جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
تعاريف ترمز خودرو
-(10 Body) 
تعاريف ترمز خودرو
Visitor 167
Category: دنياي فن آوري

اصطکا ک :

اصطکاک عبارت است از مقاومت در مقابل حرکت دو جسم که با هم تماس دارند يا مقاومتي را که هنگام حرکت دو جسم که با يکيديگر در تماس هستند بروز مي کند اصطکاک گويند.

تعريف ترمز :

ترمز وظيفه دارد با توليد نيروي اصطکاکي مناسب انرژي جنبشي چرخ متحرکي را که تحت تاثير نيروي موتور مي باشد را گرفته و به انرژي حرارتي تبديل کند و سپس انرژي حرارتي را در فضا پخش نمايد که اين عمل اتومبيل از حالت حرکت به حالت سکون و يا از سرعت ان کاسته مي شود در ترمز هاي اوليه که براي اتومبيل ايجاد گرديده بود و با اصطکاک بين چرخ و لقمه لاستيکي ترمز که اهرم دستي بوسيله راننده کشيده و با اصطکاک موجود باعث متوقف شدن اتومبيل مي شود.

مفهوم هيدروليک :

مفهوم هيدروليک عبارت است از خواص مايعات که طبق قانون پاسکال مايعات غير قابل تراکم مي باشند و هميشه حالت تراکم ناپذير خود را حفظ مي نمايد و به همين خاطر زماني که به يک ظرف مايع فشاري وارد شود فشار روي مايع حجم ان را تقليل نخواهد داد و حجم ان حتي اگر فشار به ميزان زيادي هم اضافه شود در نهايت ثابت خواهد ماند اما بر خلاف مايعات گازها قابل تراکم مي باشند پس بطور کلي از خاصيت غير قابل تراکم بودن مايعات استفاده کرد و دستگاه هاي هيدروليکي از قبيل ترمز و کمک فنرها و فرمانهاي هيدروليکي و جکها را درست کرده اند.
روغن ترمز : مايعي که در سيستم ترمز هيدروليکي به کار مي رود و به روغن ترمز معروف مي باشد بايد داراي مشخصات و کيفيت خاصي باشد.
1-نقطه جوش بالا تقريبا 200 تا 250 درجه سانتيگراد را دارا باشد
2-نقطه انجماد پايين تقريبا 60 تا 65 درجه سانتيگراد
3-خاصيت روغنکاري حتي در فشارهاي زياد را داشته باشد
4-بر قطعات فلزي و لاستيکي سيستم ترمز بي اثر باشد
5-از لحاظ شيميائي ثابت و فاسد نشدني باشد
6-ويسکوزيته ان در درجه حرارتهاي مختلف تغيير نکند
7-هنگام گرم شدن حداقل انبساط را داشته باشد
در ضمن ياد اوري مي شود که هميشه از روغن ترمز معرفي شده از سوي کارخانه استفاده شود.
جز اين اگر از روغن ديگري استفاده شود امکان بسياري براي خرابي و از بين رفتن قطعات خصوصا لوازم لاستيکي مي رود.

سيستم ترمز از مجموعه قطعات زير تشکيل شده است توضيح کامل هر يک از قطعات در بخش فني سايت مي باشد.
ا - پدال ترمز
2-سيلندر اصلي که شامل ميله فشاري و تشتکي هاي عقب و جلو و فنر برگردان پيستون و سوپاپ
کنترل فشار و مجاري روي سيلندر مي باشد.
3-لوله هاي فشار قوي انتقال روغن
4-سوپاپهاي کنترل هيدروليکي
5-سيلندر ترمز چرخها شامل پيستون و تشتکي و فنر و پيچ هوا گيري
6-لنت ها
7-کاسه چرخ در ترمزهاي کاسه اي
8-ديسک در ترمزهاي ديسکي
9-بوستر يا افزاينده قدرت
10-ترمز دستي

طرز کار ساده و مقدماتي ترمز :

زماني که راننده به وسيله پاي خود روي پدال ترمز فشار مي آورد و اين فشار باعث جلو رفتن پيستون پمپ اصلي ترمز شده و پيستون روغن ترمز موجود در سيلندر ترمز که جلوي پيستون قرار دارد را تحت فشار قرار داده و هم زمان با حرکت خود در داخل سيلندر انرا با فشار زياد از طريق لوله هاي فولادي رابط که در مقابل فشارهاي جانبي بسيار مقاوم مي باشد را به سمت سيلندر چرخها رانده و به اين وسيله باعث جابجائي پيستونهاي داخل سيلندر چرخ شده و پيستونها فشار خود را به کفشکهاي ترمز منتقل کرده و کفشکها را به کاسه چرخ مي چسباند واضح است که اين عمل باعث به وجود امدن اصطکاک بين کاسه و کفشکها شده و انها را از حرکت باز ويا حرکت ان را کند مي کند
منبع: سايت تخصصي مقالات اتومبيل www.khodroha.com
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image