جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
هدف‌گذاري
-(2 Body) 
هدف‌گذاري
Visitor 2867
Category: دنياي فن آوري
قبل از هر کاري ابتدا هدف‌تان را مشخص کنيد. اگر هدف نداشته باشيد نمي‌دانيد به کجا مي‌خواهيد برويد. در قصهء شازده کوچولو، شاهزاده از گربه سوال مي‌کند بايد کدام طرفي بروم. گربه مي‌گويد، کجا مي‌خواهي بروي؟ و شاهزاده جواب مي‌دهد که نمي‌‌دانم و گربه به زيبايي پاسخ مي‌دهد، پس از هر کجا بروي فرق نمي‌کند.
وقتي هدف داشته باشيد و مراحل رسيدن به آن را زمان‌بندي کنيد، آن‌گاه خواهيد توانست ميزان موفقيت خويش را اندازه‌گيري کنيد و بدانيد که از برنامه عقب هستيد يا خير.ديدن پيشرفت، خود بهترين انگيزه است و موفقيت، موفقيت ايجاد مي‌کند. هدف‌‌هايتان را برنامه‌ريزي کنيد و حرکت کنيد. يکي از کارهايي که در پايان هر سال مي‌کنيد اين باشد که سال گذشته را مورد‌بازنگري قرار دهيد و پيروزي‌‌ها و شکست‌هايتان را مهندسي کنيد يعني اندازه‌گيري و تجزيه و تحليل کنيد. من اسم اين فعاليت را مهندسي توفيق‌ها گذاشته‌ام. آري حتي توفيق‌ها را هم بايد مورد تجزيه و تحليل قرارداد تا از آن درس گرفت و شکست‌ها را مهندسي کرد تا دوباره آن اتفاق نيفتد.آن‌گاه با بينش و بصيرتي که به دست مي‌آوريد براي سال بعد هدف‌گذاري کنيد. اهداف‌تان را دسته‌بندي کنيد. براي مثال هدف شغلي، هدف تحصيلي، هدف معنوي، هدف مادي و ... سپس مراحل رسيدن به هر هدف را زمان‌بندي و ايستگاه‌بندي کنيد به طوري که در پايان هر ماه يک بار بررسي کنيد که نسبت به هر هدف در چه مرحله‌اي هستيد و آن‌گاه به اصلاح نواقص بپردازيد.تيم بريتاپت در کتاب ارزشمند تئوري‌هاي فروش موفق مي‌گويد: «نگذاريد تحت تاثير هدف‌هاي ديگران نظير خانوادهء دوستان، مديران يا همکاران واقع شويد و يا با هدف‌هاي آنان هدايت شويد. بايد هدف‌هاي دراز‌مدت داشته باشيد تا مانع سرخوردگي شما از شکست‌هاي کوتاه‌مدت شود.در منابع مختلف مديريت از رويکرد SMART براي هدف‌گذاري نام برده شده است اين رويکرد در هدف‌گذاري فردي و هدف‌گذاري سازمان بسيار موثر است، آن را ياد بگيريد و از آن استفاده کنيد تا منابع معجزه‌آساي آن را ببينيد. فقط بايد نسبت به هدفتان متعهد باشيد و هيچ چيز شما را از دستيابي به آن بازندارد .
هدف بايد مشخص (تاريخ‌ها، ارقام، ز‌مان‌ها و ...) باشد S=Specific
هدف بايد قابل اندازه‌گيري باشد (نتيجهء نهايي ) M=Measurable
هدف بايد براي هدف‌گذار قابل دستيابي باشد . A=Attainable
هدف بايد به هدف‌گذار مربوط باشد . R=Relevant
پيشرفت هدف بايد قابل ردگيري باشد . T=Traceable
مقدم بر هر کاري تعيين هدف است. هدفمند باشيد .
منبع:روزنامه سرمايه
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image