جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
حجاب، ضامن صيانت جامعه از پليدي ها و انحرافات
-(1 Body) 
حجاب، ضامن صيانت جامعه از پليدي ها و انحرافات
Visitor 2530
Category: دنياي فن آوري
يا مرگ يا حجاب
زنان ايراني در دوره حکومت رضاخاني، هنگامي که وي کوشيد براي همرنگ کردن جامعه ايران با غرب و تاسي از «آتاتورک» در ترکيه، حجاب را براي زنان ممنوع کند. چنان واکنش در برابر اين رفتار بروز دادند که سرانجام، کار با يک کشتار خونين از سوي رژيم و حفظ حجاب از سوي زنان پايان گرفت. در تمام طول اين مبارزه سخت، در حالي که حکومت، حضور زنان در اماکن عمومي را به نداشتن حجاب، مشروط کرده بود شيرزنان ايراني، بارها و بارها اين دستورالعمل ضد اسلامي را نقض کردند و با حجاب در اماکن عمومي حاضر شدند و تاوان آن را که مصدوم، مجروح و کشته شدن در اين راه بود، به جان خريدند؛ اما اجازه ندادند اين مشي مخالف شرع، به يک قانون تبديل شود. ماجراي کشف حجاب رخدادي تاريخي است که همگان کم و بيش از آن آگاهند؛ اما درسي که در اين اتفاق تاريخي براي جامعه امروز ما نهفته است، اين است که حجاب، دستاوردي است که زن ايراني براي آن، حتي از جان خود گذشته است و اگر اين ارزش اسلامي- ايراني امروز از سوي برخي از زنان و دختران جوان مورد بي توجهي قرار مي گيرد، نه تنها نشانه ناهماهنگي اين عده با پيکر اجتماع زنان کشورمان، بلکه دليل نا آگاهي آنان از تاريخ معاصر ايران است.البته اين تنها تاريخ معاصر ايران نيست که گواه گرايش زنان ايراني به حجاب و عفاف است. در پيشينه ايران باستان، بر اساس شواهد و مستندات موجود، هيچ نمونه اي از پوشش نامناسب زنان ديده نمي شود و همواره لباس هايي که زنان ايران باستان پوشيده اند، تضمين کننده عفت و عصمت ايشان بر مردم است.
حجاب واجبي غير قابل اغماض
رعايت حجاب، برخلاف آنچه برخي تصور نمي کنند، واجبي غيرقابل اغماض و چشم پوشي است و در صدر سوره مبارکه نور که اين احکام قطعي را مورد تاکيد قرار مي دهد، واجب الاطاعه بودن آنها تصريح شده است در سي و يکمين آيه سوره نور در مورد حجاب زنان و قوانين و مقررات آن، چنين آمده است: «به زنان با ايمان بگو چشم هاي خود را فرو گيرند و دامان خويشتن را حفظ کنند و زينت خود را جز آن مقدار که نمايان است آشکار ننمايند و اطراف روسري هاي خود را بر روي سينه خود افکنند و زينت خود را براي نامحرمان آشکار نسازند و هنگام راه يافتن پاهاي خود را آن گونه بر زمين نزنند که جذابيت هاي پنهانشان آشکار شود و همگي به سوي خدا باز گرديد اي مومنان تا رستگار شويد.»
عدالت اسلام در حجاب زنان و مردان
برخي تصور مي کنند که حجاب از نظر اسلام، ويژه زنان است؛ حال آنکه قرآن قوانين عفت آميز را براي مردان نيز مورد تاکيد قرار داده است. يکي از ابعاد مهم حجاب مردان، خودداري از نگاه کردن به نامحرمان است سوره مبارکه نور، حتي پيش از آنکه به حجاب زنان بپردازد، درباره مقررات مربوط به عفت مردان سخن مي گويد و چنين مي فرمايد: «به مومنان بگو چشمان خود را از نامحرمان فرو گيرند و عفاف خود را حفظ کنند. اين براي آنان پاکيزه تر است. خداوند از آنچه انجام مي دهند آگاه است.» الزام قوانين اسلامي در مورد رعايت حجاب، نکته اي است که جامعه امروزه ما، بايد به عنوان دستورالعملي آسماني و نجات بخش، بيش از پيش به آن بينديشد و زمينه هاي مناسب اجتماعي براي رعايت اين مقررات را از سوي همه مسلمانان فراهم آورد تا اجتماعي پاک از آلايش انحرافات و پليدي ها داشته باشيم.
حجاب، ضامن صيانت جامعه از انحطاط
يکي از بزرگترين معضلات و بلکه بلاياي جوامع امروز بشري، انحطاط اخلاقي است. تبديل شدن زن به کالايي براي عرضه در بازار نگاه هاي هرزه، امروزه به عامل سقوط اخلاقي بشر تبديل شده و جوامع انساني را با فجايع گوناگون مواجه نموده است؛ به طوري که برخي از فلاسفه غرب اينک بر اين اعتقادند که باتلاق بي هويتي که انسان در حال فرورفتن در آن است، ريشه در عرضه و تقاضاي برهنگي و هرزگي دارد. اسلام با قوانين مربوط به حجاب خود، طرحي همه جانبه براي جلوگيري از شکل گيري اين بحران ارائه داده است. در جامعه اي که زنان مقررات حجاب اسلامي را رعايت مي کنند، از طرفي با پوشيدن زنان از نگاه نامحرمان مجالي براي خودنمايي براي اين متاع نامشروع وجود نخواهد داشت و اين گونه است که فلاسفه اسلامي اينک به درستي ادعاي نجات جوامع رو به انحطاط غربي از باتلاق بي هويتي را در پرتو قوانين و مقررات اسلامي مطرح مي کنند.
به اميد روزي که ابعاد گوناگون مزاياي موهبت الهي حجاب اسلامي بر همه انسان ها، بويژه مسلمانان آشکار گردد.
منبع: ماهنامه اطلاع رساني دنياي زنان شماره 55
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image