جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
عيب يابي خودرو بنزيني
-(14 Body) 
عيب يابي خودرو بنزيني
Visitor 1724
Category: دنياي فن آوري

عيب يابي( علت گرم کردن بيش از حد موتور )
رفع عيب علت عيب
سيخ زدن و تميز کردن لوله ها
لحيم کاري يا تعويض رادياتور
تعويض شيلنگها
سفت يا تعويض بستها
تميز و سرويس کردن رادياتور
تعويض درب رادياتور 1- گرفتگي لوله هاي رادياتور
2- نشتي رادياتور
3- سوراخ بودن شيلنگ هاي رادياتور
4- شل يا خراب بودن بستهاي رادياتور
5- کثيف بودن شبکه ها از خارج
6- خرابي درب رادياتور 1-خرابي رادياتور
تعويض واشر و محکم کردن پمپ به بدنه
تعويض فيبر و پلاستيک و فنر ان تعويض پمپ 1- نشت کردن اب از جداره پمپ و بدنه
2- نشت از روي محور پمپ و خرابي فيبر و فنر 2- خرابي پمپ اب
تعويض ترموستات
تعويض ترموستات 1-ترموستات اگر گازي باشد و سوراخ شده باشد کار نخواهد کرد
2-به عللي از تنظيم خارج شده و ديرتر از حد معمول باز مي شود 3- کار نکردن ترموستات
لوله کاملا بررسي و رفع عيب گردد
تعويض انباره
برطرف کردن موانع 1-خم شدن قسمتي از طول لوله اگزوز که دود نتواند خوب خارج شود
2- گرفتگي انباره اگزوز
3- اضافه کردن موانعي در سر لوله اگزوز جهت صدا 4- گرفتگي لوله هاي اگزوز
حل کردن املاح يا مواد شيميايي و شستشو دادن قسمتهاي داخلي ان با اب 1-ايجاد رسوبات در اثر استعمال ابهاي املاح دار که در قسمت پشت سيلندرها و قسمتهاي داخلي 5- گنجايش اب موتور کم شده
بوسيله چراغ تايمينگ لامپ واير شمع يک دهانه پلاتين و گوش کردن صداي موتور ميتوان دلکو را تنظيم نمود 1- دستگاه تنظيم برق يا دلکو بايد تنظيم گردد تا جرقه شمعها به موقع مناسب گاز را محترق سازد 6- تنظيم نبودن زمان جرقه
بايد با فيلر مناسب ميزان شو
سنجش نيروي فنر طبق کاتا لوگ و در صورت ضعيف بودن تعويض پلاتين
تعويض بوش محور دلکو و تنظيم فاصله پلاتين
بازديد لوله هاي مکشي از کاربراتور تا ديافراگم و ازمايش ديافراگم
بازيد و سرويس روغنکاري وزنه ها و فنرها 1- دهانه پلاتين به اندازه فيلر مناسب نيست ضعيف شدن فنر پلاتين
2- لقي محور دلکو در اثر سايش بوش محور
3- برامدگي تکيه گاه فيبر پلاتين سائيده شده
4- معيوب بودن دستگاه اوانس اتوماتيک
5- معيوب بودن دستگاه اوانس وزنه اي 7- تنظيم نبودن دهانه پلاتين
تعويض واشر و اندازه بستن پيچها
تعمير سرسيلندر 1- محکم نبودن پيچهاي سرسيلندر
2- تاب داشتن سرسيلندر 8- سوختن واشرسرسيلندر
احتياج به زمان دارد 1- قطعات هنوز اب بندي نيست 9- گرم شدن موتور نو
تنظيم نبودن شناور
استفاده از ژيگلورهاي همان کاربراتور
تعمير يا تعويض نمودن صافي 1- تنظيم نبودن شناور کاربراتور
2-مناسب نبودن ژيگلور ها
3- گرفتگي صافي هوا ي کاربراتور 10- تنظيم نبودن مقدار مخلوط هوا و بنزين
رفع عيب علت معايب باطري
سيم کشي باطري را کنترل کنيد ودر صورت لزوم سيم کشي را عوض کنيد و صفحات عايق را عوض نمايد
خانه هاي باطري را بيرون اورده و جعبه باطري را تميز و دوباره صفحات را در جاي خود قرار دهيد 1- اتصال ضعيفي در سيم کشي پيدا شده يا سيم کشي خارجي باطري گاه گاهي در نتيجه ارتعاشات اتصال کرده
2- صفحات عايق داخل باطري خورده شده و در ته باطري ريخته شده و در ته باطري ريخته شده و باطري نميتواند در خود برق ايجاد کند 1- باطري کم کم خالي مي شود
سيم کشي باطري را کنترل کنيد
صفحات داخل باطري را عوض کنيد
