جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
تلفن هاي دوربين دار دوربين هاي ديجيتالي را کنار مي زنند
-(4 Body) 
تلفن هاي دوربين دار دوربين هاي ديجيتالي را کنار مي زنند
Visitor 284
Category: دنياي فن آوري
تلفن هاي دوربين دار هم اکنون از کيفيت پايين تري نسبت به دوربين هاي ديجيتال برخوردارند ولي پيش بيني مي شود به زودي به کيفيت لازم دوربين هاي ديجيتالي دست پيدا کنند.
تعداد فروش تلفن هاي دوربين دار در سال 2004 در حدود 190 ميليون دستگاه بود که به راحتي بازار دوربين هاي معمولي و دوربين هاي ديجيتال را پشت سرگذاشته است .
وقتي کداک بروني در سال 1900 به بازار آمد، شعار آن اين بود، شما فقط دکمه را فشار دهيد و ما بقيه کارها را انجام مي دهيم. عکاسان ديگر نبايد حتما دانشمنداني آماتور باشند که ماهرانه مواد شيميايي را با يکديگر در تاريکخانه ها مخلوط مي کنند، عکاسي در حال حاضر يک پديده شايع با بازار انبوه است. کمي بيشتر از يک قرن بعد، همين مساله براي دوربين هاي ديجيتال و عکاسي ديجيتال در حال رخ دادن است. دوربين هاي ديجيتال در دهه 90 براي کمپاني هاي بزرگ، خيلي جدي بود. براي اينکه بتوانيد از اين دوربين ها استفاده کنيد نه تنها بايد بر خود دوربين احاطه داشته باشيد، بلکه بايد انبوه نرم افزارهاي کامپيوترهاي شخصي را نيز بشناسيد، چيز ديگري لازم نيست.
حالا ديگر اين موضوع ممکن است که شما دستور چاپ تصاوير و عکس هاي ديجيتال را از يک لپ تاپ کوچک بدهيد. حتي ارزان ترين دوربين هاي ديجيتال هم عکس هاي شفاف و با کيفيت خوب در اندازه هاي 6*4 اينچ مي توانند بگيرند. بعضي دوربين ها به طور مستقيم به پرينتر وصل مي شوند، به همين دليل نيازي نيست که دوروبرتان را با کامپيوتر شلوغ کنيد و مهم تر اينکه دوربين هاي ديجيتال، به قول کريس شوت يکي از تحليلگران و کارشناسان بازار ديجيتال، از مد روز ديجيتالي بهره مي برند و به نوعي روي بورس هستند. وقتي مردم مي بينند وابستگان و آشنايان آنها به استفاده از دوربين هاي ديجيتال روي مي آورند، آنها هم بيشتر ترغيب مي شوند تا محصولات ديجيتال را آزمايش کنند. در سال 2004، براي اولين بار دوربين هاي ديجيتال نسبت به دوربين هاي متعارف که از فيلم براي عکاسي استفاده مي کنند، فروش بيشتري داشتند، در سال 2005 انتظار فروش 83 ميليون دلاري براي دوربين هاي ديجيتالي مي رود که دو برابر فروش دوربين هاي معمولي خواهد بود.
اما اين نقطه عطف در تاريخ عکاسي به وسيله يک روند بسيار قدرتمند تحت الشعاع قرار مي گيرد: رشد و افزايش تلفن هاي موبايل داراي دوربين مي توانند به تدريج رقابت داغي را با دوربين هاي ديجيتال ايجاد کنند.
از حدود 600 ميليون دستگاه موبايلي که در سال 2004 فروخته شد، حدود يک سوم آنها به دوربين مجهز بود، به عبارت ديگر فروش تلفن هاي دوربين دار چيزي حدود 190 ميليون دستگاه بوده است که به راحتي از تعداد فروخته شده دوربين هاي معمولي و دوربين هاي ديجيتال (روي هم رفته) فراتر رفته است.
انتظار مي رود در سال 2005 فروش تلفن هاي داراي دوربين به بيش از 300 ميليون دستگاه برسد.
در حال حاضر بسياري از تلفن هاي دوربين دار به طرز نااميد کننده اي کيفيت کمتري نسبت به دوربين هاي ديجيتال دارند.
آنها عکس هايي با کيفيت کمتري توليد مي کنند. براي مثال آنها کمتر از يک Mega Pixel، عکس را مي توانند در خود ذخيره کنند که در مقايسه با 4 Mega Pixel که اولين دوربين هاي ديجيتال مي توانستند در خود ذخيره کنند، بسيار کم تر است.
