جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
لزوم ورزش براي کودک
-(1 Body) 
لزوم ورزش براي کودک
Visitor 2748
Category: دنياي فن آوري
شايد اگر هر کدام از ما از روزگار کودکي به يک ورزش علاقه مند شده و در آن شرکت مي کرديم و با پشتکار آن را دنبال مي کرديم، امروز يک ورزشکار حرفه اي بوديم.
اين نظريه اي است که بسياري از روان شناسان به آن معتقدند و بر همين اساس به والدين توصيه مي کنند بچه ها را از اين موقعيت محروم نکنند. در حقيقت شما با روبه رو کردن فرزندتان با فرصت ها و موقعيت هاي جديد ورزشي به او اين امکان را مي دهيد که علاقه و توانش را در هر کدام از اين رشته ها بسنجد و اگر خوش شانس باشد يکي از ورزش ها را براي ادامه در آينده انتخاب کند. مي خواهيد بدانيد چطور بايد اين کار را بکنيد؟ با خواندن اين مطلب راه آن را ياد مي گيريد!
? هويت ورزشي چيست؟
روان شناسان اجتماعي مي گويند، طرز نگاه کودکان به خودشان، تاثير زيادي بر رفتار آن ها مي گذارد. بچه هاي امروزي اغلب خواهر يا برادري ندارند که با او بازي کنند، تلويزيون، ويدئو و کامپيوتر هم با سرگرم کردن کودکان امکان فعاليت فيزيکي آن ها را محدود کرده و همه اين ها باعث مي شود کودکان روز به روز بيشتر به سوي بي تحرکي هدايت شوند. واضح است که هيچ کودکي در اين شرايط نمي تواند به خودش به چشم يک ورزشکار نگاه کند.
اما اگر فرزند شما ذاتا ورزشکار به نظر نمي رسد، باز هم نگران نباشيد. شما مي توانيد ورزشکار درون او را کشف کنيد! کافي است اعتماد به نفس کودک تان را براي فعاليت بيشتر بالا ببريد.
? خودتان شروع کنيد
براي اين که به فرزندتان کمک کنيد اعتماد به نفس بيشتري داشته باشد و خودش را به عنوان يک ورزشکار بپذيرد، بايد خودتان شروع کنيد و مهارت هاي اوليه ورزشي را به او آموزش دهيد. مهارت هايي مثل شوت کردن، توپ گرفتن، پرتاب کردن و. . . به راحتي در بازي هاي خانوادگي قابل تمرين هستند. فرزند شما به زودي اين بازي ها را مي پسندد و از سختي ورزش نمي ترسد.
? هواي کوچولو را داشته باشيد
شما اگر به جاي فسقلي باشيد چکار مي کنيد؟ همه خانواده و فاميل در پيک نيک جمع شده اند و وسطي بازي مي کنند. شما آخرين عضوي هستيد که به بازي دعوت مي شود و قدرت و مهارت تان هم از همه کمتر است! معلوم است که در چنين شرايطي انسان افسرده مي شود. بنابر اين بايد خيلي هواي کودک تان را داشته باشيد. در بازي هاي خانوادگي به او هم فرصت عرض اندام بدهيد. از بازي او تعريف کنيد و سعي کنيد فرصت هاي بيشتري به او بدهيد.
ممکن است فرزندتان در بازي با بچه هاي ديگر هم همين احساس را داشته باشد. وظيفه شماست که به او يادآوري کنيد هنوز در حال رشد است و مي تواند قوي تر شود. البته اين را هم به او بگوييد که بسياري از ورزشکاران حرفه اي قبل از اين که به اين جا برسند چند بار ورزش اختصاصي خودشان را تغيير داده اند. شما هم همين کار را براي فرزندتان بکنيد و اجازه دهيد او با ورزش هاي مختلف روبه رو شود و علاقه خود به آن ها و توانش را در هر کدام بسنجد. در ضمن فراموش نکنيد ورزشي که انتخاب مي کنيد بايد مورد علاقه «فرزند» شما باشد نه خود شما!
? چطور ورزش مناسب فرزند را انتخاب کنيم؟
براي کمک به فرزندتان در پيدا کردن ورزش مناسب بد نيست نکات زير را به کار ببنديد:
1) تـوان او را بشناسيد
براي اين که به موفقيت فرزندتان در يک ورزش خاص اميدوار باشيد بد نيست توانايي هاي فرزندتان را با نيازهاي آن ورزش بسنجيد. هر چه سن کودک بيشتر باشد اين کار مشکل تر مي شود.
2) او را تشويق کنيد
براي علاقه مند کردن فرزندتان به ورزش بايد از او حمايت کنيد، نه اين که او را مجبور کنيد. بهترين راه براي نشان دادن حمايت تان آن است که موقع مسابقات و تمرين هايي که در کلاس يا تيم ورزشي صورت مي گيرد، براي تشويق فرزندتان حضور داشته باشيد. البته دقت کنيد که اين کار نبايد تبديل به دنبال کردن روياهاي کودکي خودتان شود! مثلا اگر هميشه آرزو داشته ايد قهرمان شنا شويد، دليل نمي شود فرزندتان را به اين کار مجبور کنيد. شايد او استعداد فوتباليست شدن دارد. با تشويق و حمايت از فرزندتان مي توانيد به او کمک کنيد لذت فعال بودن و ورزش کردن را کشف کند.
منبع:www.bartarinha.ir
ارسال توسط کاربر محترم سايت : hasantaleb
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image