيد.

اشتباه سوم: راه اندازي تجارت فقط براي هيجان

بيشتر اشخاصي که در حال راه اندازي يک تجارت هستند، افرادي رويايي، خيال پرداز و ماجراجو هستند که بيشتر به دنبال هيجان مي گردند. اين افراد به جاي تفکر و تحمل جزئيات دشوار اين کار، به فکر پيش روي هستند و مي خواهند که مسائل و بحرانها را به نوعي پشت سر بگذارند تا دوباره به ميدان بازي برگردند و ماجراهاي آن را دنبال کنند.
اما خستگي و ملالت از همين مسائل جزئي به تدريج ظاهر زيباي تجارت را به خطر خواهد انداخت، هدف تجارت کسب درآمد است و به مخاطره انداختن وضعيت فعلي در اين حيطه نمي گنجد.
نکته:تجارت را وسيله اي براي هيجان انگيز کردن زندگي قرار ندهيد.

اشتباه چهارم: غفلت از بازاريابي

تعداد کمي از صاحبان تجارتهايي که تازه تاسيس شده اند براي بازاريابي اهميت قائل مي شوند و برنامه و بودجه خاصي براي آن اختصاص مي دهند، زيرا تصور مي کنند که بازاريابي يک خرج غير ضروري است و يا به علت شکستهاي مقطعي از تاثير بازاريابي در فروش مايوس مي شوند.
بازاريابي، فروش فرد را تضمين مي کند. اما به ياد داشته باشيد که فروش هر روز محدود به همان روز است و لزوما فرآيندي ادامه دار نيست.
نمي توان از مرحله طرح و برنامه مستقيما به مرحله فروش رسيد و بازاريابي را فراموش کرد.
اين اشتباه از ناآگاهي افراد نسبت به چرخه فروش ناشي مي شود. اولين افرادي که براي راه اندازي تجارت به آنها احتياج داريد، بازاريابها هستند. بازارياب ها هستند که مي توانند شما را به ديگران معرفي کنند. پس از آن موقعيت فروش فراهم خواهد شد.
نکته:قبل از ارسال پيام آشنايي، به دنبال معامله نباشيد.

اشتباه پنجم: اسارت در تجارت به جاي رياست به آن

هنگامي که فردي 3 يا 4 وظيفه معين را در 7 روز هفته انجام مي دهد نيازي به بهره گيري از شيوه هاي مديريتي احساس نمي شود.
در آغاز به کار يک تجارت نيز، اتفاقات ناگهاني اما قابل پيش بيني بوقوع مي پيوندد که مي توان آنها را توسط تجربيات شخصي يا با استفاده از روش آزمون و خطا حل کرد.
اما همين طور که تجارت شما رشد مي کند،مسائل پيچيده تر خواهند شد و اين دو روش ديگر پاسخگوي آن ها نخواهند بود.
شما مسئول همه چيز هستيد. شما بايد اهداف تجارت را تعيين کنيد و روش ها را انتخاب کنيد، يا شخصي را براي انجام اين وظيفه منصوب کنيد.
بدون داشتن سياست معين و شفافي در مورد مشخصات مشاغل، استخدام ها، اخراج ها، تعطيلات، نحوه جبران کمبودها، چگونگي ترفيع ها و... شرکت و تجارت نوپاي شما در معرض آسيب ها و خطرات جدي قرار خواهد گرفت و نهايتا تجارت شما ضعيف خواهد شد.
توجه کنيد که کتاب راهنماي قوانين شرکت شما (حتي در حد يک صفحه) بايد وجود داشته باشد.
نکته:اختيارات و وظايف خود را فراموش نکنيد.

اشتباه ششم: پيش بيني ناقص بودجه

تازه کاران تجارت معمولا نيازهاي مالي خود را دست کم مي گيرند. اين افراد، در ابتداي کار هزينه زيادي را صرف خريد لوازم اداري و محصولاتي مي کنند که ممکن است بسيار تخصصي تر از آن چه باشد که به آن نياز دارند. هم چنين به اين موضوع توجه نمي کنند که اکثر مشتريان به طور اقساط خريد مي کنند و بازگشت پول به کندي انجام مي گيرد.
به همين علت مشاوران مديريت معمولا پيشنهاد مي کنند که پس از محاسبه بودجه مورد نياز خود براي راه اندازي تجارت، حداقل 50% به آن اضافه کنيد. به اين ترتيب براي مديريت ريسک هاي احتمالي آماده خواهيد شد.
نکته:در مورد بودجه واقع بين باشيد.

اشتباه هفتم: روابط غلط

شروع هر فعاليتي احتياج به کار فراوان و سيستم پشتيبان دارد. فشار تعهدات زماني و مسائل مالي باعث بروز مشکلاتي در روابط خواهد شد.
بايد قدري از بار خود را سبک کنيد و از کمک نزديکان و دوستان خود در حد امکان استفاده کنيد.
نکته:نگذاريد که يک اشتباه باعث يک عمر پشيماني شود.
بسياري از اشتباهات به اين دليل بروز مي کنند که تازه کاران تصور مي کنند که تمام کارها را بايد خود به تنهايي انجام دهند.
به جاي اين کار بهتر است نقاط قوت خود را بشناسيد و کمبودهاي خود را بپذيريد و بعضي از امور را به دست متخصصين خاص آن بسپاريد.
هنگامي که به مسائل و شکست هاي اجتناب ناپذير برخورد مي کنيد، اين ضرب المثل قديمي را به ياد بياوريد که:هر شکست پلي است براي پيروزي هاي آينده.
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image