جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
بررسي موتور سيکلت هوندا CC-110/125
-(13 Body) 
بررسي موتور سيکلت هوندا CC-110/125
Visitor 4705
Category: دنياي فن آوري
به علت فراواني موتور سيکلت هوندا و مونتاژ و توليد ان در کشور اين نوع موتور سيکلت را مورد بررسي قرار مي دهيم موتور سيکلت هوندا مجهز به يک موتور يک سيلندر چهار زمانه مي باشد که سوپاپهاي ان به طور معلق قرار گرفته اند يا I شکل در روي ميل لنگ يک چرخ دندانه – که چرخ دندانه تايمينگ ميل سوپاپ را به حرکت در مي اورد تعبيه شده است تعداد دندانه هاي چرخ دنده تايمينگ دو برابر دندانه هاي چرخ دندانه ميل لنگ است بنابراين در هر دو دور گردش ميل لنگ , ميل سوپاپ فقط يک دور مي چرخد و اين عمل مانند موتورهاي چهار زمانه خودروها است روي ميل بادامک موتور فقط يک بادامک وجود دارد که با گردش خود يک بار سوپاپ گاز و يک بار
سوپاپ دود را باز و بسته مي کند حرکت دوراني بادامک به وسيله دو اهرم L شکل به حرکت خطي تبديل مي گردد و با دو ميل رابط به اسبک سوپاپها انتقال مي يابد اسبکها با حرکات اهرمي خود سوپاپهاي دود و گاز را باز و بسته مي کنند

ساختمان پيستون و رينگهاي موتورسيکلت هوندا

پيستون موتور داراي دو رينگ کمپرسي و يک رينگ روغني سه پارچه است که در موقع مونتاژ بايد دقت کرد تا دهانه باز رينگها نسبت به هم 120 درجه اختلاف داشته باشند گژنپين از نوع تمام متحرک که پيستون و شاتون را به هم اتصال مي دهد و با خار محدود کننده حرکت طولي ان در تکيه گاههاي پيستون کنترل مي شود

ساختمان سرسيلندر موتور سيکلت هوندا

سرسيلندر موتور با چهار عدد پيچ M8 به بلوک سيلندر بسته مي شود با باز کردن سرسيلندر از بلوک سيلندر جدا مي گردد سوپاپها در روي سر سيلندر نصب شده اند با باز کردن پايه اسبکها مي توان سوپاپها و فنرهاي سوپاپ را از سرسيلندر جدا نمود گيت سوپاپها در روي سرسيلندر پرس شده اند

موارد روغنکاري موتور سيکلت هوندا

روغن به وسيله پمپ روغن از کارتل مکيده مي شود و پس از تصفيه در فيلتر توري و فيلتر گريزاز مرکز به وسيله يک مدار به ياتاقانها موتور و مدار ديگر از طريق يک پيچ سوراخدار سرسيلندربه اسبک ها مي رسد و پس از روغنکاري روي سوپاپ و اهرمهاي L شکل ريخته شده , سپس وارد کارتل مي گردد روغن به وسيله کانال ديگري وارد جعبه دنده و سيستم انتقال قدرت مي شود و چرخ دندانه و ياتاقانها را روغنکاري مي کند

سيستم خنک کاري موتورسيکلت هوندا

نحوه خنک کاري موتور از نوع هوا خنک است که حرارت مازاد موتور به وسيله بدنه الومينيومي پره دار موتور به فضاي ازاد و روغن موتور انتقال پيدا مي کند روغن موتور نيز در خنک کاري موتور تاثير بسزايي دارد لذا در بعضي از موتورهاي هوا خنک , رادياتور روغن نيز پيش بيني شده است تا اثر خنک کاري روغن و هوا افزايش يابد

منبع:سايت تخصصي مقالات اتومبيل www.khodroha.com
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image