جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
جديدترين سيستمهاي خودرو
-(10 Body) 
جديدترين سيستمهاي خودرو
Visitor 541
Category: دنياي فن آوري

سيستم تغذيه MVIC

اين سيستم توسط کمپاني ميتسوبيشي طراحي و توليد گرديده و به اصطلاح MVIC ناميده مي شود علاوه بر اين که قدرت موتوررا افزايش مي دهد از مصرف سوخت اضافي جلوگيري مي کند اين سيستم تغذيه به صورت دو مجراي تغذيه با طول هاي مختلف براي هر سيلندر است که دريچه هاي الکترونيکي را به تناسب شرايط باز و بسته مي کند هدف از به کارگيري اين سيستم علاوه بر افزايش قدرت گشتاور و سرعت عکس العمل موتور در تمامي محدوده دور موتور است ثانيا اين سيستم از اصطکاک سوپاپ ها و اتلاف ناشي از حرکت هاي بي مورد ان مي کاهد.
سيستم کنترل اتوماتيک قدرت موتوراز اين سيستم در موتورهاي توربو استفاده مي شود در حقيقت اين سيستم متعلق و تکميل کننده موتورهاي توربو است علت اين که اين سيستم را در موتورهاي توربو به کار مي برند وجود تکان هاو ضربه هاي خطرناکي است که در موتورهاي توربو ناشي از مصرف بنزين با درجات اکتان مختلف به وجود مي آيد .اين سيستم از بروز ضربه ها و تکان هاي شديد و خطرناک در موتورهاي توربوجلوگيري مي کند.با نصب اين سيستم اتومبيل هاي مجهز به سيستم توربو مي توانند از بنزين هاي مختلفي که داراي اکتان بين 91 تا 98 مي باشد استفاده کنند طرز کار اين سيستم به طور عملي به اين صورت مي باشد که در وحله اول نخست سنسورهايي که درون سيلندر قرار دارند شروع ضربه را احساس مي کنند در اين صورت اين سنسورها سيگنال هاي الکترونيکي به سيستم الکترونيکي دستگاه مي فرستند اين سيستم در مدت چند دهم ثانيه عکس العمل لازم را به صورت هاي متفاوت جهت کنترل ضربه ارائه مي دهد .
سيستم خنک کننده داخلي وظيفه اين سيستم خنک کردن هواي گرم و داغ دستگاه توربين موتورهاي توربو مي باشد اين سيستم که ناشي از عمل خنک کنندگي موتور است سبب مي گردد که ميزان حجم هواي دريافتي کاهش يابد و از انجا که هواي سرد فضاي کمتري اشغال مي کند لذا هواي بيشتري به داخل محفظه سيلندر هدايت مي شود .در نتيجه سوخت زيادتري به سيلندر وارد شده و احتراق صحيح تر صورت گيرد .خوانندگان گرامي بايد مطلع باشند که ميزان معيني هواي داغ داراي حجم بيشتري از همان ميزان هواي سرد و خنک است .وجود چنين سيستمي که ناشي از عمل خنک کنندگي سيستم است سبب کاهش هواي دريافتي مي گردد ازمحاسن ديگر اين سيستم که براي اولين بار در کاميونهاي "ولو"نصب شد.خنک کردن موتور ،کاهش اسيب پذيري بدنه موتور و سيلندرها ناشي از به وجود امدن رسوبات و جرم گرفتگي ان از مزاياي نصب سيستم اينتر کولر مي باشد.
