جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
20 نکته ضبط صدا با کامپيوتر (1)
-(6 Body) 
20 نکته ضبط صدا با کامپيوتر (1)
Visitor 1593
Category: دنياي فن آوري
استوديو هاي ضبط در دنياي مجازي کامپيوتر، به اندازه ي کافي واقعي هست و با آن آشنايي داريم، ولي بايد با اطلاعات کافي به سراغ آنها رفت تا بتوان بهترين نتيجه را از آن ها گرفت.

پل وايت در اين باره به چند نکته اشاره مي کند:

کامپيوتر ها به ما امکان استفاده از ميدي، ضبط صدا، ميکس، افکت هاي مجازي ،سينت هاي مجازي و... را مي دهند. در ادامه به چند نکته اشاره مي کنيم که به ما کمک مي کند تا بهترين استفاده را از سيستم هايمان داشته باشيم و فرقي ندارد که شما صاحب مکينتاش هستيد يا پي سي.ما تصور مي کنيم که سيستم شما امکانات لازم را داراست و اگر اين طور نيست ميتوانيد به مقالات و راهنمايي ها ي سايت برويد تا در آنجا اطلاعات لازم براي خريد يک سيستم خوب را به دست آوريد.در هر صورت سعي کنيد سريع ترين را انتخاب کنيد.
1) درجه ورودي صداي را از منبع افزايش دهيد تا اينکه به روش هاي معمول تکيه کنيد: اگر سيگنال ورودي فقط نصف از حداکثر است، به احتمال زياد شما کمي نويز دريافت مي کنيد و مقداري از وضوح و کيفيت سيستم را از دست مي دهيد. امکاناتي مانند اکولايزر و Reverb مي توانند امکان کم کردن اين نويز ها را در ضبط با صداي کم فراهم کند.براي تنظيم صدا از نرم افزار ها استفاده کنيد و سعي کنيد ميزان صدا را فقط چند دسيبل کمتر از حداکثر نگه داريد.
2) صرف نظر از ضبط 16 -20 -24 بيتي که داريد. کيفيت ضبط واقعي را منبع تعيين مي کند. براي وکال يک سيستم با کانال صدايي خوب با امکاناتي مانند آمپ خوب براي ميکروفون ، اکولايزر و ... در نظر بگيريد.اين مي توانند براي ساز ها هم استفاده شود و استفاده هاي ديگري براي ساز هايي با بيس يا گيتار الکتريک و الکترو آکوستيک و با صداي شفاف دارد.
3) باور اين مسئله که کامپيوتر ها و نرم فزار هاي ضبط ارزش خوبي در برابر پول شما دارند مي توانند شما را به اين مساله برساند که ضبط خوب را با لوازم قديمي و کم قيمت استوديو هم مي توانيد انجام دهيد. اين کاملا درست نيست، با وجود ميکروفن هاي خازني با قيمت کمتر از 200 دلار دليلي براي استفاده از ميکروفن هاي ديناميکي قديمي نيست.
4) اسپيکر ها را طوري قرار دهيد که يک مثلث متساوي الساقين با شما بسازند.شما نياز به بيشترين صدا نداريد ولي بايد آنقدر صدا بلند باشد که ديگر صداي معمولي کامپيوتر و فن هاي آن شنيده نشود.
5) براي همه ي فايل هاي صوتي از يک هارد درايو جدا استفاده کنيد.اين امکان را به شما ميدهد که ترک هاي بيشتري را سريع تر پلي بک کنيد. اين هم چنين امکان ديفرگ کردن و فرمت کردن را به شما مي دهد. اگر مي خواهيد هارد درايو خريداري کنيد سريع ترين را انتخاب کنيد.اگر نمي توانيد يک هارد درايو جدا بخريد يک پارتيشن جدا در هارد درايو فعلي در نظر بگيريد.
6) وقتي مي خواهيد کارت صدا انتخاب کنيد سعي کنيد آنهايي را بخريد که حداقل 4 خروجي را پشتيباني کند- و يک خروجي ديجيتال S/PDIF اگر از ميني ديسک رکوردر استفاده مي کنيد. در اين صورت مي توانيد دو خروجي براي ترک هايي که به افکت هاي نرم افزاري نياز دارند و دو خروجي براي ترک هايي که از پردازنده ي خارجي استفاده مي کنند داشته باشيد.
7) Reverb از مهم ترين افکت ها در استوديو است. و استفاده خوب براي به دست آوردن بهترين نتيجه نياز به قدرت بالاي پردازش دارد. به همين دليل بهتر است از کارت صدا هايي با پردازنده ي Reverb استفاده کنيد، مانند Lexicon Studio، Yamaha DSP Factory و يا Yamaha SW1000XG . مدل آخر داراي synth sounds به صورت آن بورد نيز هست.
8 ( اگر از يک کارت صداي سطح بالا با پردازنده ي DSP آن بورد استفاده نمي کنيد، امکان مشاهده ي کمي تاخير (latency or delay) وجود دارد. درايور هاي جديد ASIO II اين مشکل را به حداقل مي رسانند.ولي در همه ي کارت صدا ها کاربرد کافي را ندارد.راه ديگر استفاده از ميکسر کوچک بر سر راه ورودي به کامپيوتر است – در هر صورت به يک ميکسر براي ترکيب صداي ورودي با synth هاي خارجي نياز داريد.
9 ( از پلاگين Antares' Autotune نه تنها براي شفافيت صدا بلکه براي سولو هاي گيتار هم استفاده کنيد. تا زماني که زمان ترکينگ شما به اندازه کافي کم باشد نوازندگي معمولي بي تاثير مي ماند ولي هر وقت نتي را ادامه بدهيد دقيقا نت مورد نظر ضبط مي شود ( بدون تغيير pitch ). اين براي قطعات آرامي که از تکنيک بند زياد استفاده مي کنند پر کاربرد است.شما استفاده از اين را مي توانيد در آهنگ Believe از Cher بشنويد. و تنها با نتظيم صدا بر روي حداکثر و تنظيم روي گام مربوط کاملا طبيعي به نظر مي رسد.
10 ( مشکلي که اکثر گيتاريست ها دارند که مانيتور کامپيوتر ها ،روي امواج دريافتي با پيکاپ هاي گيتار نويز مي اندازد و صداي وزوز در ضبط شنيده مي شود. بعضي از پيکاپ هاي humbucking با اين مشکل کنار مي آيد اگر خيلي نزديک به مانيتور نباشيد ولي پيکاپ هاي single-coil به شدت تحت تاثير قرار مي گيرند. يکي از راه ها اين است که درست قبل از شروع ضبط مانيتور را خاموش کنيد.به هر ديلي اگر نمي توانيد مانيتور را خاموش کنيد با بيشترين فاصله ممکن و پشت به آن بشينيد. LCD ها ارزان تر شده اند و فضاي کمتري اشغال مي کنند و ديگر مشکلي نوير را ايجاد نمي کنند پس سعي کنيد از LCD ها استفاده کنيد.
ادامه دارد ...
منبع: نت آهنگ
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image