بي ام دبليو؛ اسپرت هيبريدي
اين طرحي است از خودروي اسپرت مارک بي ام دبليو که در سال 2014 ميلادي به بازار ميآيد. خودروهاي هيبريدي نمايانگر يکي از جدي ترين روش هاي استفاده از انرژيهاي جايگزين هستند. خودروي اسپرت مارک بي ام دبليو برقي است و براي شارژ باتري از يک موتور درون سوز استفاده ميکند. مزاياي اين خودروها، کوچک شدن اندازه موتور، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلاينده هاي محيط زيست است.

اپل؛ خودروي الکتريکي
مصرف انرژي اين خودروي مارک اپل چنان ناچيز است که براي صد کيلومترمسافت تنها به پرداخت يک يورو نياز است. سرعت اين خودروي آزمايشي به 120 کيلومتر در ساعت ميرسد و دو سرنشين پشت سر هم در آن جا ميگيرند. گرچه کمپاني اپل هنوز تصميم به فروش اين نوع ماشين نگرفته است، ولي اعلام کرده که قادر به توليد آن با قيمت بسيار پايين است. اين کمپاني، نمونه ديگري از اين ماشين ساخته که حداکثر سرعت آن 45 کيلومتر در ساعت بوده و براي استفاده توسط جوانان 16 سال به بالا مناسب است.

اف 125؛ خودروي آينده مرسدس بنز
گرچه هيدروژن يکي از پاک ترين سوخت هاي موجود محسوب مي شود، اما هيدروليز آب و به دست آوردن هيدروژن خالص هزينه هاي زيادي ميطلبد. شايد به همين دليل است که استفاده از هيدروژن براي بسياري از کمپاني هايي خودروسازي، هنوز در مرحله تحقيق و پژوهش است. توليد خودروي "اف " 125 مرسدس بنز براي سال 2025 ميلادي در نظر گرفته شدهاست. اين ماشين به راننده سلام کرده، او را در جريان وضعيت جاده ها گذاشته و پيشبيني هوا را به اطلاع او ميرساند.

آئودي؛ مدلي براي کلان شهر
گرچه طول اين ماشين 3 متر و 20 سانتيمتر است ولي وزن آن کمتر از 500 کيلو ميباشد. در اين ماشين دو موتور برقي و باتريهايي با وزن بسيار کم نصب شدهاست. خودروي تمام برقي به عنوان يکي از چشم اندازهاي صنعت خودروسازي مطرح است. اين خودروها از باتري هاي الکتروشيميايي به عنوان منبع قدرت استفاده ميکنند و در نتيجه آلودگي زيست محيطي آنها تقريباً صفر است. از مهم ترين مشکلات اين خودروها، کم بودن مقدار انرژي انباشته در آنها است که ميتوان به حل آن با توجه به پيشرفت در تکنولوژي باتري اميدواربود. سرعت مدل آئودي براي کلان شهرها به100 کيلومتر د ر ساعت رسد.
]

اپل بيدستگيره
خودروي برقي اپل مدل (Flextreme GT/E) حدود 60 کيلومتر با باتري حرکت خواهد کرد. پس از آن موتور بنزيني اين خودرو به صورت اتوماتيک روشن ميشود. در اين ماشين به جاي دستگيره با سنسور باز ميشود.

بي ام دبليو؛ مدلي با وزن کم
گرچه اين خودرو مارک بي ام دبليو به نام (i3) چهار متر طول دارد، ولي وزن آن کمتر از 1300 کيلو و حدود 300 کيلو کمتر از خودروهاي معمولي است. بدنه بيروني آن از آلومينيم ساخته شده و پوشش داخلي آن از فيبر کربن است. اين خودرو در سال 2013 به بازار خواهد آمد.

فولکس واگن؛ خودروي هيبريد
باتري خودروي هيبريد فولکس واگن مدل (Studie XL1) با برق شارژ ميشود. باک اين خودرو جاي 10 ليتر بنزين داشته و به کمتر از يک ليتر بنزين براي 100 کيلومتر نياز دارد. اگر باک اتومبيل پر و باتري آن شارژ باشد، مدل هيبريد فولکس واگن ميتواند تا 550 کيلومتر را پشت سر گذارد و تقريبا 35 کليومتر اين مسافت را با انرژي برقي بپيمايد. کمپاني فولکس واگن از سال 2013 اين خودرو را به بازار روانه ميکند.

پورشه؛ سوپر خودروي هيبريدي
خودروي اسپرت مارک پورشه مدل (918 Spyder) در نوع خود بينظير است. اين سوپر خودروي هيبريدي از يک موتور ترکيبي گازوئيلي- برقي به قدرت 767 اسببخار براي حرکت استفاده ميکند. فيبر کربن بدنه آن را تقويت کرده و انحناء عضلاني و آيروديناميک اين خودرو شاهکار ماشينسازي به شمار ميرود. در کنار راننده و به جاي صندلي شاگرد، يک سيستم هرزگرد براي ذخيرهسازي انرژي نصب شده است. اين چرخ هرزگرد انرژي جمعآوري شده در زمان ترمز را ذخيره ميکند. با استفاده از دو موتور الکتريکي 102 اسببخار، اين انرژي قابل استفاده خواهد بود و در هنگام نياز، شتابي انفجاري را براي خودرو تامين ميکند.

منبع:برترينها ارسال توسط کاربر محترم سايت :king007