سيستم تفکيک قدرت موتوراين سيستم که براي اولين بار به صورت سري در شورولت کوروت (ZA1) به کار گرفته شد به راننده اين امکان را مي دهد که در مواقع خاص نيمي از قدرت موتور را خاموش کرده و از نيمه ديگران استفاده نمايد اين سيستم که کليد ان به صورت يک سوئيچ دو حالتي جلوي چشم راننده قراردارد مصرف سوخت اتومبيل هاي مدل بالا را به شدت کاهش مي دهد.در مواقعي که راننده نياز به استفاده از تمام قدرت موتور را ندارد ، مي توان سوئيچ را روي کلمه معمولي(Normal) بگذارد و ازنيمي از قدرت استفاده کند اگر شرايط به نحوي باشد که راننده بخواهد از حداکثر قدرت موتور استفاده کند کليد را روي فول(full)قرار مي دهد.سيستم بيلشتاين در واقع از نظر تکنولوژي ، يکي از اخرين گام هاي تکنولوژي نوين در ابتداي دهه 90 است اين سيستم که دراتومبيل هاي گران قيمت سوپر اسپرت و ليموزين نصب مي گردد ، متعلق به سيستم تعليق اتومبيل است.اين سيستم کمک فنرها را در دو حالت متفاوت قرار مي دهد1-حالت خيلي نرم 2-حالت کاملا سخت حالت اول براي استفاده در شهر با رانندگي معمولي و حالت دوم براي رانندگي سريع در يک جاده پرپيچ و خم و پردست انداز کوهستاني مي باشد .در هر دو حال فنريت و راحتي اتومبيل در هر دو وضعيت غير قابل توصيف است سيستم فنربندي فعال اين سيستم که براي اولين بار توسط کمپاني لوتوس به روي اتومبيل نصب گشت . در ابتداي دهه90 براي اولين بار توسط دايملر بنز به صورت سري بر روي مدل هاي "اس کلاس" نصب گشت البته اين سيستم در کمپاني دايملر بنز به مدت 10 سال مورد مطالعه و بررسي قرار گرفت و پس از اصلاح و تکميل به روي مدل هاي "اس کلاس"نصب گرديد.طرز کار اين سيستم بدين شرح است که حرکات ناشي از حرکات چرخ ها به روي سطح زمين به صورت نيروي به بدنه منتقل مي شودا ين حرکات بدنه به وسيله حس گرهاي مختلف حس مي شود .متناسب با ان حرکات چرخ هاتوسط يک کامپيوتر مرکزي به صورتي مستقل به وسيله عوامل هيدروليکي يا نيوماتيکي کنترل مي گردد.تماس و چسبندگي آنها به سطح جاده به بهترين نحو ممکن حفظ شده و قابليت هدايت و کنترل بسيارخوبي براي اتومبيل تامين مي شود در عين حال چنين سيستمي ، راحتي و کيفيت سواري دادن اتومبيل را تا حد فوق العاده اي تضمين مي کند.چرا که اين سيستم شامل هيدروليک هاي کنترل شده اي توسط کامپيوتر مي باشد که توسط کمپاني لوتوس انگلستان طراحي شده است بعدها ولو و بنز از ان در اتومبيل هاي خود سود جستند درسيستم هاي معمولي فنرها پس از برخورد چرخ با مانع جمع مي شود و انرژي را در خود جذب مي کنند پس از گذاشتن از روي بلندي انرژي خود را رها مي نمايد و چرخ را به حالت اوليه برمي گردانند .در مقايسه با سيستم هاي قبلي اين سيستم داراي فنر و کمک فنر نيست و مجهزبه يک سيستم پيچيده کامپيوتري ، سنسورها ، کمک هاي هيدروليکي ويژه اي و غيره مي باشدسيستم هايي که مجهز به سيستم فنربندي عادي هستند ، اشکلات زيادي دارند.
از جمله اين که هر چه بخواهيد ماشين نرم تر حرکت نمايد بايد فنرهاي نرم تري در ان به کار ببريد در نتيجه در پيچ هاي سريع ممکن است اتومبيل واژگون گردد.درمقابل هر چه فنرها را قوي تر نماييد نرمي فنرها در مواقع رانندگي عادي از بين مي رود اما در سيستم فنربندي فعال اين اشکالات هيچ يک وجود ندارد با کامپيوتري که درداخل اتومبيل تعبيه شده است ،مي توانيد هر کاري را با اين فنربندي جديد انجام دهيد ارتفاع اتومبيل را کم يا زياد نماييد درهنگام پنچرشدن تاير ازکامپيوتر بخواهيد يک چرخش را در هوا ازاد بگذارد .جهت درک کارايي اين سيستم تجسم نماييد که داريد با سرعت رانندگي مي کنيد و تصميم مي گيريد که به طرف چپ بپيچيد .انتظار داريد که ماشين در نتيجه چرخش به چپ به سمت راست متمايل گردد به همين علت بدن شما واکنش طبيعي نشان ميدهد اما در نهايت ناباوري متوجه مي شويد که اتومبيل نيز به سمت چپ خم و در نهايت جانتان در روي صندلي محکم تر از هميشه مي شود تصور کنيد با سرعتي زياد در يک مسير مستقيم مشغول رانندگي هستيد و مانعي را در فاصله نزديک مشاهده مي کنيد .دراين حالت به شدت ترمز مي کنيد طبيعي است انتظار داريد جلوي اتومبيل تان پايين رفته و شما به طرف فرمان خم شويد اما باز هم خواهيد ديد که موضوع بر عکس است يعني جلوي اتومبيل به جاي پايين رفتن به طرف بالا ميرود اين سيستم فنر بندي فاقد فنرمي باشد و کامپيوتر کنترل کننده سيستم چهار کمک هيدروليک را کنترل مي کند سيستم زمان يندي متغير براي سوپاپهااين سيستم که براي اولين بار توسط کمپاني پورشه به روي مدل هاي نمونه ان نصب گشت .سيستمي است که تزريق سوخت را به صورتي منظم و زمان بندي شده براي سوپاپ هاممکن مي سازد .طرز کار اين سيستم بدين شکل است که يک پيستون هيدروليکي که حرکت ان به وسيله سيستم الکترونيکي اداره موتور موتوونيک ساخت صنايع الکترونيک سازي بوش کنترل مي شود به روي راهنماها حرکت زنجيري که ميل بادامک سوپاپ هاي ورودي را به وسيله ميل بادامک سوپاپ هاي اگزوز به گردش در مي اورد عمل مي کند.
