جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
با راهکارهايي براي به تاخير انداختن پيري
-(4 Body) 
با راهکارهايي براي به تاخير انداختن پيري
Visitor 2615
Category: دنياي فن آوري

شما هم مي توانيد جوان بمانيد...
 

جوان ماندن آرزوي هميشگي همه انسان هاست. هيچ کس از پيري خوشش نمي آيد و دوست دارد همواره همان نيرو و توان بهترين روزهاي زندگي اش که در اوج جواني و سلامت بود را تا ابد داشته باشد. انسان براي رسيدن به اين آرزو يا حداقل برآوردن بخشي از آن به روش هاي مختلفي روي آورده و مقاله ها و کتاب هاي بسياري درباره آن نگاشته است. برخلاف تصور بيشتر مردم، جوان ماندن و به تاخير انداختن پيري رمز يا نسخه جادويي ندارد و با رعايت چند نکته مي توان روند پيري را کُند کرد و با نيروي يک جوان از سال هاي زندگي بيشتر لذت برد. در اينجا چند کار ساده را مي خوانيد که با انجام آنها مي توانيد سال ها از سن حقيقي تان جوان تر به نظر آييد.

تمرينات قدرتي انجام دهيد:
 

ژورنال علم تغذيه آمريکا گزارشي منتشر کرده که از اثرات مثبت انجام تمرينات قدرتي و کار با وزنه ها روي سلامت زنان خبر مي دهد. بر اساس اين تحقيق، زناني که دوبار در هفته به مدت دو سال تمرينات قدرتي انجام مي دادند، موفق شدن چربي بدن شان را 3/7 درصد کاهش دهند. به علاوه چربي دور شکم آنها به ميزان يک سوم کاهش يافت که اين رقم در مورد کساني که اين ورزش ها را نمي کردند، مشاهده نشد. چربي دور شکم همان نوع چربي است که ريسک ابتلا به بيماري هاي قلبي عروقي را در فرد افزايش مي دهد. تمرين هاي قدرتي باعث عضله سازي و سوزاندن ذخاير چربي بدن مي شوند. وقتي چربي دور شکم شما کم باشد و توان بدن تان را با انجام تمرينات ورزشي حفظ کرده باشيد، سن تان کمتر از سن واقعي به نظر خواهد آمد. البته سر خود و بدون مشاوره با پزشک و کارشناس ورزشي اين کار را انجام ندهيد، چون ممکن است روش صحيح آن را ندانيد و به جاي کمک به خود به بدن تان آسيب برسانيد. پيش از شروع هر ورزشي با پزشک مشورت کنيد تا اگر محدوديتي داريد، درباره اش صحبت کنيد و او به شما بگويد که انجام اين ورزش براي شما مناسب است يا خير.

ويتامين D مصرف کنيد:
 

نتايج پژوهشي که در نشريه آرشيو طب داخلي منتشر شده نشان داده است که مصرف مقادير کافي از ويتامين D احتمال مرگ بر اثر بيماري را کاهش مي دهد. کساني که در اين پژوهش شرکت داشتند به مدت پنج سال روزانه 528 واحد بين المللي ويتامين D مصرف کردند. در پايان مشخص شد که احتمال مرگ بر اثر بيماري هايي چون سرطان، بيماري هاي قلبي عروقي و ديابت در آنها 7 درصد کمتر از کساني است که اين ويتامين را مصرف نمي کردند. به علاوه، ويتامين D در پيشگيري از پوکي استخوان موثر است و کمبود اين ويتامين در بدن خطر ابتلا به پوکي استخوان را افزايش مي دهد. براي مصرف مکمل هاي ويتامين D هم سرخود عمل نکنيد و حتما به پزشک مراجعه کنيد تا او مقدار و شيوه مصرف درست را به شما بياموزد.

