جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
مديريت کنيد...
-(41 Body) 
مديريت کنيد...
Visitor 13243
Category: دنياي فن آوري

ملاحظات رفتاري- اجتماعي تيپ شخصيتي زيبايي جو
 

ويژگي ها و نشانه هاي تيپ شخصيتي زيباجو را مرور کرديم. اما سوال مهم اين است که به طور مثال من که احساس مي کنم اين تيپ را به طور غالب دارم، بايد چطور در جامعه رفتار کنم که از اين ويژگي نه تنها ضربه نخورم بلکه بيشترين فايده را به خودم، خانواده و جامعه ام برسانم. براي اين منظور رعايت چند نکته ضروري است.

سيگنال رفتاري شما را لو مي دهد!
 

گاهي اوقات، خروجي ما با چيزي که درون مان است فرق مي کند. در واقع تصويري که آدم ها از ما مي گيرند، برايندي است از چيزي که از ما مي بينند. زبان بدن ما اغلب سيگنال هايي مي فرستد که خود ما هم ممکن است متوجه اش نشويم. نمونه اين مساله سيگنال هايي است که ويژگي هاي شخصيتي - روحي ما را لو مي دهد. ويژگي اي که برخلاف تصور، ربط چنداني به ظاهر ما ندارد. به طور مثال، مي شود انسان مذهبي باشد و سيگنال هاي جذابيت بيرون دهد؟ نکته مهمي که بايد بدانيم اين است که فرستادن اين سيگنال هاي جذابيت اصولا خودآگاه نيست. اي ميلي داشتم که خانمي گفته بود: «من خوش قيافه و جذاب هستم ولي وقتي در يک رابطه وارد مي شوم، بعد از دو سه هفته طرف بي خيال مي شود و مي رود.» صد درصد اين دختر يک سيگنال رفتاري دارد که باعث اين اتفاق مي شود. تا لبه حال هم چند بار اتفاق افتاده و بعد از دوسه بار، طبيعي است که اعتماد به نفس آدم از بين مي رود. اگر بنشينيم و رفتار آن دختر خانم را بررسي کنيم، مي بينيم که طرز نشستن و صحبت کردنش و کلا زبان بدنش يک حرفي را مي زند و باعث مي شود صاحب آن حرکت را داراي يک شخصيت مشخص تصور کنيم. مثلاً شما وقتي کسي را مي بينيد، مي گوييد طرف خيلي آشفته است يا مثلاً خيلي آرام است يا خيلي جذاب است. اين برداشت ها برايندي است که از سيگنال هاي طرف مقابل مي گيريد.

قوانين بازي را بدانيد
 

در اين ميان، يک بازي رواني هم وجود دارد. اينکه مثلاً دختر آفروديتي بررسي مي کند که ميزان تاثيرش بر فرد مقابل چقدر است. معمولاً اين تأثير آن قدر هست که طرف را جذب مي کند. اما وقتي او مي خواهد وارد يک رابطه جدي متعهدانه شود، يکدفعه دختر کنار مي کشد. اين اتفاق معمولا به خاطر ترس ورود به يک رابطه واقعي است؛ رابطه اي که بناست در طول آن من فقط به خاطر جذابيت هاي ظاهري ام مقبول نباشم، بلکه شعور و روحم هم مورد قبول باشد؛ رابطه اي که در آن از اينکه نقطه ضعف هايم ديده شود، نترسم. اين همان تله قدرت براي آفروديت هاست. در حالي که کمال تأثيرگذاري و شيفتگي در انسان ها اين است که وارد رابطه سالم شوند و اجازه بدهند شيفتگي ها تعديل شود و ضعف ها هم ديده شوند و پذيرفته باشند. اينکه بپذيريم کسي که من از او خوشم مي آيد بنا نيست براي هميشه همان روز جذاب باقي بماند و البته من هم قرار نيست يک شخصيت کامل باشم.
از طرفي خيلي ها هم هستند که توهم آفروديت دارند. تفاوت آنهايي که آفروديت دارند و آنهايي که توهم آفروديت دارند، اين است که آفروديت وقتي وارد يک ارتباط مي شود، درگيري عاطفي هم پيدا مي کند و حتي وابستگي عاطفي؛ اگر هم در اين ميان تنشي ايجاد شود و اين ارتباط از بين برود، او خيلي اذيت نمي شود، برايش سخت است ولي عبور مي کند ولي دختري که توهم آفروديت دارد، بعد از اينکه رابطه شکست خورد داغون مي شود و نمي تواند مثل آفروديت، قضيه را پشت سر بگذارد.

سيگنال ها را مديريت کنيد
 

حالا سوال اين است که آيا اين آتش با ازدواج خاموش مي شود؟ مثلاً اگر او با مرد ايده آلش ازدواج کند به آرامش مي رسد؟ جواب اين است که به اين راحتي مساله حل نمي شود. چون جزو شخصيت اوست. البته با چه کسي ازدواج کردن هم مهم است. تيپ هاي آفروديتي نمي توانند با کساني ازدواج کنند که به ظاهر خودشان توجه ندارند. آفروديت کسي را دوست دارد که کمي پيچيدگي داشته باشد. مردي که رفتار و شخصيتش خيلي واضح است، اصلاً برايشان جذابيت ندارد. اما واقعيتي که وجود دارد اين است که مرد ايراني از آفروديت مي ترسد. چون يک حس دوگانه براي او ايجاد مي شود. هم به شدت آفروديت را مي خواهند و هم وقتي با او ازدواج کرد، به طور طبيعي يک حس انحصار طلبي نسبت به او دارند. مساله هم هماني است که در ابتدا گفتيم دختر آفروديتي ممکن است جايي که نبايد، ناخواسته پيام بدهد، به همين دليل بيشتر از ديگران بايد رفتار و تعاملش با ديگران را مديريت کند. اينجا البته بحث انتخاب هم پيش مي آيد. آفروديت از پيچيدگي«هرمس*» خوشش مي آيد چون هرمس تنها کسي است که زيبايي آفروديت را درک مي کند و آفروديت يک نفس راحت مي کشد که بالاخره يک نفر من را فهميد. البته بعضي ها وقتي وارد يک ارتباط مي شوند، يکدفعه تصميم مي گيرند تمام سيگنال هايشان را مديريت کنند. خب اين کار درستي نيست! اين خيلي ساده انگارانه است که بگوييم با فلان پوشش اين جذابيت کم مي شود. اين يعني شعور انسان ها را زير سوال ببريم.

پي‌نوشت‌ها:
 

* هرمس در دسته بندي آرکتايپ هاي مردان، خداي سخنوري و مذاکره است.
 

منبع:هفته نامه همشهري جوان شماره 296
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image