جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
ماجراي بيماري آيت الله ميلاني‌(ره) و مسلمان شدن پروفسور برلون
-(17 Body) 
ماجراي بيماري آيت الله ميلاني‌(ره) و مسلمان شدن پروفسور برلون
Visitor 2760
Category: دنياي فن آوري
به گزارش سرويس استان‌هاي مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمين جواد مروي در مراسم طرح تابستانه اعتقادي که با موضوع توحيد در قرآن که در گلپايگان برگزار مي‌شود، با اشاره به آثار ارزشمند حديث ثقلين در زندگي مومنان، اظهارداشت: اگر کسي مي‌خواهد عظمت قرآن را ببيند، بايد آن را در گفتار ديگران جستجو کند.
وي با اشاره به مقاله دکتر شبلي شميل، اديب، طبيب و فيلسوف مسيحي لبناني، با عنوان « قرآن و تمدن»، تصريح کرد: وي در اين مقاله 40 صفحه مقاله در راستاي قرآن به رشته تحرير در آورده است که در پايان نيز اشعاري را در باره عظمت قرآن و حضرت رسول اکرم(ص)، آورده است.
اين استاد حوزه، بر وظيفه مندي مسلمانان نسبت به حفظ حرمت اهل بيت(ع) پيامبر تاکيد کرده و گفت: « تجليل» نخستين وظيفه اي است که بر عهده مسلمانان و مومنان، نسبت به حفظ حرمت خاندان پاک پيامبر(ص) گذاشته شده است.
وي ادامه داد: تجليل مقدمه شناخت است و وظيفه ما است که با شناخت از اهل بيت(ع) به تبعيت از اين بزرگواران بپردازيم.

ماجراي بيماري آيت الله ميلاني‌(ره) و مسلمان شدن پروفسور برلون

* جراحي آيت الله ميلاني‌(ره) و قرائت دعاي ابوحمزه ثمالي
اين استاد حوزه علميه، با تاکيد بر رعايت سلوک شخصي مبتني بر فرهنگ اهل بيت(ع) گفت: مرحوم آيت الله سيد محمد‌هادي ميلاني‌(ره) دچار بيماري معده شدند و پروفسور برلون را از اروپا براي جراحي ايشان آوردند و پس از يک عمل سه ساعته و زماني که ايشان در حال به هوش آمدن بودند، به مترجم دستور داد تمام کلماتي که ايشان در حين به هوش آمدن مي‌گويند را برايش ترجمه کند، مرحوم ميلاني در آن لحظات فرازهايي از دعاي ابوحمزه ثمالي را قرائت مي‌کردند و پس از اين مساله پروفسور برلون، گفت؛ کلمه شهادتين را به من بياموزيد؛ زيرا از اين لحظه مي‌خواهم روي به اسلام بياورم و پيرو مکتب اين روحاني باشم؛ وقتي دليل اين کار را جويا شدند، پروفسور برلون گفت؛ تنها زماني که انسان شاکله وجودي خود را بدون اين که بتواند براي ديگران نقش بازي کند، نشان مي‌دهد، در حالت به هوش آمدن است و بنده ديدم که اين آقا، تمام وجودش محو خدا بود، در آن لحظه به ياد اسقف کليساي کانتربري افتادم که چندي پيش در همين حالت و پس از عمل در کنارش ايستاده بودم و ديدم که او ترانه‌هاي کوچه بازاري جوانان آن روزگار را زمزمه مي‌کند، در آن لحظه بود که فهميدم حقيقت، نزد کدام مکتب است و بعد از آن هم وصيت کرد که وي را در شهري که مرحوم ميلاني را در آن دفن کرده اند به خاک بسپارند که هم اين که قبر اين پروفسور مسلمان شده در خواجه ربيع، محل مراجعه مردم و افرادي است که حقيقت اسلام را باور کرده‌اند.
حجت الاسلام والمسلمين مروي، سلوک اجتماعي، سلوک خانوادگي و سلوک فردي را از جمله آثار تبعيت از اهل بيت(ع) ذکر کرده و اظهارداشت: وقتي محور اخلاق و انديشه بشريت، اهل بيت(ع) هستند، پس از شناخت، نوبت به تبعيت مي‌رسد که مطمناً هر انساني بايد تابع اين مکتب باشد.
وي گفت: وقتي مردم در اين دنيا، سياست دغل کاري و سياست زدگي را مي‌بينند، زماني که سياست پاک و نوراني اهل بيت(ع) را مي‌بينند، جذب اين سياست مي‌شوند.