به قلب تان کمک کنيد:
 

ورزش حتي اگر خيلي دير شروع به انجام آن کرده باشيد هم براي سلامت قلب و عروق مفيد است. دانشمندان در مطالعه اي که در نشريه «پرفشاري خون» به چاپ رسيده است، 28 مرد را در دهه 20 و 60 زندگي بررسي کردند. در ابتدا مشخص شد که رگ هاي خوني مردان 60 و چند ساله مستعد گرفتگي و آنها در معرض ابتلا به پرفشاري خون يا سکته قلبي هستند. پس از سه ماه پياده روي به مدت پنج ساعت در هفته مشخص شد که وضعيت رگ هاي خوني هشت نفر از مردان مسن مانند وضعيت رگ هاي مردان 20 ساله شد. محققان اين چنين نتيجه گيري کرده اند که پياده روي روزانه به مدت نيم ساعت مي تواند به طور قابل ملاحظه اي بر سلامت قلب و عروق تاثير مثبت بگذارد.

از مرطوب کننده ها استفاده کنيد:
 

ژورنال پزشکي زيبايي پوست منتشر کرده مرطوب کننده هاي موجود در بازار به اندازه داروهايي که براي درمان اگزما تجويز مي شوند، کارايي دارند. در اين پژوهش داوطلباني که مبتلا به اگزما بودند، براي درمان پوست خشک و لکه هاي خارش دار پوست خود از يک لوسيون مرطوب کننده و عده اي ديگر از يک داروي شناخته شده براي درمان اگزما استفاده کردند. ميزان اثر هر دوي اين فراورده ها يکسان بود و هر دو باعث شدند پوست رطوبت را در خودش نگه دارد و به اين ترتيب از بروز خشکي پوست که باعث خارش و ظاهر شدن لکه هاي قرمز مي شود، جلوگيري به عمل آيد. به خاطر داشته باشيد که هرگاه خواستيد از يک فراورده بهداشتي يا آرايشي بدون نسخه استفاده کنيد، درباره آن از داروخانه سوال کنيد و بروشور مصرف آن را به دقت بخوانيد. در کل، بهتر است براي مصرف هر نوع محصول با پزشک مشورت کنيد.

آب سيب بنوشيد:
 

براي اينکه از خطر ابتلا به آلزايمر بکاهيد، آب سيب بنوشيد. در يک مطالعه، پژوهشگران به موش هاي مورد آزمايش به مدت يک ماه روزانه معادل دو ليوان آب سيب دادند و پس از اين مدت مشخص شد که مغز آنها بتا آميلوئيدهاي کمتري توليد کرده است. اين پروتئين در مغز افراد مبتلا به آلزايمر بسيار مشاهده مي شود. به گفته پژوهشگران دانشگاه ماساچوست، به احتمال زياد ماده ناشناخته اي در آب سيب وجود دارد که جلوي توليد بتاآميلوئيد را مي گيرد. اگر شما در سنين ميانسالي و پيري حافظه و قدرت يادگيري خوبي داشته باشيد، احساس جواني خواهيد کرد.

از طبيعت غافل نشويد:
 

قرار گرفتن در طبيعت مي تواند قدرت حافظه را بهبود بخشد. در آزمايشي، افراد يک تست حافظه دادند و سپس يک ساعت در پارک قدم زدند.پس از يک ساعت، تست حافظه ديگري از آنها گرفته شد و نشان داد که قدرت حافظه آنها بهتر و نمرات آزمون شان بالاتر رفت. در آزمايشي ديگر نيز نمرات تست حافظه افراد پس از مشاهده تصوير منظره اي از طبيعت بالا رفت، ولي پس از قدم زدن در خيابان هاي شهر اين اتفاق روي نداد. در واقع، طبيعت توجه ما را به خودش جلب مي کند بي آنکه به تمرکز بالايي نيازي باشد؛ به همين دليل مغز مي تواند مدتي استراحت کند و در مواقع لزوم مانند امتحانات و تست ها و کارهايي که به دقت نياز دارند، با قدرت بيشتري ظاهر شود.

