جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
رتبه بندي سايتها در موتورهاي جستجوگر
-(2 Body) 
رتبه بندي سايتها در موتورهاي جستجوگر
Visitor 364
Category: دنياي فن آوري
هر بار که شما توسط موتور جستجو، جستجويي انجام مي دهيد، عنکبوت(spider) آن به آهستگي از ميان ميليون ها فهرست حرکت مي کند و آنهايي را که بيشتر با مورد جستجوي شما ارتباط دارند را به تصوير مي کشد .حتي ميزان اين ارتباط نيز مورد ارزشيابي قرار مي گيرد تا مرتبط ترين سايتها در ابتدا به نمايش درآيند. البته موتور جستجو همواره درست عمل نمي کند. گاهي صفحات نا مربوط به چشم مي خورند و در مواردي براي يافتن آنچه مي خواهيد بايد جستجوي بيشتري انجام دهيد. موتور جستجو در يافتن اطلاعات عمل شگفت انگيزي انجام ميدهد.
براستي موتورهاي جستجو عمل ارزش گذاري ورتبه بندي را چگونه انجام ميدهند ؟ پاسخ از اين قرار است : توسط يک گروه دستورالعملها که الگوريتم خوانده مي شوند. هر موتور جستجو از گروه متفاوتي از الگوريتم ها استفاده مي کند، اما همه آنها از اصول عمومي خاصي پيروي مي کنند. از آنجا که موتورهاي جستجو قصد دارند توجه مشتريان را مجددا به خود جلب کنند، تلاششان بر اين است که نتايج جستجوي مرتبط تري را پيدا کنند.
يک راه براي دستيابي به اين هدف توجه به مکان قرارگيري و تراکم عبارات جستجو يا کلمات کليدي در يک صفحه وب است. موتور جستجو بررسي مي کند که کلمات کليدي در بخش عنوان(Title)، بخش سرآغاز(Head)، در ابتداي پاراگراف يا در متن آمده اند. فرض بر اينست که صفحات مرتبط با کلمات مورد جستجو، اين عبارات کليدي را برجسته تر و چشمگيرتر مورد استفاده قرار مي دهند. موتور جستجو تحليل مي کند که کلمات کليدي در مقايسه با ديگر کلمات چند مرتبه به کار رفته اند.
Meta tag ها نيزممکن است در تشخيص ارتباط نقش داشته باشند، هرچند بسياري از موتورهاي جستجو آنها را در نظر نمي گيرند و آن دسته که به آن اهميت مي دهند، ممکن است به صورتهاي متفاوتي آنها را ارزشگذاري کنند.
امکان دارد موتورهاي جستجو، وب سايتها را بعلت Spamming جريمه يا تحريم کنند. کلمات کليدي يکنواخت و خسته کننده ، کلمات کليدي تکراري در انتهاي يک صفحه و ارايه کردن صفحه اي که به صورت اتوماتيک مخاطب را به صفحه اي با محتواي کاملا متفاوت هدايت کند، همه اشکالي از Spamming هستند.
در پايان، موتورهاي جستجو تحليل ارتباط (Link Analysis) را نيز در مشخص کردن ارزشيابي خود به کار مي برند. با تحليل اينکه صفحات چگونه به يکديگر متصل مي شوند يک موتور جستجو مي تواند مشخص کند که آن صفحه در چه مورد است و آيا آن صفحه به اندازه کافي مهم است که در رتبه بندي به حساب آيد يا خير؟
مهم است که به ياد داشته باشيم , با اينکه اکثر موتورهاي جستجو از اصول يکساني پيروي مي کنند، الگوريتم هاي متفاوتي دارند. به اين دليل است که انجام يک جستجو در موتورهاي جستجوي مختلف، نتايج بسيار متفاوتي به بارمي آورد. براي مثال ممکن است برخي موتورهاي جستجو تعداد بيشتري از صفحات وب را فهرست کنند و برخي ديگر در فاصله هاي زماني کم تر اين کار را انجام دهند.
نتيجه نهايي اينکه هيچ دو موتور جستجويي فهرست يکساني از صفحات وب ندارند. بنابراين رتبه بندي در موتورهاي جستجو ممکن است بسيار متفاوت باشد. به همين دليل طراحان سايتهاي وب، معمولا يک موتور عمده را هدف قرار مي دهند و سعي مي کنند طراحي سايت را به گونه اي انجام دهند که براي آن موتور خاص، مناسب تر باشد و رتبه بهتري داشته باشد و البته با اين کار، به احتمال زياد، رتبه در برخي موتورهاي ديگر را از دست خواهد داد. حتي برخي از طراحان ممکن است موتورهاي منطقه اي و تخصصي خاصي را هدف قرار دهند و برايشان امتياز در موتورهاي عمومي اهميت نداشته باشد.
شما بايد قبل از اعمال هرگونه تنظيمات در سايت خود، اول به اين نکته که کدام موتور جستجو را هدف قرار مي دهيد توجه کنيد سپس سايت خود را براي بدست آوردن حداکثر امتياز در آن موتور بهينه کنيد.
با توضيحات فوق، به نظر مي رسد بايد در مورد خدماتي که ادعا مي کنند سايت شما را با اندک هزينه اي در صدها و هزاران موتور جستجو در مکان مناسبي قرار مي دهند، بيشتر احتياط کرد.
منبع:http://www.academist.ir
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image