از 150 rpm به بعد با تغيير تدريجي مسير زنجير بين دو چرخ ميل بادامک زمان بندي باز شدن سوپاپ ها ورودي به تدريج با 15 درجه به جلو انداخته مي شود ، يعني اوانس مي شود در نتيجه اين اعمال قدرت و شتاب موتور چند برابر شده و مصرف سوخت به نحو چشمگيري کاهش مي يابد سيستم Cruise controlاين سيستم کنترل سرعت ، طراحي و توليد شده توسط کمپاني ميتسوبيشي است البته سيستم براي اولين بار توسط کمپاني جنرال موتورز و سپس فورد بر روي اتومبيل هاي گران قيمت نصب گرديد و نام اصلي ان سيستم "تامپومات"است اين سيستم راننده را از گاز دادن در اتوبان هاي طولاني راحت مي سازد البته اگر پا روي ترمز و گاز قرار بگيرد سيستم از مدار خارج مي گردد سيستم فوق با کمي تغييرcruise contor نام گرفته است .
سيستم اخطارگر فاصله اين سيستم فاصله اتومبيل را با اتومبيل هاي اطراف در هر لحظه گزارش مي کند و اگر اين فاصله از حد مجاز و مشخص تجاوز نمايد از طريق صفحه ديجيتال که جلوي ديد راننده است به وي هشدارمي دهد جديدترين ميل سوپاپ VVTسازندگان اتومبيل به طور جدي و با صرف هزينه هاي بسيار زياد درصدد طراحي و توليد ميل سوپاپ هايي هستند که قابليت تغيير زمان در باز و بسته کردن سوپاپ ها را داشته باشد در حال حاضردانشگاه "کلمون"سيستم بسيار پيشرفته و موفقي را به نام VVT اختراع کرده است که در جهان نظير ندارد و اين سيستم درمقايسه با ساير مدل هاي ارائه شده که از دو ميل سوپاپ استفاده مي کردند بسيار پيشرفته تر و مقرون به صرفه تر مي باشد همين امر قدرت پيچيدگي موتور را زياد کرده است از يک ميل سوپاپ براي باز و بسته کردن سوپاپ هاي ورودي و خروجي استفاده مي شود ميل سوپاپ کلمون حرکت شش پرهاي بادامک را که براي سوپاپ ها ورودي و خروجي استفاده مي شود به طور مستقل به حرکت در مي اورد وقتي شش پرهاي بادامک جهت سوپاپهاي خروجي به طرف خارج قرار مي گيرد شش پرهاي بادامک جهت حرکت سوپاپ هاي ورودي توسط حلقه هاي نشيمن سوپاپ که دنده اي هستند با محور دنده اي سوپاپ درگير مي شوند در قسمت پولي سر ميل سوپاپ يک نوع مکانيزمي وجود دارد که با دريافت علايمي از کامپيوتر کنترل کننده اتومبيل نحوه قرار گرفتن بادامک ها را با ميزان دورموتور هماهنگ مي کند وجود چنين سيستمي که با دريافت علايم و سيگنال از کامپيوتر کار مي کند در تمام شرايط رانندگي باز و بسته شدن سوپاپ ها را انجام داده و علاوه بران تا 20 درصد ميزان استفاده موثر از بنزين را افزايش مي دهد سيستم هشدار دهنده جلوگيري از تصادف کمپاني اتومبيل سازي مزدا در ژاپن يک سيستم جديد جلوگيري از تصادف را که با استفاده از رادارجاروب کننده ليزري کار مي کند ابداع کرده است اين سيستم جديد مي تواند از وجود وسايل نقيله وعابر پياده اگاهي داده و در صورت عدم واکنش راننده به طور خودکارسيستم ترمز اتومبيل را واردعمل نمايد اين نخستين سيستم در جهان است که مي تواند عابر پياده را کشف کند . سيستم هاي قبلي فقط قادر به تشخيص اشيا بودند رادار فوق به طور مشترک توسط مزدا و نک ساخته شده و مي تواند بدون توجه به ان جاده مستقيم يا مارپيچ باشد وظيفه خود را انجام دهد سيستم ياد شده به اين ترتيب عمل مي کند که پرتو ليزر گسل يافته از دستگاهي که به هر اتومبيل متصل است به طور مدام منعکس مي کند و در صورت برخورد با مانعي راننده را خبر مي کند اين سيستم اتومبيل ها را از فاصله 140 متري و عابرين پياده را از فاصله 60 متري شناسايي مي کند.
منبع:سايت تخصصي مقالات اتومبيل www.khodroha.com
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image