جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
اندام متناسب و ضريب هوشي بالاتر
-(42 Body) 
اندام متناسب و ضريب هوشي بالاتر
Visitor 11718
Category: دنياي فن آوري
جواناني که داراي اندامي متناسب هستند، ضريب هوشي بالاتري دارند
انجام حرکات بدني منظم و داشتن تناسب اندام در جواني، ضريب هوشي را افزايش مي‌دهد .
پژوهشگران اعلام کرند که نتايج يک تحقيق جديد و گسترده که 2/1 ميليون مرد سوئدي را شامل مي شدند ، نشان داده است که تناسب اندام در دوران جواني باعث افزايش ضريب هوشي مي‌شود.
به گزارش خبرنگار سايت پزشکان بدون مرز ، محققان دريافته‌اند: جواناني که به لحاظ جسمي متناسب و در حد سلامتي هستند، ضريب هوشي بالاتري دارند.
نتايج اين پژوهش که حاصل تلاش محققان آکادمي ساهل گرنسکا و بيمارستان دانشگاه همين آکادمي است در نشريه علمي برجسته پيشرفتهاي آکادمي ملي علوم منتشر شده است.
در اين پژوهش 2/1 ميليون مرد سوئدي که خدمات نظامي انجام مي‌دادند و بين سالهاي 1950 تا 1976 متولد شده بودند،‌مورد مطالعه و ارزيابي قرار گرفتند.
نتايج آزمايشات جسمي و هوشي در اين گروه تحقيقاتي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. اين پژهش نشان داد که رابطه آشکاري بين تناسب اندام و بهبود ضريب هوشي وجود دارد.
دکتر مايکل نيلسون محقق و پروفسور سوئدي در اين باره گفت: متناسب بودن به لحاظ جسمي به اين معني است که شما ظرفيت و توان قلبي و ريوي خوبي داريد و بنابراين مغزتان مي‌تواند مقادير زيادي اکسيژن دريافت کند.
محققان تاکيد دارند افرادي که در سن 18 سالگي تناسب اندام دارند بيشتر به مقطع تحصيلاتي آموزش عالي راه پيدا مي‌کنند و مشاغل با کيفيتي هم کسب مي‌کنند.
در ضمن، خود خوردن صبحانه کامل هم مانع از پرخوري در وعده هاي ديگر مي شود.
همه محققان مي گويند بايد سعي کنيد که هميشه 3 گروه از 5 گروه غذايي شامل غلات، گوشت، فرآورده هاي لبني، سبزي و ميوه ها در صبحانه تان وجود داشته باشد.
مصرف گوشت هاي تازه و کم چرب، فرآورده هاي لبني کم چربي و سبزيجات و ميوه هاي تازه و مخلوط آنها با يکديگر، بهترين صبحانه را براي همه فراهم مي آورد.
البته تخم مرغ نيز در اين وعده جايگاه خاصي دارد که نبايد از ياد برد، ولي اگر کلسترول شما بالاي 20 است، مصرف تخم مرغ را به 4 عدد در هفته محدود کنيد.
به ياد داشته باشيد که بهترين الگو براي تناسب اندام، کاهش ميزان کالري دريافتي از وعده صبح تا وعده شام است يعني هر چه به زمان خواب نزديک تر مي شويد، بايد کالري کمتري دريافت نماييد.
تناسب اندام، نتيجه يک فعاليت بدني منظم است و شادابي بيشتر و محافظت در مقابل بيماري ها را به همراه دارد.
براي داشتن تناسب اندام اگر سن شما 35 سال يا بيشتر است، بيماري قلبي و يا بيماري ديگر داريد، بايد قبل از شروع تمرينات توسط پزشک معاينه شويد يا برنامه تمرين خود را اصلاح کنيد. قبل ازهر کاري ، بدن خود را گرم کنيد. براي مثال: چند دقيقه درجايي قدم بزنيد. چند دقيقه استراحت کنيد و بعد دوباره حرکت را آغاز کنيد. اين کار به ماهيچه هاي شما کمک مي کند که حالت اوليه خود را پيدا کنند.
کار خود را با راه رفتن، شناکردن، دوچرخه سواري يا انجام بعضي ديگر از فعاليت ها در هواي آزاد، حداقل به مدت 20 تا 30 دقيقه و 3 بار در هفته شروع کنيد. ضربان قلب شما حداقل بايد 60 درصد ماکزيمم خود باشد( براي به دست آوردن تعداد ضربان قلب، سن خود را از 220 کم کنيد و حاصل را در 6/0 ضرب کنيد) اگر اين کار براي شما مشکل است، تمرين خود را به آرامي به مدت 15 دقيقه شروع کنيد تا ضربان قلب به 50 درصد ماکزيمم خود برسد. سپس هر هفته چند دقيقه به زمان قبلي اضافه کنيد.
