جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
تکنيک نگاه با چشم ذهن
-(19 Body) 
تکنيک نگاه با چشم ذهن
Visitor 5016
Category: دنياي فن آوري
از آنجايي که استعدادهاي روحي رواني در خلاقيت بسيار موثر است، اين تکنيک سعي مي کند اين گونه استعدادها را به افراد معرفي و آن را تقويت نمايد.اولين بار اين تکنيک در سال 1979 توسط اينگو سوان و ژانت ميشل ابداع گرديد.
محور اصلي اين تکنيک بيشتر بر دورنماي دروني تاکيد مي کند تا دورنماي بيروني و سعي مي کند آنرا در جهت خلاقيت بيشتر تحريک کند. براي خلاق شدن لازم است همه تواناييها و پتانسيلهاي فکري، ذهني، احساسي، هيجاني، روحي، معنوي، بصيرتي(شهودي)، منطقي و عقلي بکار گرفته شوند و فقدان يا ضعف هر يک، خلاقيت را محدود مي سازد. در حالي که اکثر افراد به دليل نظامهاي آموزشي، محتواي دروس، روش تدريس و شرايط محيطي و فرهنگي و ...از تواناييهاي هيجاني، ذهني، روحي و شهودي بالايي برخوردار نيستند.به همين دليل گفته ميشود اغلب افراد از 10% ظرفيت و تواناييهاي مغزشان بيشتر استفاده نمي کنند.
بوسيله اين تکنيک و تمرينهاي آن قادرخواهد شد از طريق ادراکات فراحسي چيزهايي را ببيند که از نظر زمان و مکان در مقابلش قرار ندارند.اين تکنيک از يک طرف کمک مي کند تا فرد با تقويت استعدادهاي روحي رواني، در موقعيتي فراتر از سطح حواس قرار مي گيرد، و از طرف ديگر به او مي آموزد براي رسيدن به واقعيتها – بعد از دريافت اطلاعات فرستاده شده از طريق حواس – راه زيادي بايد بپيمايد. به عبارت ديگر فرد از يک طرف متوجه ميشود يکي از موانع مهم براي خلاقيت تعلق و وابستگي به حواس پنجگانه است و از طرف ديگر متوجه مي شود که اطلاعات ارسالي از حواس در حد تخمين، راهنماي خوبي براي اوست. در اين روش تمرينهاي زيادي بوسيله نرم افزارهاي کامپيوتري جهت تقويت نگاه با چشم ذهن طراحي گرديده است که علاقه مندان مي توانند به سايت: enchantedmind.com/remote/applet/example.htm رجوع نمايند.
يکي از تمرينها بدين ترتيب است که ابتدا در حالي که فرد در حالتي راحت و آسوده قرار دارد، يک صفحه مشکي ساده به او نشان ميدهند و از او خواسته مي شود براي چند ثانيه، بطور خيره به آن نگاه کند. سپس از او خواسته مي شود سعي کند در حالي که چشمانش بسته است اشکال، سمبلها، اعداد يا رنگهايي که در مقابل او به نمايش گذاشته مي شود را تشخيص دهد. به مرور زمان و انجام تمرينات مکرر،فرد قادر مي شود بعد از چند ثانيه اشکال و تصاوير را با چشم بسته تشخيص دهد و به اين ترتيب از مهارت رواني خاصي براي نگاه با چشم ذهن برخوردار مي شود.
منبع: تکنيکهاي خلاقيت
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image