جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
خاصيت محبت در مقابل بدي کردن
-(10 Body) 
خاصيت محبت در مقابل بدي کردن
Visitor 2792
Category: دنياي فن آوري
و اين عين مضموني است که علي ( ع ) فرموده است، صحبت دعوت به خداست، مي فرمايد: «ادفع بالتي هي احسن فاذا الذي بينک و بينه عداوه کانه ولي حميم » اي پيغمبر که وظيفه تو دعوت به راه خداست ـــ بدان که نيکي و بدي يک وزن ندارد؛ حتي (بديها) با هم، هم وزن نيستند و نيکيها ها با هم، هم وزن نيستند؛ تو بديها را با بهترين نيکيها دفع کن (ادفع بالتي هي احسن)، ديگران بدي مي کنند، تو نيکي کن. بعد خصلتي رواني را ذکر مي کند، مي گويد آنگاه که دشمن بدي مي کند و در مقابل بدي او نيکي مي کني، ميبيني خاصيت نيکي کردن در مقابل بدي، خاصيت کيمياست، يعني قلب ماهيت مي کند، يکوقت مي بيني همان که دشمن سرسخت تو بود قلب ماهيت شد و به يک دوست مهربان تبديل شد.
چه کسي مي گويد اسلام به محبت دستور نمي دهد؟! چه کسي مي گويد اسلام دين محبت نيست؟! اسلام دين محبت است، ولي آنجا که محبت کارگر نيست ديگر سکوت نمي کند؛ آنجاست که خشونت به کار مي برد، شمشير به کار مي برد. شما در تاريخ زندگي پيغمبر اکرم (ص)، در تاريخ زندگي امام علي عليه السلام (ع) و ساير ائمه اطهار (ع) داستانهاي زيادي درباره «ادفع بالتي هي احسن فا ذا الذي بينک و بينه عداوه کانه ولي حميم » مي بينيد. اگر در مقابل بدي نيکي کنيد خاصيتش را مي بينيد، خاصيتش اين است که دشمن را تبديل به دوست مي کند.
در دعاي " مکارم الاخلاق " تعبيرات عجيبي هست: خدايا به من توفيق بده آن کسي که به من فحش مي دهد من به او حرف خوب بگويم، آن کسي که قطع رحم مي کند من در مقابل صله رحم کنم، آن کسي که پشت سر من بد گوئي مي کند من پشت سرش خوب بگويم. جمله هاي زيادي است. خواجه عبد الله انصاري هم تعبير شيريني دارد، مي گويد بدي را بدي کردن سگساري است ( کار سگها هم چنين است. يک سگ، سگ ديگر را گاز مي گيرد، او هم گاز مي گيرد. اگر کسي به انسان بدي کرد و او هم بدي را با بدي جواب داد، هنري که کرده، کار سگها را انجام داده است. اگر انسان سگي را بزند فورا بر مي گردد و پاي او را مي گيرد). خوبي را خوبي کردن، خرخاري است ( يعني اگر کسي به آدم خوبي کند و در مقابل خوبي او خوبي کند خيلي هنر نکرده است. يک الاغي مي آيد شانه الاغ ديگر را با دندانش مي خاراند، او هم فورا شانه اين را مي خاراند. اين مقدار را که خوبي را بايد با خوبي جواب داد و در مقابل خوبي بايد خوبي کرد الاغ هم مي فهمد)، اما بدي را نيکي کردن ( در مقابل بدي خوبي کردن ) کار خواجه عبد الله انصاري است.
منبع: http://www.tahoor.com/
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image