جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
اصول طراحي صفحات وب
-(3 Body) 
اصول طراحي صفحات وب
Visitor 253
Category: دنياي فن آوري

طراحي سايتهاي صنعتي

چگونه يک مشتري جنس مورد نظر خود را شناسايي و رديابي ميکند، و احتمالا پيشنهادات خوبي را براي فروش بر روي صفحه وب ارايه ميدهد؟ اين مبارزه طلبي طراحي صفحات تجاري وب ميباشد
بيشترين توليد کنندگان صنعتي با جديت به سمت مشتريانشان جهت گيري کرده و صفحات طراحي شده براي کمپانيهاي صنعتي، ميبايست تعصبات مشتري گرايانه قوي داشته باشند.
گرايش به مشتري در روشي که صفحات صنعتي، مشتري را چه از لحاظ تصويري و چه از لحاظ تعاملي درگير ميکنند، ديده ميشود. صفحات صنعتي غالبا معموليتر از صفحات ديگر به نظر ميدهند.

صفحات صنعتي در کل داراي سه عنصر ميباشند

خصوصيات محصول: هر مشتري ميبايست بتواند يک محصول خاص را از ميان مجموعه اي از محصولات مشخص کند. اين کار ميتواند به صورت تصويري، با استفاده از يک ليست انتخابي يا با استفاده از يک برنامه جستجو انجام شود.
مشخصات محصول: بيشتر محصولات صنعتي همراه با اطلاعاتي عرضه ميشوند که صفحه مشخصات ناميده ميشود يک صفحه مشخصات ترکيبي از متن، تصوير و توصيفاتي در مورد کارايي محصول در يک ورق کاغذ ميباشد. خصوصيات کارايي يا تصوير توصيف کننده ساختار کالا، اغلب عامل فروش يک محصول ميباشند.
البته با توجه به قابليتهاي وب، ايجاد صفحه مشخصات کالا در وب به روش سنتي، محدود کننده به نظر ميرسد. مشخصات کارايي کالا ميتواند به صورت سه بعدي و همراه با حرکت ايجاد شود، همچنين خود محصول در حال انجام عمل، قابل نمايش باشد.
ارتباط با مشتري: ‏‏‏کارتهاي جالبي را که در آنها از شما سيوال ميشود «آيا مايليد که نمايندگي سرويسهاي مشتري در مورد کالايي خاص با شما تماس بگيرد؟» را بخاطر بياوريد. با استفاده از وب سيوالات تقريبا پس از پرسيده شدن جواب داده خواهند شد.

طراحي صفحات خرده فروشي

صفحات خرده فروشي کاملا با صفحات صنعتي متفاوت است چرا که در مورد محصولات خرده فروشي، انتقال اطلاعات تکنيکي چندان مورد توجه نميباشد. بهر حال چيزي که در اين نوع صفحات داراي اهميت بسيار است، تطابق تصاوير با اصل ميباشد.
در اين نوع طراحي بايد مسايل زير را در نظر گرفت:
خصوصيات تصويري و سازماني فروشندگي خرده فروشيهاي موفق چيست؟
اجزا ساختاري خرده فروشي چيست؟
از چه خصوصيات وب ميتوان به گونه اي موثر در طراحي صفحات خرده فروشي سود جست؟

صفحات تجاري

صفحاتي که براي مخاطبين تجاري طراحي ميشوند با صفحات خرده فروشي و صنعتي تفاوت دارند. به خاطر داشته باشيد که هر شرکت داراي زندگي و يک شخصيت وجودي در زمينه محصولات ويژه يا عمليات فروش خاصي ميباشد. يک شرکت تلاش زيادي را صرف به تصوير کشيدن يک نماي حساب شده از خود ميکند. اين تلاش ممکن است شامل اسم،ارم شرکت،رسم الخطي که در مکاتبات شرکت استفاده ميشود. رنگهاي مورد استفاده و اينکه دقيقا چه اسامي براي معرفي محصولاتشان ميکنند، باشد.
يک صفحه تجاري ميبايست منعکس کننده فرهنگ ان شرکت باشد. اين بدان معني است که صفحات وب يک بانک، اساسا با صفحات وب يک توليد کننده اسباب بازي متفاوت است.
قطعات اصلي پازل صفحه وب تجاري شامل اجزا زير ميباشد
نام شرکت رسما چگونه استفاده ميشود؟ ايا به طور کامل نوشته ميشود يا مخفف؟ ايا نام، يک نام تجاري ثبت شده است؟
ايا نام شرکت تحت قانون حق تکثير ميباشد؟
ايا نام شرکت همان آرم شرکت است. يا يک طرح گرافيکي جداگانه ميباشد؟ اندازه، مکان و جهت رسمي ان چگونه است؟
ايا يک ارم تجاري يا يک نشان سازماني است؟
ايا اسامي محصولات، اسامي تجاري طراحي شده به شکل خاص ميباشند؟
ايا اين نوع اسامي با قلم،وزن و تاکيد متفاوتي نمايش داده ميشوند؟
آيا رسم الخط رسمي، براي بدنه اصلي مکاتبات وجود دارد؟
ايا متن ترازبندي شده است يا داراي برامدگي و فرورفتگي است؟
آيا اصلا رنگهاي رسمي براي شرکت وجود دارد؟
ايا يک سلسله مراتب براي مکاتبات در شرکت وجود دارد؟
شما چگونه ميتوانيد سيوالات و تقاضاهايتان را به قسمتهاي مختلف ابلاغ کنيد؟

