جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
داد و ستد در دنياي مجازي (2)
-(5 Body) 
داد و ستد در دنياي مجازي (2)
Visitor 423
Category: دنياي فن آوري

7) تجارت Bussiness to Business :
 

اين نوع تجارت رد و بدل اطلاعات تجاري بين دو تاجر يا دو شرکت مي باشد. تاجر اول که خود توليدکننده است و در سايت خود تصوير و توضيحات کالا را قرار داده و امکان برقراري تماس مستقيم خود را با ارائه تلفن، فاکس، پست الکترونيک و... ايجاد مي کند. تاجر دوم که خريدار است ولي خود مصرف کننده نيست و درنظر دارد اين کالا را به تنهايي يا به همراه کالاهاي ديگر به مشتري مصرف کننده و به صورت عمده بفروشد. خريد و فروش در اين سيستم به صورت عمده مي باشد. ارسال و دريافت پول از طريق سيستم سنتي (عموما بانک ها و از طريق گشايش اعتبار) است. حمل و تحويل کالا به روش سنتي (عموما از طريق کشتي، کانتينر و يا هواپيما)ست.
مشخصه هاي عمده اين نوع تجارت سه مطلب است: حذف واسطه و دلال هاي بين توليد کننده و خريدار اصلي. امکان جست وجو و تحقيق بسيار سريع براي خريدار جهت دستيابي به کالاي با کيفيت و بهاي مناسب.
امکان دريافت اطلاعات و نظرات خريدار جهت توليدکننده پس از فروش کالا به اين ترتيب مي تواند کيفيت کالاي خود را مطابق ايده هاي خريدار تغيير دهد. مثال اين نوع تجارت در تجارت سنتي ايران مثل فروش کالاي کارخانه هاي توليد لوازم خانگي به فروشگاه ها مي باشد همچنين نمونه اي ديگر از اين نوع تجارت، عملکرد شرکتي است که از اين شبکه براي انجام سفارش به توليدکنندگان دريافت پيش فاکتورو فاکتور خريد و همچنين پرداخت هزينه هاي استفاده از EDI انجام مي شود ولي در واقع از پنج يا شش سال پيش به شکل امروزي خود درآمده است. شرکت Cisco يکي از اولين شرکت هاي بزرگي بود که در جولاي 1996 سايت تجارت الکترونيکي خود را راه اندازي کرد، بعد از آنکه تلاش جدي بقيه شرکت ها براي چنين امري آغاز شد.
يک ماه بعد Microsoft نرم افزار تجاري خود را که امکان انجام فروش از طريق اينترنت را مي داد به بازار عرضه کرد. اکنون زمان آن بود که مسائل مالي و بانکي نيز مطرح شود. سپس IBM يک سيستم شبکه اقتصادي راه اندازي کرد و شروع به بازاريابي براي استراتژي هاي تجارت الکترونيکي خود کرد. شرکت نيز با همکاري شرکت First Data Crop و براي رقابت با IBM سيستم MSFDC را به بازار عرضه کرد. تجارت الکترونيک به سرعت در حال رشد بود.

8) تجارت Business to Consumer:
 

