جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
ورزش اصلاحي زانوي پرانتزي
-(3 Body) 
ورزش اصلاحي زانوي پرانتزي
Visitor 2904
Category: دنياي فن آوري

مادر گرامي تا به حال به پاي نوزاد و كودك خود توجه كرده ايد؟
 

زانوهاي وي صاف است يا انحنا دارد، سعي كنيد پنجه هاي كودك شما هميشه رو به جلو باشد و هنگام راه رفتن پا را به سمت راست يا چپ نچرخانيد. اگر توجه شما به انحناي زانوي كودك خود جلب شده و تغيير شكل در زاويه زانو يا كماني شكل يا پرانتزي شكل گرديده، به نكات زير توجه كنيد.

علل زانوي پرانتزي يا كماني شدن:
 

1- ضعيف بودن عضله همسترنيگ خارجي كه در پشت ران قرار دارد
2- چرخش پا به داخل
3- چاق بودن و زود راه افتادن بچه
4- مشكلي در لگن كودك
5- نامناسب نشستن ها دوران كودكي

عوارض و علايم
 

1- ناتواني در راه رفتن هميشه يا در مواقعي مثل خستگي يا بازي با كودكان ديگر
2-روي پاشنه با پنجه ها پهلو راه رفتن
3- تغييرات فرسايشي زودرس در زانو (يك آرتروز زودرس)
4- درد در قسمت خارجي زانو به علت كشش بافت هاي نرم
5- بروز درد در قسمت داخلي زانو به علت وارد آمدن فشار زياد

تشخيص
 

كودك را به پشت بخوابانيد، دو پا را كنار هم قرار دهيد تا دو پا در راستاي هم قرار گيرد، هر دو پا را به راحتي تشخيص خواهيد داد.
در تمام مشكلات زانو ابتدا با تقويت عضله چهار سر مي توانيد وضعيت را بهتر كنيد. عضله چهارسر، روي ران شما قرار دارد به عبارت ديگر چهارعضله كه بالاي عضله زانو را احاطه كرده است.
براي اصلاح ابتدا با پزشك مشورت نماييد سپس تمرينات زير را شروع كنيد. تعداد تمرينات 10 عدد در 3 تكرار يعني 30 تمرين خواهد بود.
1- روي زمين بنشينيد. يك بالشت كوچك را زير زانو قرار دهيد. با 5 شماره زانو را به پايين فشار داده و نگاه داريد.
2- عضله چهارسر ران را منقبض كنيد 5 شماره نگاه داريد و آزاد كنيد.
3- يك پا را از زمين بلند كنيد. دست ها را روي ران بگذاريد بيش از 30 سانتي متر پا را بلند نكنيد.
4- يك پا را تا 30 سانتي متر بلند كنيد و به سمت راست حركت دهيد و باز گرديد.
5-‌ پاشنه پا را زمين بگذاريد. بالشت را برداريد حالا پهلوي پا را از خارج به سمت زمين برگردانده و از شماره 1 تا 5 بشماريد و سپس پا را به حالت اول برگردانيد.
6- پاشنه پا را از زمين بلند نكنيد، حالا پاشنه را به سمت داخل بچرخانيد به طوري كه انحناي داخلي پا به زمين بچرخد و نزديك گردد. از شماره 1 تا 5 بشماريد و نگاه داريد سپس به حالت اول برگرديد.
7- روي يك صندلي، كودك را بنشانيد. توپ بازي او را روي مچ پايش با دست هاي ببنديد و از او بخواهيد پايش را 10 مرتبه بالا بياورد و به سمت پايين برگردانند.
8- با حركت قبل نشسته و همراه توپ از وي بخواهيد پايش را بچرخاند تا قسمت داخلي پا رو به سقف قرار گيرد. تكرار 10 تايي باعث تقويت عضله چهارسر راني و دو قلو كودك خواهد شد.
9- كودك را به پشت بخوابانيد. هنوز توپ مورد استفاده است، توپ را به زير زانو كودك ببنديد. از وي بخواهيد پايش را صاف بلند كند تا كف پارو به سقف قرار گيرد تكرار 10 تايي را انجام دهيد، تمرينات بالا را مي توانند با چرخش توپ تكرار كنند.