داخل باطري را تميز کنيد 1- اتصالي در سيم کشي پيدا شده
2- صفحات داخل باطري به هم اتصال کرده است
3- جسم خارجي در باطري افتاده 2- باطري يک مرتبه خالي مي شود
الکتروليت ان چک شود
سولفاته داخل باطري بيرون اورده شود
باطري به دستگاه شارژ صحيح بسته شود 1- الکتروليت داخل ان ضعيف است
2- کانال پر شده است
3- قطب مثبت و منفي ان را به دستگاه شارژ بر عکس بسته ايد 3- باطري برق قبول نمي کند
اشکالاتي که از سيستم جرقه در کار موتور موثر است
علت معايب
1- ناميزان بودن زمان جرقه و تايمينگها
2- شل و سولفاته شدن اتصالها و دهانه پلاتين 1- کمبود قدرت
1- کثيف بودن شمع ها
2- خراب بودن وايرها
3- ناميزان بودن دهانه پلاتين ها 2- دير روشن شدن موتور
1- چسبيدن وزنه هاي لنگري دلکو
2- به هم خوردن تنظيم دلکو 3- پس زدن موتور
1- چسبيدن وزنه هاي دلکو 4- داغ کردن موتور
1- شمع ها معيوب
2- ناميزان بودن دلکو 5- پيش جرقه زني موتور
1- معيوب بودن شمع ها
2- ناميزان بودن دلکو 6- مصرف زياد سوخت در موتور
1- خرابي کوئل
2- خرابي خازن
3- خرابي پلاتين 7- موتور روشن مي شود اما خيلي زود خاموش مي شود
1- چسبيدن اوانس ها
2- خراب بودن خازن
3- خراب بودن پلاتين 8- موتور دير دور بر ميدارد
1- خرابي کوئل
2- خرابي خازن
3- خرابي پلاتين
4- واير قطع يا سولفاته يا برديدگي دارند
5- شکستگي و ترکيدگي چکش برق
6- خرابي شمع ها
7- تنظيم نبودن دلکو
8- شکستگي درب دلکو
9- ميزان نبودن واير چيني
9- موتور دير روشن يا روشن نمي شود
جدول عيوب احتمالي کاربراتور (سوخت زساني)
برطرف کردن عيب علت عيب
سوزن شناور را پياده نموده و انرا تميز کرده
صافي بنزين را پياده و کاملا تميز کنيد
سطح سوخت را بررسي و در صورت لزوم تنطيم کنيد 1- گير گردن سوزن شناور بعلت عبور مواد خارجي موجود در سوخت
2- کثيف بودن صافي بنزين
3- بالا بودن سوخت پياله 1- فلوت کردن کاربراتور
(سريز شدن )
پيچهاي منيفولد ورودي را اچار بکشيد
در صورت لزوم لوله خرطومي برف پاک کن را تعويض نمائيد
پيچهاي کاربراتور را اچار کشيده
انها را با کمپرس هوا تميز کنيد 1- عبور هوا از حد فاصل منيفولد ورودي بعلت شل شدن پيچها و يا اتصال نامناسب
2- نشت هوا از طريق لوله برف پاک کن به موتور (برف پاک کن خلائي)
3- نشت هوا از محل فلانچ کاربراتور
4- مسدود شدن لوله يا شيلنگ بنزين 2- لرزش موتور در دور ارام بعلت ضعيف بودن مخلوط سوخت
پمپ شتاب را تنظيم کنيد
در صورت لزوم قطعات فرسوده را تعويض نمائيد 1- تنظيم نبودن پمپ شتاب
2- سائيدگي و فرسودگي اتصالات 3- بدگاز خوردن يا دير دور برداشتن موتور
چک کردن صافي هوا
چک کردن لوله اگزوز 1- گرفتگي صافي هوا
2- گرفتگي لوله اگزوز 4- بدکار کردن موتور بعلت غني بودن سوخت
ديافراگم را تعويض نمائيد 1- پاره شدن ديافراگم يا واشر لاستيکي پمپ شتاب 5- بدگاز خوردن موتور يا دير دور گرفتن
دور ارام را تنظيم کنيد
دور ارام را چک نمائيد
فنر ساسات را تنظيم کنيد 1- تنظيم نبودن دور ارام
2-گرفتگي مدار يا مسير تغذيه دور ارام
3- تنظيم نبودن فنر بي متال ساسات اتوماتيک 6- مکث در دور ارام
سوپاپ را ازاد نموده و در اخر روغنکاري نمايد 1- گرفتگي يا گريپاژ سوپاپ حرارتي اگزوز 7- در طول مدت گرم شدن موتور لرزش مشاهده مي شود


منبع: سايت تخصصي مقالات اتومبيل www.khodroha.com
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image