جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
ورزشهاي مفيد ولي ساده و بي هزينه
-(4 Body) 
ورزشهاي مفيد ولي ساده و بي هزينه
Visitor 2662
Category: دنياي فن آوري
در اين مقاله هشت ورزشي را که در عين ساده بودن ولي بسيار مفيد هستند را معرفي مي کنيم .

اولين ورزش : دوچرخه سواري است .
 

دوچرخه سواري يک ورزش ساده و کم هزينه است و نيازي به پرداخت شهريه و رفتن به سالن هاي ورزشي ندارد . شما مي توانيد هر روز صبح يا بعد از ظهر دوچرخه سوار شويد و به سمت يک پارک برانيد .
دوچرخه براي فعاليت هاي قلبي- عروقي و عضلاني بسيار توصيه مي شود . پدال هاي دوچرخه را که براي حرکت به چرخش در مي آوريد باعث مي شوند که قدرت پا و زانوي شما قوي شود . بسياري از افراد معتقدند که با دوچرخه سواري دچار زانو درد مي شوند اما بايد بدانيد که درد زانو در دوچرخه‌سواري ممکن است ناشي از پايين بودن بيش از حد يا جلو بودن بيش از حد زين يا با شدت بيش از حد ركاب زدن در يک دنده معين دوچرخه باشد که باعث مي‌شود هنگام ركاب زدن روي زانو فشار بيايد.

دومين ورزش : پياده روي
 

پياده روي باعث استقامت و افزايش نيروي بدني شما مي شود .شايد بعد از چند روز که پياد روي انجام بدهيد احساس خستگي کنيد و ديگر تمايلي به ادامه دادن نداشته باشيد ، توصيه ميکنيم که با يک شخص ديگري که با او هم کلام هستيد به پياده روي برويد . زيرا ورزش دو نفره شما را براي ادامه اين کار ترغيب مي کند .
به هنگام پياده روي براي اينکه انگيزه بيشتري داشته باشيد ، آهنگ گوش کنيد ، يا اينکه راديويي را همراه خود ببريد که سرگرم صحبت هاي و موزيک ها شويد تا متوجه گذر زمان و خستگي جسمي تان نشويد . پياده روي فعاليت بسيار مفيدي است و نه تنها عضلات را تقويت مي‌کند بلکه براي مهمترين عضله بدن يعني قلب نيز مفيد است.

سومين ورزش : يوگا
 

يوگا ورزشي مفيد براي بدن شماست . يوگا علاوه بر اينکه بر جسم شما تاثير دارد ، ذهن تان را نيز درگير مي کند .
شما مي توانيد خودتان به تنهايي و بدون اينکه به کلاس هاي يوگا مراجعه کنيد از سي دي هاي آموزشي يوگا استفاده کنيد يا اينکه عمل ريلکسشن را خودتان در منزل انجام بدهيد .
به يک گوشه دنج و آرام ، بي سرو صداي منزلتان برويد ، به هيچ چيزي فکر نکنيد و سعي کنيد آرامش خود را با افکار مثبت دو چندان کنيد .
خيلي‌ها به دلايلي نمي‌توانند در تابستان استخر بروند؛مثلا به اين دليل که اندام متناسبي ندارند يا بدن‌شان منعطف نيست يا چيزهاي ديگري از اين قبيل.اين‌جور دلايل مي‌تواند بهانه‌اي براي شرکت نکردن در بسياري ورزش‌هاي ديگر نيز باشد.يوگا يکي از تمريناتي است که مي‌تواند يکي از اين بهانه‌ها را از شما بگيرد؛يوگا روشي براي افزايش انعطاف‌پذيري بدن شماست.

چهارمين ورزش : پينگ پنگ
 

در حال حاضر اکثر پارک ها در شهرهاي مختلف يک ميز پينگ پنگ دارند ، شما مي توانيد راکت هاي اين ورزش را تهيه کنيد و هر زماني که اراده کرديد و تمايل داشتيد به ورزش پينگ پنگ بپردازيد .

پنجمين ورزش : کوه نوردي است
 

در هفته يک بار به کوه برويد ، برنامه هفتگي خود را طوري ترتيب دهيد که برنامه کوه رفتن حتما در آن قرار داشته باشد . کوهنوردي باعث مي شود که شما علاوه بر تمرکز مغزي ، فعاليت بدني مناسبي نيز داشته باشيد . کوهنوردي هم جزو ورزش هايي است که اگر با يک همراه دنبال شود بسيار دلچسب و دنباله دار خواهد بود .

ششمين ورزش : انجام حرکات ايروبيک
 

شما مي توانيد درهفته سه بار به کلاس هاي ورزشي ايروبيک برويد . ايروبيک بسيار براي خانم ها توصيه مي شود زيرا حرکاتي که در اين ورزش انجام مي شود ، تمام نقاط بدن شما را درگير مي کند .
اگر هزينه ورزش ايروبيک و اينکه ماهيانه يک مبلغي را پرداخت کنيد براي شما زياد است ، پيش نهاد مناسب تري براي شما داريم :
از سي دي هاي آموزشي ايروبيک استفاده کنيد . اين سي دي ها را هر روز يا يک روز در ميان داخل دستگاه سي دي تان قرار دهيد و از يک موزيک هم براي ايجاد انگيزه مي توانيد استفاده کنيد بدون اينکه از خانه خارج شويد و يا اينکه هزينه زيادي را پرداخت کرده باشيد .

هفتمين ورزش : طناب زدن
 

طناب نيز ، يکي ديگر از ورزش هاي ساده و مفيد براي بانوان است . البته نبايد به مدت زياد از طناب استفاده کنيد توصيه مي شود طناب زدن را با يکي ديگر از ورزش هاي بالا به طور متوالي ادامه دهيد .
زيرا طناب زدن در دراز مدت ، باعث افتادگي رحم در خانم ها مي شود پس اين ورزش را نبايد به مدت طولاني و هر روز انجام دهيد بخصوص خانم هاي جوان و خانم هايي که مشکلات زنانه مانند افتادگي رحم و ... دارند زيرا طناب زدن اين بيماريها را تشديد مي کند .

هشتمين ورزش : ورزش تاي چي
 

ورزش تاي چي ، ورزشي نو و تازه است و کمتر ديده مي شود که شخصي اسم اين ورزش را شنيده باشد . تاي‌چي چوان که ترجمه تحت‌اللفظي آن «مشت برتر نهايي» است، يک هنر رزمي چيني است که هم براي تمرين دفاع شخصي و هم براي مزاياي سلامت آن انجام مي‌شود. بسته به هدف مورد نظر از انجام آن، شکل‌‌‌هاي متفاوتي از آن، چه سنتي و چه مدرن تعليم داده مي‌شود.
براي انجام اين حرکات، نياز به يک محل آرام با مساحتي حدود نيم متر مربع داريد. تاي‌چي را مي‌توانيد با پاي برهنه يا با پوشيدن کفش‌‌هاي پهن و انعطاف‌پذير انجام دهيد. کفش‌‌هاي راحت و شل يا قابل‌انعطاف مناسب‌تر هستند.

منبع:seemorgh.com
ارسال توسط کاربر محترم سايت :hasantaleb
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image