مادر گرامي تا به حال به كفش هاي كودك خود نگاه كرده ايد؟
 

كودك نوپاي شما نمي داند چه كفشي به وي كمك مي كند تا راحت تر راه بيايد و زانوهايش به درد نيفتد.

هنگام بازي كمتر زمين بخورد. پايش نپيچد و در آخر از دوستانش در هنگام دويدن عقب نماند، شما مسئول كفش هاي كودك خود هستيد. تا به حال فكر نموده ايد اگر كودك شما تا 3 سالگي پاي برهنه راه برود چه مي شود؟
 

كودك مسلط تر گام بر مي دارد، گرما و سرما را بهتر درك مي كند، پوست كف پاي وي محكم تر شده كمتر آسيب مي بيند.
انرژي كه از مركز زمين به بدن كودك شما وارد مي شود، مهمترين انرژي دهنده خواهد بود زيرا عضله آشيل كه در پشت پاشنه پا قرار دارد و تقويت مي گردد.

حال از زماني كه مي خواهيد، كفش تهيه كنيد نكته هاي زير را مد نظر داشته باشيد.
 

- كفشي انتخاب كنيد كه روي پاي كودك را بگيرد (تا برآمدگي روي پا)
- مراقب باشيد فشار بيش از حد روي پاي كودك نباشد
- دور پاشنه پا محكم باشد تا به راحتي مچ پا نپيچد. در اين انتخاب كودك نمي تواند پا را به سمت راست و چپ برگردانده و راه برود.
- كفش هاي تابستاني به راحتي باعث چرخش مچ پا گرديده و سنگ ها به راحتي پا را نوازش مي دهد. اگر كفشي انتخاب كنيد كه پهلوي هاي آن هوا را رد و بدل كند و پنجه و پاشنه را بگيرد مي تواند كمك به راه رفتن وي كرده باشد.
- از كودك خود بخواهيد هنگامي كه روي صندلي نشسته دست و پاي خود را از مچ به بالا و پايين حركت دهد. مچ ها را به راست و چپ بچرخاند و شعر بخواند.
- از كودك بخواهيد همان گونه روي صندلي نشسته دست راست را به پنجه پاي چپ برساند. به حالت اول بازگردد بعد از 5 شمارش دست چپ پنجه پاي راست را نرمش دهد.
- به كودك بگوييد همانگونه كه روي صندلي نشسته است، دست هايش را كنار صندلي بفشارد و باسن خود را روي صندلي بند كند. شما با بازي مي توانيد اين تمرين را راحت سازيد. دست هاي خود را بالاي سر او قرار دهيد و بگوييد سرش را به دست شما بچسباند.
- كودكي روي صندلي نشسته است، حال شما روبروي او بنشينيد و از او بخواهيد دست راست خود را به شانه چپ شما برساند. اينگونه عضلات پشتي و عضلات دست و گردن تقويت شده است اما فاصله شما تا كودك نبايد بيشتر از نيم متر باشد.
- شما مادر گرامي روي صندلي روبروي صندلي كودك بنشيند و از او بخواهيد دست هايش را روي پاي شما بگذارد و زانوهاي خود را تك تك به دست هايش برساند. در اين حالت عضلات چهار سر ران، همسترينگ (پشت پا) و زانوهاي وي تقويت مي گردد.
- همانگونه كه كودك نشسته، يك دستش را كنار صندلي بگيرد و قلاب كند. حال از سمتي كه دستش آزاد است خود را به پايين بكشد و شما مي توانيد صندلي را برايش نگه داريد. پايين رفتن كودك در حدي است تا انگشتان دستش نزديك زمين برگردد.
- كودك روي صندلي نشسته، دو دستش را صاف بالاي سر بكشد. هر دو دست را به موازات شكم پايين بياورد و هر دو پا را صاف كند... مي تواند با كمي كشيدگي هر دو پنجه دست را به مچ پا خود برساند. تكرار براي كودك 3 دوره 7 تايي خواهد بود.
منبع: ماهنامه آموزشي کودک شماره 50
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image