جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
انيميشن سازي
-(4 Body) 
انيميشن سازي
Visitor 188
Category: دنياي فن آوري

مقدمه

از زمان هاي بسيار قديم ، انسان نخستين براي بيان مطالب خود از ترسيم اشکال بر روي صخره ها و سنگ ها و يا حتي زمين استفاده مي کردند . با پيدايش و کشف ذغال اين امر آسان تر و بعد از آن نوشتن بر روي پوست حيوانات با استفاده از مرکب و دوات به مراتب رو به پيشرفت و بهبودي قرار گرفت . سرانجام با پيدايش تکنولوژي و صنعت اين امر بصورت اعمال گرافيکي و طراحي انجام مي شود.
اما در سطوح بالاتر گرافيک و طراحي ، پيدايش نرم افزارهاي مدرن و پيشرفته ، بخصوص نرم افزارهاي سه بعدي و انيميشن سازي کمک بسيار زيادي به انسان در انجام کارها نموده است که از آنها مي توان حتي در ساخت ماکت يا شبيه سازي بناها و يا اشياء ديگر استفاده نموده که اين امر کمک بسيار زيادي در صرفه جويي مصالح ، مواد ، زمان و آسان نمودن اين امورات مي کند. يکي از اين نرم افزارهاي سه بعدي و انيميشن سازي نرم افزار 3D Studio Max مي باشد که در ذيل به شرح اين نرم افزار مي پردازيم.

1- محيط نرم افزار

اين نرم افزار داراي محيطي است که بطور کلي از چهار پنجره با نماهاي مختلف ( ديد از بالا ، ديد از پهلو ، ديد از جلو و پيش نمايش ) دارد و داراي نوار ابزاري مي باشد که براي ترسيم اشياء از اين ابزار استفاده مي شود . در قسمت پائين ، نوار Time Line قرار دارد و از آن به جهت ساخت انيميشن و کار کردن با فريم ها و در نهايت ايجاد تصاوير متحرک استفاده مي شود و ساير قسمتهاي ديگر که مربوط به تنظيمات و موارد ديگر است که توضيح آن به زمان و شرح بسيار زيادي نياز دارد .

2- ابزار کنترل اشياء

الف) ابزار جابجايي (Move) : از اين ابزار براي جابجا کردن يک شيئي ايجاد شده استفاده مي شود و مي توان شيئي ايجاد شده را به هر مکان دلخواه انتقال داد .
ب) ابزار چرحش (Rotate) : از اين براي چرخاندن شيئي مورد نظر در سه جهت عرض ، عمق و ارتفاع استفاده مي شود .
ج) ابزار تغيير فرم (Scale) : از اين ابزار براي کشيدن تمام يا قسمتي از شيئي ايجاد شده استفاده مي شود .

3- ايجاد ماده براي يک حجم (Material)

به جهت روح بخشيدن به يک جسم و يا دادن رنگ و طرح به آن از قسمت Material استفاده مي کنيم . در اين قسمت يک تصوير دلخواه و يا تصاوير از پيش تعيين شده را به جسم نسبت مي دهيم .

4- ايجاد انيميشن و حرکت دادن جسم

از طريق نوار ابزار Time line مي توان شيئي ايجاد شده را به حرکت درآورده و از آن يک انيميشن بوجود آوريم .

5- قرار دادن نور در صفحه

اين قسمت داراي نورهاي زيادي از جمله خورشيدي ، آسماني ، نور آزاد ، نور هدفدار و ... مي باشد که براي نور پردازي به محيط استفاده مي شوند .

6- قرار دادن دوربين

اين قسمت داراي 2 نوع دوربين :
1) هدفدار
2) آزاد
مي باشد که دوربين هدفدار يک هدف را که توسط کاربر مشخص مي شود دنبال مي کند و در تصوير نمايش مي دهد اما دوربين آزاد هر محيطي را که مسير دوربين ( که از قبل تعيين مي شود ) براي آن تعيين شود نمايش مي دهد .

7- تهيه خروجي (Render)

درنهايت وقتي يک انيميشن ساخته مي شود نياز به ساختن يک فايل تصويري نهايي (خروجي) مي باشد که اين عمل از طريق گزينه Render انجام مي شود . عمل Render به اينصورت است که هر فريم بصورت يک عکس مجزا ايجاد مي شود که اين عکس ها بصورت پيوسته و يکپارچه در کنار هم قرار گرفته و يک فايل تصويري را تشکيل مي دهند.
* ارسال مقاله توسط عضو محترم سايت با نام کاربري : aptin22
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image