جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
فوايد ورزش در آسيب ديدگان نخاعي (2)
-(15 Body) 
فوايد ورزش در آسيب ديدگان نخاعي (2)
Visitor 2775
Category: دنياي فن آوري

فوايد روحي:‌
 

1-شادابي و اميد به زندگي: ورزشكاران و كساني كه ورزش مي كنند جزو شادابترين افراد جامعه هستند. آنها هميشه شاداب هستند و در برابر مشكلات زندگي اميد خود را از دست نمي دهند و مقاومت مي كنند و به سادگي تسليم مشكلات نمي شوند. كسي كه روحيه سالم و شاداب داشته باشد عليرغم اينكه ممكن است بدن او قادر به انجام تمام كارهايي كه افراد ديگر انجام مي دهند نباشد قادر به حل و غلبه بر تمام مسائل و مشكلات اطراف خود بوده و نه تنها خود را از افراد سالم كمتر احساس نمي كند بلكه خود را قوي تر و داراي اراده اي مصمم نيز مي داند.
2-اعتماد به نفس:‌ يك ورزشكار در طي دوران ورزش خود شاهد پيشرفت و رشد خود و تقويت بنيه جسمي و روحي خود مي باشد. لذا اعتماد به نفس هم در وي تقويت مي شود. مسلم است كسي كه اعتماد به نفس نداشته باشد قادر به ادامه مفيد زندگي و غلبه بر مسائل و مشكلات خود نمي باشد. پزشكان متخصص ورزش را به تمام افرادي (سالم يا معلول) كه از اعتماد به نفس كمي برخوردار هستند به عنوان يكي از بهترين درمان ها توصيه مي كنند.
3-جلوگيري از افسردگي و كسالت: همانطوري كه ذكر شد ورزش باعث شادابي، تماس با ديگران، مشاركت در كارهاي جمعي و جلوگيري از گوشه گيري و كسالت مي شود. يكي از بهترين روشهاي درمان افسردگي و كسالت، انجام ورزش و مشاركت در كارها دسته جمعي مي باشد. كساني كه ورزش نمي كنند و در خانه تنها مي مانند به تنهايي عادت كرده و خروج از منزل براي آنها مشكل مي شود. كم كم روحيه تنها بودن در آنها تقويت شده و حتي از صحبت با افراد خانواده خود امتناع مي ورزند. روحيه افسرده باعث بروز بيماريهاي جسمي نيز مي شود و جسم بيمار روح افسرده را افسرده تر مي كند، پس جهت جلوگيري يا درمان افسردگي و گوشه نشيني بهترين كار ورزش مي باشد.

ج-فوايد اجتماعي:
 

آمادگي حضور در جامعه و آشنايي با افراد مختلف:
اصولاً كارهاي دسته جمعي از جمله ورزش موجب تماس فرد با افراد مختلف شده،‌ با ارگان ها و مسئولان مختلف جامعه خود آشنا مي شود و اين مسئله باعث آشنا شدن شخص با محيط زندگي خودش مي گردد. مسائل و مشكلات آن را درك مي كند و نسبت به حل آنها احساس مسئوليت مي كند و سعي در اصلاح آنها مي نمايد. در اين مرحله ديگر شخص خود را معلول احساس نمي كند بلكه خود را فردي مسئول در جامعه مي داند و از اين مسئوليت و آگاهي احساس رضايت مي كند.
برگرفته از وبلاگ مركز آسيب نخاعي جانبازان
منبع: نشريه از نو شماره 4
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image