و از آنجا که قطعه يا تراشه Processor در موبايل هاي دوربين دار وجود دارد تا در کنار عکاسي، کارهاي ديگري هم انجام دهد، اغلب وجود اين تراشه و وظايف متعدد آن، تاخير طولاني ايجاد مي کند وقتي شما دکمه شاتر را فشار مي دهيد، تا عکس را بگيريد.
به همين دليل بسياري از افراد دوربين هاي تلفن ها را به عنوان آخرين گزينه انتخاب مي کنند و در صورتي آنها را انتخاب مي کنند که دوربين ديگري در دسترس نباشد، آنها خيلي خوشحال خواهند شد که تلفن هايشان عکس بگيرند، يک عکس تار ومبهم بهتر از اين است که اصلا عکسي وجود نداشته باشد.
اين بدين معناست که موبايل هاي دوربين دار نمي توانند با دوربين هاي ديجيتال رقابت کنند، به اين دليل که دوربين موبايل ها اساسا يک بار مصرف تلقي مي شوند و مردم وقتي هيچ چاره اي نداشته باشند، سراغ آنها مي روند. موسسه IDC پيش مي کند که فروش چنين دوربين هايي در 2004 به 460 ميليون دستگاه خواهد رسيد، سپس به موازات آنکه موبايل هاي دوربين دار توليد و تکثير شوند باعث کاهش فروش دوربين هاي ديجيتال خواهد شد. در 2006 فروش دستگاه هاي ديجيتال (دوربين ها و موبايل هاي دوربين دار) فراتر مي رود از فروش دستگاه هايي که از فيلم استفاده مي کنند (دوربين ها و دوربين هاي يک بار مصرف).
آيا کيفيت دوربين موبايل ها بهتر خواهد شد به نحوي که بتواند با دوربين هاي ديجيتال رقابت کند؟ در زمان حاضر اين امر اندکي محال به نظر مي رسد.
موبايل هاي دوربين دار غير از توليد عکس هاي با کيفيت پايين اشکالات ديگري هم دارند. سازندگان تلفن بايد دودسته از مصرف کنندگان با علائق متفاوت را راضي کنند. اپراتورهاي شبکه موبايل و نيز مشترکان را براي مثال بسياري از مردم، علاقه مندند که تلفن خود را به کامپيوتر وصل کنند و عکس هاي خود را به آن منتقل کنند. اما اپراتور هاي شبکه ترجيح مي دهند که عکس ها را از طريق سيستم بي سيم بفرستند، زيرا در آن صورت آنها مي توانند براي اين کار پول دريافت کنند. بنابراين، اين موضوع است که دان لود کردن عکس از دوربين هاي موبايل ها در کامپيوتر را مشکل مي سازد.
سازندگان دوربين هم بيکار نمي نشينند و سعي مي کنند تا بازار را براي خود حفظ کنند، مثلا با ارائه کردن مدل هاي دوربين با Mega Pixel بالاتر ويژگي دقت بيشتر. اما نهايتا ممکن است موبايل هاي دوربين دار عکس هاي با کيفيت بهتر توليد کنند براي مردم، آيا در اين صورت باز هم اين مردم، دوربين هاي مستقل و مجزا خواهند خواست؟
پاسخ به اين سوال، بخشي از بحث وسيع تر و بزرگ تري درباره اين است که آيا موبايل هاي دوربين دار آماده هستند تا تبديل به همتا و رقيب ديجيتال براي چاقوهاي ارتش سوييس شوند که جايگزين دستگاه هاي چند کاره مثل دوربين موسيقي پلي ير وارگانيزرهاي دستي شوند. در حال حاضر فروش کامپيوترهاي دستي Hand- hold يا PDAS از وقتي «تلفن هاي هوشمند» با کيفيت بالاي خيلي قدرتمند شدند در حال افول است. آيا دوربين هاي ديجيتال به سرنوشت اين کامپيوترها دچار مي شوند؟
شايد جنگ ميان PDAS و تلفن هاي هوشمند يک برنده آشکار و واضح نداشتPDA : سازان، طرح هاي تلفني را به دستگاه هاي خود اضافه کردند و مدل هايي از ارگانيزرهاي شخصي به تلفن هاي هوشمند اضافه شد. يکي چنين چيزي براي دوربين هاي ديجيتال در حال رخ دادن است. مشتريان مي توانند انتخاب کنند ميان يک دوربين با طرح تلفن ساده و يک تلفن با يک دوربين ساده يا پيوندي از هر دو را انتخاب کنند. يا آنها علاقه مند خواهند بود که هر يک از اين دستگاه ها را جداگانه داشته باشند. به هر حال وقت آن است که براي تکثير انواع و اشکال جديدي از دوربين ها آماده شويد.
منبع:مرکز توسعه و تبادل دانش فناوري اطلاعات
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image