ضربان قلب تان را پايين نگه داريد:
 

به گفته ژورنال پرفشاري خون آمريکا، ضربان بالاي قلب مزمن مي تواند به بدن آسيب برساند. کساني که ضربان قلب شان در حالت عادي بالاست (بالاتر از در دقيقه 80)، در مقايسه با کساني که ضربان قلب شان عادي است (60 تا 80 در دقيقه)، سه برابر بيشتر در معرض ابتلا به چاقي و ديابت قرار دارند. شما مي توانيد براي کاهش ضربان قلب خود در حالت ايستاده مرتب ورزش کنيد، غذاهايي که براي قلب مفيدند مانند بادام و گردو بخوريد و براي مقابله با استرس راهي پيدا کنيد.

مراقب خورشيد باشيد:
 

اشعه خورشيد به پوست آسيب مي زند و علاوه بر اينکه خطر ابتلا به سرطان پوست را افزايش مي دهد، باعث ايجاد چين و چروک و لکه هم در پوست مي شود. استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب، کلاه و عينک آفتابي در روزهاي آفتابي ضروري است. در ضمن، فرايند برنزه کردن پوست هم که در سولاريم انجام مي گيرد، باعث بروز سرطان پوست مي شود. پس بي جهت پوست خود را در معرض اشعه ماوراي بنفش قرار ندهيد و زماني هم که ناگزير از اين کارهستيد، از لوازم حفاظتي مناسب استفاده کنيد. البته اشعه خورشيد براي تامين ويتامين D بدن ضروري است و بايد در عين اينکه مراقب پوستتان هستيد، به ميزان کافي در معرض اشعه خورشيد قرار بگيريد.

آدامس بجويد:
 

شايد خنده دار به نظر برسد ولي اين کار به کاهش استرس کمک مي کند. در آزمايشي مشخص شد کساني که حين انجام يک تست استرس متوسط آدامس مي جويدند، ميزان ترشح هورمون کورتيزول در خون آنها 16 درصد پايين تر بود. همچنين، نمرات تست حافظه و توجه کساني که آدامس مي جويدند بيش از کساني بود که اين کار را نمي کردند. با آدامس جويدن خون بيشتري به فک ها و احتمالا به مغز مي رسد و همين اکسيژن اضافي که مغز دريافت مي کند باعث افزايش توان آن مي شود. کارهاي فوق تنها چندکاري هستند که مي توانيد براي جوان ماندن و به تاخير انداختن روند پيري انجام دهيد. مهم اين است که در هر مقام و موقعيت شغلي، فردي يا اجتماعي که هستيد بتوانيد از زندگي تان لذت ببريد. هر کسي به روش خودش از زندگي اش لذت مي برد و ممکن است روشي که براي دوست شما پاسخگو بوده، شما را خوشحال نکند. پس خودتان بگرديد و ببينيد که شادي تان در کجاست و با چه چيزهايي احساس سلامت، سرزنده بودن و مفيد بودن مي کنيد. اين راه را پيدا و در مسير آن حرکت کنيد. با افزايش سن ما با محدوديت هايي روبه رو مي شويم که ملموس ترين آنها محدوديت هاي جسمي است؛ ولي اگر از ابتدا و از همان جواني يکسري اصول بهداشتي و سلامتي خاص را در زندگي رعايت کنيم، بروز اين محدوديت هاي جسمي به تاخير مي افتد. براي مراقبت از ذهن نيز روش هايي وجود دارد که بايد به اندازه روش هاي مراقبت از جسم يا حتي بيشتر به آنها توجه کنيم. سلامت جسم در کنار سلامت روان است که معنا مي دهد و مي تواند يک زندگي سالم و شاد و پربار را براي هر کسي در هر سني رقم بزند.
منبع:ماهنامه اطلاع رساني دنياي زنان شماره 55
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image