اين اعمال انعطاف و نرمي بيشتر بدن را باعث مي شود. انرژي شما چند برابر شده و بدنتان شکل بهتري مي گيرد. احتمال ظهور سرطانها، امراض قلبي و بيماري هاي ديگر کاهش مي يابد.
در مرحله بعد 3 تا 5 بار در هفته به مدت 30 دقيقه به ميزان فعاليت هاي خود در هواي آزاد بيافزاييد تا ضربان قلب شما در مدت طولاني به 75 درصد ماکزيمم خود برسد.
با انجام اين فعاليت ها بنيه شما قوي مي شود. احتمال سرما خوردگي و ابتلا به آنفولانزا کاهش مي يابد. فشار خون، کلسترول، اضطراب و افسردگي کاهش مي يابد. احتمال ابتلا به بيماري هاي ديگر نيز کاهش مي يابد.
در مرحله آخر هر هفته اين 5 عمل را حداقل به مدت 45 دقيقه انجام دهيد: دويدن، شنا کردن، دوچرخه سواري، تند راه رفتن و اسکيت سواري تا ضربان قلب شما به حداقل 75 در صد ماکزيمم برسد.
نتايج اين عمل به اين شکل است که سطح انرژي شما به حداکثر مي رسد. چربي بدنتان کاهش يافته و عضله هاي شما اضافه مي شود. شانس زندگي طولاني و سالم بيشتر خواهد بود.
بهترين نوع فعاليت بدني چيست؟
شما مجبور به انجام ورزش هاي سنگين، براي رسيدن به مزاياي سلامتي واقعي ناشي از فعاليت بدني نيستيد. توصيه مي شود براي اين که از سلامتي بهره مند شويد، کارهاي متناسبي مانند: باغباني، راه رفتن و هل دادن کالسکه بچه را حداقل به مدت 30 دقيقه به کارهاي روزانه خود اضافه کنيد. مهم اين است که اعمال خوشايند را انتخاب کرده و پيوسته آنها را انجام دهيد.
چه نکاتي در فعاليت بدني حائز اهميت است؟
فعاليت بدني در طول دوره بلوغ کاهش مي يابد و کم خوردن و به اندازه خوردن نيمي از رسيدن به سطح تناسب است. فعاليت بدني نيز نيمي ديگر از موارد مهم در اين راه است، در زير به نتايج زيادي که از تمرينات ناشي مي شود، اشاره شده است: افزايش قوه تشخيص، بهبودي حالت هاي ناخوشايند ( افسردگي، عصبانيت و…) افزايش انرژي، توانمندي قلب، نيرومندي ماهيچه ها، سوزاندن کالري، کاهش استرس، کاهش احتمال بيماري هاي قلبي، فشار خون و ديابت، کاهش احتمال بسياري از سرطان ها.
چگونه تمرين را آغاز کنيم؟
دليل قابل قبولي براي تمرين نکردن وجود ندارد. فقط به ياد داشته باشيد، آهسته و همين طور با رژيم غذايي شروع کنيد و هدف معقولي براي خود تعيين کنيد.
حتماً با پزشک خود مشورت کنيد. تغييرات کوچکي در برنامه روزانه خود بدهيد تا حرکت بيشتري داشته باشيد. درقدم اول با فکر کردن شروع کنيد، طوري که در حال فکر کردن حرکت کنيد! حتي الامکان از پلکان بالا برويد. چند دقيقه زودتر راه بيفتيد و سوار اتوبوس يا تاکسي نشويد. براي عوض کردن کانال تلويزيون بلند شويد و با دست خود کانال را عوض کنيد. فقط بدنتان را حرکت دهيد، به ياد داشته باشيد راه رفتن موجب سلامتي است.
با 5 دقيقه در روز شروع کرده و بعد از 1 تا 2 هفته اين مدت را به 15 دقيقه برسانيد و بعد هردو هفته يک بار 5 دقيقه به مدت قبلي اضافه کنيد.
چه مدت طول مي کشد تا از نظر بدني متناسب شويد؟
بستگي به تمرين شما دارد. اگر شما سعي داريد وزن خود را پايين بياوريد، کارشناسان توصيه مي کنند که حداقل 45-35 دقيقه و 5 بار در هفته تمرين کنيد. اگر شما مي خواهيد وزن خود را ثابت نگه داريد و از فوايد تناسب اندام استفاده کنيد، توصيه مي شود ترجيحاً هر روز حداقل 30 دقيقه تمرين کنيد. اگر30 دقيقه يا 1 ساعت کامل وقت نداريد، در مدت کمتري تمرين کنيد. حتي انجام اندکي فعاليت بدني بهتر از انجام ندادن آن است.
منبع: http://www.parsacloob.com
ارسال توسط کاربر محترم سايت : azadisaber
Add Comments
Name:
Email:  
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image