جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
دردسرهاي زيباجو بودن!
-(39 Body) 
دردسرهاي زيباجو بودن!
Visitor 13046
Category: دنياي فن آوري
تيپ شخصيتي«زيبايي جو» در خانم ها برگ برنده اي است که اگر مديريتش نکنند، ناخواسته به خود و ديگران آسيب مي زنند!
«نمي دانم چرا بيشتر از دخترهاي ديگر مورد توجه آقايان قرار مي گيرم. مساله اي که باعث قرار گرفتن در رابطه هاي عاطفي اي مي شود که اغلب بي نتيجه مي مانند و آزارم مي دهند.» اين سوالي است که ذهن و حتي زندگي خيلي از خانم هاي جوان را تحت تأثير قرار مي دهد و حتي در مواردي باعث سوءتفاهم هايي مي شود. سوالي که براي جواب آن، بايد به ويژگي هاي شخصيتي خود مراجعه کرد. تنظيم: محسن امين
مقدمه اي مهم
ما تيپ هاي مختلف شخصيتي داريم. اساس اين بحث در روانشناسي عمقي نهفته شده است. يک دانشمند سوئيسي به نام کارل گوستاو يونگ در حدود سال 1920 دغدغه عجيبي درباره انواع تيپ هاي شخصيتي در کتاب مشهورش PSYCHOLOGYTYPE ارائه کرد که نظر بسياري از دانشمندان دنيا را جلب کرد. بعدها شاگردان و پيروان او در زمينه هاي مختلف ادبيات، فلسفه، روانکاوي و انسان شناسي نظراتش را اشاعه دادند. «دکتر شينودا بولن» و خانم جنيفر وولگر(Jennifer woolger) از معاصريني هستند که در مورد تيپ شناسي زنانه و مردانه کتاب هايي نوشتند. در ايران کتاب«بولن» در مورد تيپ شناسي زنانه با عنوان«نمادهاي اسطوره اي و روانشناسي زنان» ترجمه نفيسي چاپ شده است. يکي از اين تيپ ها اختصاص دارد به زناني موسوم به «زيبايي جو» يا آفروديتي.
کاراکتر زيباجو را بشناسيد
اگر بخواهم يک خانم جذاب را توصيف کنم، مي گويم: طرز نگاه کردنش، طرز راه رفتنش، برخوردش با افراد و نوع نگاهش به ديگران چند پيغام مي فرستد که يکسري از اين پيام ها براي آقايان است و يکسري براي خانم ها. اين پيام براي آقايان جذابيت دارد در روان شناسي کهن الگويي، به اين مي گوييم تيپ شخصيتي زيبا جو يا آفروديت. آفروديته، اسم الهه زيبايي روم ونوس است. مردها مفهوم آفروديت را اکثرا با شاخص هاي جنسي اشتباه مي گيرند. حتي بعضي ها از راحت بودن هاي آفروديت دچار توهم مي شوند. در حالي که آفروديت، عمدي در فرستادن اين سيگنال ها ندارد. با اين وجود، دختربچه آفروديتي(زيباجو) حتي در ده سالگي هم مي داند جذابيت دارد و قدرتي را که دارد مي فهمد. آفروديت در واقع بخش جمالي زن است که ميل به ديده شدن را ايجاد مي کند. اين ويژگي باعث مي شود آنها بتوانند همه چيز را زيبا کنند. نکته مهم اينکه همه مردم آفروديت را مي خواهند اما تا زماني که در راستاي لذتشان باشد و اگر در آن راستا نيايد، بدجور از او انتقام مي گيرند. در واقع اينکه زني آفروديت دارد خودش يک بحث است و اينکه در چع جامعه اي اين آفروديت را دارد، يک بحث ديگر است. احتمالا در فيلم ها ديده ايد که گاهي در يک جامعه بدوي، اين بخش زيبايي و ضروري زن، خرج آرايشگاه ها و زنگ تفريح مردان مي شود و به بيراهه مي رود و در يک جامعه فرهيخته بالغ، بخش جذاب زنانه خرج رشد، زيباسازي کشور و تحکيم بنيان خانواده مي شود، چرا که آفروديت ها درک لطيفي از زندگي دارند و اگر نباشند زيبايي خاصي در دنيا محقق نمي شود.
دو روي يک سکه
ويژگي هاي شخصيتي که در اين زنان برجسته است، الزاما بايد در بقيه زنان هم به ميزان لازم وجود داشته باشد تا در آنها حس آراستگي، اعتماد به نفس، جذابيت، لذت از زناشويي و... به وجود بيايد. اما چنين زني، بدون مهار اخلاقي، زنگ تفريح بسياري از مردان شکارچي مي شود. اما روي ديگر سکه اين است که چنين زني اساسا به خودش و جذابيت هاي ظاهري و رفتاري اش توجه نکند و بهايي برايش قائل نباشد.
در اين شرايط است که او نه تنها آن طور که شايسته اش هست ديده نمي شود، بلکه از طرف مردان شايسته هم انتخاب نمي شود. متاسفانه پرداختن متعادل به جنبه هاي زيباجوي زنان، نياز به تعادل و آموزش دارد. بدفهمي مفاهيم درخشان ديني، باعث مي شود بسياري از افراد معتقد از پرداختن به اين مفاهيم دوري کنند و متاسفانه هزينه هاي غيرقابل جبران در زندگي زناشويي خود بدهند. اين بحث، ديباچه اي است بر اين مفهوم که زيبايي جويي بخش مهمي در شخصيت يک زن است و به او توان زندگي، لذت بردن از زناشويي و زندگي بهتر را مي دهد.
منبع:هفته نامه همشهري جوان شماره 296
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image