جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
ورزش مخصوصي براي افراد چهل سال به بالا
-(2 Body) 
ورزش مخصوصي براي افراد چهل سال به بالا
Visitor 2612
Category: دنياي فن آوري
اين سئوال افرادي را مخاطب قرار مي‌دهد که يا تا به حال تحرک نداشته اند يا چندين سال است که فعاليت ورزشي شان را رها کرده اند....

ورزش مخصوصي براي افراد چهل سال به بالا

از چهل سالگي به بعد چه ورزش هايي مي‌توان انجام داد؟
در واقع، در اين سن و سال، بدن شروع به تغيير مي‌کند، چاقي ظاهر مي‌شود و خطرات جدي سلامت فرد را تهديد مي‌کند. و هيچ عجيب نيست که يک فرد چهل ساله براي شروع ورزش دچار آشفتگي و سردرگمي شود. چندين مورد ضروي وجود دارند که افراد چهل ساله اي که مي‌خواهند ورزش را شروع کنند يا از سر بگيرند، بايد آنها را رعايت نمايند.
در چهل سالگي، بدن ما ديگر مقاومت سابق را در مقابل آسيب هاي شديد ندارد. بنابراين، قبل از شروع فعاليت ورزشي، بهتر است که چند مورد احتياطي را رعايت کنيد.
شروع ورزش از چهل سالگي به بعد: انتخاب هاي خوب
ورزش هاي استقامتي به طور خاص با اين سن و سال انطباق دارند. در واقع، در حدود چهل سالگي مي‌توان فعاليت هايي انجام داد که نياز به حفظ همان حالت به مدت طولاني اما با فشار کمتر دارند. بنابراين بايد ورزش هاي استقامتي را به جاي فعاليت هاي قدرتي در الويت قرار داد. براي مثال، دوي استقامت يا نيمه استقامت بهتر و مناسب تر از دوي سرعت است. به همين ترتيب، مي‌توانيد براي مثال بازي هاي چهار نفر? تنيس يا بدمينتون براي خودتان ترتيب دهيد.
ورزش هاي تيمي در الويت قرار دارند، همچنين ورزش هاي انفرادي مانند شنا يا کوهنوردي نيز توصيه مي‌شوند زيرا با انجام اين ورزش ها شما از يک چهارچوب فني، توصيه و پشتيباني بهره مند خواهيد شد.
يک دور? مقدماتي براي روي فرم آمدن ضروري است. ضمناً چند ماه رفت و آمد به يک سالن بدن سازي هم راه حل خوبي است. تمرينات فعال کنند? قلب (دوچرخه ثابت، پاروزن و دو ثابت) و عضله سازي را به تناوب انجام دهيد. هدف از اين کار، بيدار کردن و روي فرم آوردن تدريجي بدن است.
آزمايش هاي مقدماتي براي از سرگيري ورزش بعد از چهل سال
جدول کلي سلامت که از هر ورزشکاري خواسته مي‌شود به اين معني است که چه ورزش هايي براي او زيان آور هستند و به چه ورزش هايي بايد توجه ويژه نشان داد.
اصولاً نوار قلب براي تشخيص مشکلات قلبي ضروري است. نوار قلب مي‌تواند با اکوکارديوگرافي تکميل شود.
تست ورزش هم براي فعاليت هاي نسبتاً شديد ضروري است. اين کار باعث تشخيص زودرس بيماري هاي قلبي عروقي خواهد شد. براي اين تست فرد بايد يک دوچرخه را رکاب بزند و در همان حالت نوار قلبش ثبت مي‌شود و فشار خونش اندازه گيري مي‌گردد. مقاومت پدال هاي دوچرخه در جهت مخالف به تدريج افزايش مي‌يابد و بنابراين بيمار بايد بيشتر و بيشتر نيرو وارد کند. ضمناً بايد توجه داشت که فعاليت ِ بيشتر ممکن است کمي اختلال در ضربان قلب ايجاد کند، وضعيتي مانند وضعيت قبل از سکت? قلبي يا پرفشاري خون.
ممکن است مفاصل پا (ران، زانو، قوزک) آسيب ديده باشند يا آرتروز در آنها در حال شروع باشد که اين وضعيت در تصاوير راديوگرافي قابل مشاهده است. در اين موارد، ورزش هايي مانند دوچرخه سواري، کاياک، قايق راني، اسب سواري و يا شنا توصيه مي‌شوند.
آماده شدن براي تست ورزش
قبل از انجام تست ورزش:
شب قبل، از انجام هر گونه تمرين شديد اجتناب کنيد؛
صبحانه اي معمولي يا يک نهار قابل هضم بخوريد؛
از هر گونه هيجان آور (قهوه، چاي، شکلات، کولا، الکل، دخانيات) اجتناب کنيد؛
نتايج آزمايش هاي تکميلي و گواهي هاي ديگر سلامت تان را همراه خود ببريد و به پزشک تان تحويل دهيد؛
اگر قبلاً به يک بيماري عفوني شديد (مانند آنفولانزا) مبتلا شده ايد، بهتر است که در مورد آن هم با پزشک صحبت کنيد و او را کاملاً در جريان بگذاريد.
دربار? ورزشکاران سابق
کساني که سابقاً ورزشکار بوده اند، اغلب دچار يک اشتباه مي‌شوند و آن اين است که مي‌خواهند ورزش را با همان ريتم و آهنگ سابق پي بگيرند. در حالي که ظرفيت هاي بدن شان کاهش يافته و در اين شرايط خطر سوانح قلبي يا محرک ها را نبايد ناديده گرفت. براي شروع مجدد فعاليت هاي ورزشي، گذراندن يک دور? يادگيري جديد، انجام تمرين هاي آموزشي و تعين اهداف تدريجي ضروري است. گاهي اوقات، بهتر است به سراغ ورزش هايي برويم که تا به حال آنها را انجام نداده ايم، تجربه هاي جديد مي‌توانند لذت بخش باشند!
منبع:seemorgh.com
ارسال توسط کاربر محترم سايت :hasantaleb
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image