موسسات آموزشي

موسسات آموزشي داراي اولين و بيشترين نشريات وب ميباشند و همگي با مشگل ساختاري يکساني مواجهند. کالجها و دانشگاهها، بيش از حد معمول ساخت يافته اند يا به عبارتي قسمت بندي شده به بخشهاي مختلف ميباشند، بنابراين صفحات وب ميبايست حس مجازي تصويري از ارتباطات ساختاري داخل يک موسسه ارايه دهند بگونه اي که حس قدم زدن در آن موسسه در بيننده القا شود.
جنبه يکسان صفحات آموزشي، ترتيب عمليات داخل موسسات ميباشد. اين مسيله در تضاد کامل با صفحات توليد کنندگان و فروشندگان جز ميباشد. ترمهاي مدارس هميشه مدت ثابتي دارند. تاريخ شروع و خاتمه از قبل دقيقا مشخص شده اند تقاضانامه و عمليات ورود به موسسه همگي استاندارد شده ميباشند. گذراندن کل دوره تحصيلي اجباري است و معمولا ميبايست تحت مجموعه اي از مراحل مشخص گذرانده شوند. کارنامها مقدار پيشرفت محصل را مشخص ميکنند. دانش اموزان براساس پيشرفتشان طبقه بندي ميشوند، در حقيقت بر اساس وضعيت قبولي هر مقطع طبقه بندي ميشوند، اين صفحات به دليل کمبود آزادي عمل طراح، جز مشگل ترين صفحات از لحاظ طراحي ميباشد

صفحات مربوط به سرگرمي

در مقابل صفحات تجاري، صفحات مربوط به سرگرميها قرار دارند. درست است که در اينجا هم ممکن است برخي محدوديتهاي تجاري اعمال شوند(سوني، ديسني و غيره )ولي اين صفحات در معموليترين و مورد قبولترين شکلشان داراي کمترين محدوديتهاي طراحي بوده و آزادي عمل زيادي براي طراح وجود دارد. مشتريان سرگرميها اغلب جز بي ثباترين و مشگلترين مشتريان براي شناسايي و رديابي ميباشند. موضوعي که در سال گذشته مورد توجه ترين موضوعات بوده ممکن است ديگر موردتوجه نباشد.
صفحات وب سرگرمي داراي خصوصيات زير ميباشد؛
کمترين ساختارو عمل-عکس العمل بيشتر
اعتماد بيشتر به تصوير نسبت به اطلاعات نوشتاري
استفاده بيشتر از منابعي که مشتريان بالقوه اين نوع صفحات وب مجبور به يادگيري آن هستند.
انجام محاسبات سطح بالا به منظور بهبود سرعت پردازنده، عمق نمايش و پهناي باند شبکه.
حداقل در حال حاضر، کمبود مهمي که در مورد صفحات سرگرمي وجود دارد تفاوت کلي بين شمايل صفحات وب با شکل واقعي سرگرمي واقعي مورد توجهشان مثل فيلم، کتاب، بازي، ضبط صوت، کنسرت و نمايش زنده و چيزهاي ديگر را با صفحات وب مقايسه کنند، به سادگي به عدم واقعگرايي صفحات وب نسبت به رسانه اصلي پي ميبرند. براي موفقيت صفحات سرگرمي وب
يا بايد واقعگرايانه صفحات وب با وسايل موجود در زندگي منطق شود و يا صفحات سرگرمي وبي طراحي شود که هيچ مرجعي در
دنياي واقعي براي مقايسه نداشته باشند
منبع:http://www.academist.ir
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image