جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
هواپيماي جاسوسي EP-3E ARIES II
-(7 Body) 
هواپيماي جاسوسي EP-3E ARIES II
Visitor 345
Category: دنياي فن آوري
اينکه معمولاً کشورها هميشه حواسشان به کارهايي که ديگر کشورها انجام مي دهند ، هست ، نبايد ما را متعجب کند . به طور معمول اين فعاليت هاي تجسسي ، مورد توجه عموم قرار نمي گيرد . منظور اين که معمولاً اجازه نمي دهند که در محضر عموم فاش شوند .


عکس شماره ي 1

يک هواپيماي جاسوسي EP-3H

در اين مقاله نگاهي به هواپيماي تجسسي خيلي پيچيده ي EP-3E ARIES II ( که مخفف سيستم الکترونيک يک پارچه ي شناسايي هوايي نسخه ي دوم است ) خواهيم انداخت و مي فهميم که چگونه به جمع آوري اطلاعات مي پردازد .

استراق سمع :

مقامات نظامي يک نوع جارو برقي به EP-3E وصل کرده اند تا در آسمان با استفاده از ابزار مدرن ارتباطات الکترونيک مثل : تماس هاي تلفني ، ايميل ها ، مخابرات ساحل به دريا ، فاکس ها و پيام هاي ماهواره اي را جمع کند . به طور اصولي ، وظيفه ي اصلي هواپيماهاي تجسسي استراق سمع کردن بر سر نواحي مشخص شده ، پردازش کردن يافته ها و فرستادن اطلاعات به فرماندهان ارتش است .


عکس شماره ي 2

هواپيماي EP-3E گوشهاي عمليات تجسسي و شناسايي آمريکا است .
EP-3E به وسيله ي برخي از پيشرفته ترين تجهيزات تجسسي جهان مجهز شده است . بيشتر سيستم هاي هواپيما جز مدارک طبقه بندي شده محسوب مي شوند اما يک سري اطلاعات در مورد برخي سيستم هاي اين هواپيما وجود دارد .


عکس شماره ي 3

اين هواپيما به وسيله ي سنسورها ، دريافت کننده ها و آنتن هاي صفحه به جمع آوري سيگنال هاي الکترونيکي مي پردازد . 2 اتاقک در هواپيما وجود دارد يکي در بالا و ديگري هم در پايين که آنتن ها را در خود جاي مي دهد . ( منظور از آنتن ، مفهوم کلي آن به معني موج گير است ) . همچنين EP-3E به وسيله ي يک رادار AN/APX-134 و يک پوشش رادار مجهز شده است که به طور ويژه اي به هواپيما متصل شده است . اين پوشش راداري ( همان طور که در عکس 3 مي بينيد ) در زير هواپيما نصب شده است .

هواپيما و کارکنان آن :

در دهه ي 1990 ، نيروي دريايي 12 هواپيماي لاکهير مارتين P-3CS را به EP-3E ARIES II تبديل کرده بود . اين هواپيماهاي جديد طراحي شدند تا جايگزين هواپيماهاي ARIESI قديمي شوند . آنها در اواخر دهه ي 1960 و اوايل دهه ي 1970 ساخته شده بودند .
روند بهسازي هواپيماهاي EP-3E در سال 1996 آغاز شد و آخرين آنها هم در سال 1997 ، آماده شد .
هواپيماهاي EP-3E براي ماموريت هاي شناسايي در پشتيباني از چندين عمليات نظامي از جمله ناتو در بوسني و نيروهاي مشترک در کره ، استفاده شدند .


عکس شماره ي 4

هواپيماي EP-3E داراي چهار موتور توربوپراپ ALLISON T65-A16 است . هر کدام از اين موتورها ، 4900 اسب بخار توليد مي کند تا هواپيما با سرعت متوسط 555 کيلومتر بر ساعت بتواند حرکت کند . ملخ هاي چهار پره ي Hamilton - Standard 54 H60-77s نيروي موتورها را به نيروي پيشران تبديل مي کنند . هواپيما 5 مخزن سوخت دارد ، 4 مخزن سوخت در بالها و يکي هم اضطراري . مخزن سوخت اضطراري از نوع بادکنکي است که در زير ذماغه هواپيما جاي گرفته است . اين هواپيماي غير مسلح داراي 24 خدمه است که شامل : 3 خلبان ، يک ناوبر ، 3 ارزياب تاکتيکي ، يک مهندسي پرواز ، کاربران تجهيزات ، تکنسين ها و مکانيک ها مي شوند . هواپيما داراي محل استقرار براي 19 نفر و 24 محل نشيمن است .

مشخصات هواپيما :

طول بالها : 30/36 متر
ارتفاع : 10/42 متر
طول : 32/28 متر
موتور : 4 موتور بوپراپ Allison T65-A14
خدمه : 24 نفر
برد : 4828 کيلومتر يا 12 ساعت
حداکثر سرعت : 648 کيلومتر بر ساعت
منبع : www.How stuff works.com
کپي يا استفاده از اين مقاله بدون ذکر نام مترجم ، منبع اصلي و نقل از راسخون ممنوع است و شرعاً هم مجاز نمي باشد .
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image