بيشترين سهم در انجام تجارت الکترونيکي از نوع B tO C را خرده فروشي تشکيل مي دهد. تجارت بين فروشنده و خريدار که در حال حاضر جزو متداول ترين تراکنش ها در حيطه تجارت الکترونيکي بر روي اينترنت است و يک نوع B tO C محسوب مي شود اين نوع تجارت به معناي ارتباط مستقيم مصرف کننده تنهايي با تاجر يا توليد کننده و پرداخت بهاي کالا از طريق اينترنت مي باشد.
تاجر يا توليد کننده در سايت تصوير وتوضيحات وبهاي کالا را قرار داده و امکان خريد آن را به صورت مستقيم (online) را بري مصرف کننده ايجاد مي کند. خريد و فروش در اين سيستم به صورت تک فروشي مي باشد.
ارسال و دريافت پول از طريق يک واسطه به نام سيستم بانکي تجاري انجام مي شود از سوي ديگر حمل کالا از طريق پست يا توسط خود شرکت انجام مي گيرد.
مشخصه هاي عمده اين نوع تجارت سه مطلب زير است: حذف واسطه بين توليدکننده ومصرف کننده، پرداخت مبلغ مورد نيازبه سهولت و از پشت کامپيوتر شخصي خود با داشتن کارت قابل شناسايي سيستم بانکي (merchant account) و صرفه جويي در وقت و هزينه. امکان ارتباط مستقيم مصرف کننده، با توليد کننده درجهت دريافت نظرات مصرف کننده نسبت به کالاهاي ارائه شده. مبالغ دراين نوع تجارت برا ي هر تراکنش پايين بوده و به عنوان تک فروشي بايد باشد زيرا:
الف) مشتري جهت خريد مستقيم (online) براي پرداخت مبالغ بالا به اين روش، ريسک نمي کند.
ب) سيستم بانکي تجاري بابت ارائه اين سرويس بين 2 تا 10 درصد از هر معامله کم کرده و به توليد کننده بازپرداخت مي کند.اين نوع تجارت با گسترش Webبه سرعت افزايش کرد و اکنون به راحتي مي توان انواع واقسام از شيريني گرفته تا اتومبيل و نرم افزارهاي کامپيوتري را از روي اينترنت خريداري کرد.
B tO C از چندين سال پيش با راه اندازي سايت هايي چون Amazon وCDNOW آغاز شد. اغراق نيست اگر پيشگام درامر B tO C را «جف بزوس» بدانيم که در سال 1994 شرکت Amazon را بنا نهاد. وي که يک تاجرکم تجربه در امر خرده فروشي بود سايت خود را فقط با هدف فروش کتاب از طريق اينترنت را ه اندازي کرد. اين ايده ساده مقدمه اي بود براي تحول جهاني.

? تجارت الکترونيکي به صورت فروش روي يک خط
 

تجارت الکترونيکي به طور دقيق انجام کارهاي تجاري به صورت خط يا خريد و فروش محصولات و خدمات از طريق ويترين هاي وب است. کالاهايي که به اين شکل خريد و فروش مي شوند کالاهاي فيزيکي مانند اتومبيل يا خدمات تنظيم برنامه مسافرت، مشاور پزشکي روي خط يا آموزش از را ه دور است.
نوع ديگر کالا که به شکلي روزافزون روي شبکه اينترنت خريدو فروش مي شود کالاي رقمي است. اخبار، صورت تصوير، پايگاه داده، نرم افزار و تمام محصولات مبتني بر دانش مثال هايي از کالاي رقمي است. بدين ترتيب تجارت الکترونيک همانند فروش کاتالوگ يا فروش خانگي از طريق تلويزيون به نظر مي رسد.

? تجارت الکترونيکي در قالب خريد و فروش
 

تجارت الکترونيکي و خريد و فروش کالا به صورت روي خطي محدود نمي شود. به عنوان مثال يک فروشگاه روي وب نه تنها در سراسر جهان مشتري دارد بلکه با توليدکنندگان، حسابداران، خدمات، پرداخت وجه، موسسات دولتي و رقباي تجاري خود به صورت روي خط در ارتباط است. تمام اين بخش ها که در مراحل تجاري توليد و مصرف شرکت دارند بايد تغيير کند و اين تغيير تمام شرکت ها و موسساتي را که خود بخشي از تجارت الکترونيکي نمي دانند دربر خواهد گرفت.
علاوه بر اين تجارت الکترونيکي تغييرات چشمگيري در شيوه سفارش توزيع و تبادل کالا و شيوه جست وجوي و معامله و مصرف کالاها و خدمات به وجود خواهد آورد.
منبع:روزنامه تهران امروز
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image