* دنيا تشنه سياست علوي است
حجت الاسلام مروي، خاطرنشان کرد: امروز دنيا تشنه سياست علوي است؛ مولاي ما بر 50 کشور ( بر اساس نقشه‌هاي امروز)؛ حاکميت داشت و اگر اين شکل از سياست را بر مردم امروز عرضه کنيم، همه آنها جذب مي‌شوند؛ همان مولايي که کفش‌هاي کهنه خود را پينه مي‌زد و در زمان پينه زدن، ارزش اين دنياي مادي را اين کفش کمتر ذکر مي‌کرد و همان مولايي مي‌فرمود اگر تمام دنيا را به من بدهند، هرگز حاضر نيستم به ظلم، دانه گندم يا پوست جويي را از دهان مورچه اي بگيرم.
وي گفت: جبران خليل جبران پس از اين که لحظه اي از يک منبر، سخنان امام علي(ع) را شنيد، مقاله اي نوشت و در آن مقاله ذکر کرد که اگر در کفه ترازوي حقيقت، تاج لويي چهاردهم که گرانقيمت ترين شي آن روز دنيا بود و در کفه اي ديگر کفش کهنه و پينه زده امام علي(ع) را بگذارند، کفه اين کفش کهنه سنگين‌تر است.
حجت الاسلام والمسلمين مروي، بر تعامل مبتني بر مکتب اهل بيت(ع) در جامعه اجتماعي، تاکيد کرد و افزود: امام صادق(ع) به يکي از شيعيان خراساني که براي ديدارشان به مدينه آمده بودند به دليل اينکه به يکي از مسلمانان در هنگامي که براي نيازي به وي مراجعه کرده بود، بي محلي کرده بود، فرمودند که تو با اين کارت، ما را خوار و خفيف کردي و از ولايت ما خارج شدي؛ زماني که بحث تعامل اجتماعي مطرح مي‌شود بايد به اين نکات نيز توجه نمود که بايد همان گونه اي رفتار کنيم که اهل بيت(ع) از ما مي‌خواهند.
وي گفت: بسياري از ما ادعاي محبت اهل بيت(ع) را داريم، اما به خاطر يک چک چند صد هزار توماني که يک مومن آبرو دار به دليل ناتواني مالي نتوانسته است آن را پرداخت کند، او را به زندان مي‌اندازيم و بعد در مجالس حضرات معصومين(ع) شرکت مي‌کنيم و خود را شيعه آن حضرات مي‌دانيم؛ به هيچ وجه چنين مرامي در مرام اهل بيت(ع) نيست و به همين خاطر بايد در مسايل، روابط و تعاملات اجتماعي نيز پيرو اهل بيت(ع) باشيم.
* برخورد آيت الله سيد ابوالحسن اصفهاني با قاتل فرزندش
وي با اشاره به خاطره اي مرحوم آيت الله سيد ابوالحسن اصفهاني، در هنگام قتل فرزندش، تصريح کرد: اين مرد بزرگ وقتي جنازه فرزند خود را ديد که به دست يک سني به قتل رسيده بود، به طرف خانه اش رفت و دستور داد به دليل آن که فرزند قاتل پسرش ممکن است در دل شب، بهانه پدر بگيرد، او را آزاد کنند و فرداي آن روز از سه قبيله اهل تسنن عراق به دليل اين مرام بزرگوارانه اين مرد الهي، درخواست کردند که راه شيعه شدن را به آنها نشان دهد؛ فرهنگ اهل بيتي(ع)، اين گونه است و بايد با اين گونه رفتارها، شيعه بودن خود را به ديگران نشان دهيم.
اين استاد حوزه، با اشاره به سلوک خانوادگي اهل بيتي(ع)، اظهارداشت: محب اهل بيت(ع)، بايد سلوک خانوادگي خويش را نيز بر مبناي روابط و فرهنگ اهل بيت(ع) تنظيم کند.
وي ادامه داد: ميرزا جواد آقا تهراني يکي از شاگردان مکتب اهل بيت(ع) که حضرت امام راحل(ره) پيش پاي ايشان بلند مي‌شدند و در هنگام منبر، جاي خود را به ايشان مي‌دادند، در اوج مقامات عرفاني، زماني که آخر شب به منزل تشريف آورده بودند، به خاطر اين که استراحت اهل و عيال را بر هم نزنند، از زنگ زدن ممانعت کرده و شب را در کوچه مي‌خوابند؛ اين نشانه اي از فرهنگ متعالي در روابط خانوادگي مبتني بر احترام و رعايت عالي حقوق خانواده در مکتب اهل بيت(ع) است؛ بسياري از روابط خانوادگي در کشور، به هيچ وجه در شان محبين اهل بيت(ع) نيست.
منبع:حوزه نيوز
ارسال توسط کاربر محترم سايت :alirezamazrooei
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image