جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
ایمن نیوز در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
Bing در مقابل Google
-(5 Body) 
Bing در مقابل Google
Visitor 414
Category: دنياي فن آوري
Segey Brin و Lawrence Page دو دانشمند محقق دانشگاه استانفورد در سال 1998 ايده اي را براي يک موتور جستجو در مقياس بزرگ مطرح کردند. در حاليکه اندازه ي Interweb هاي ارزشمند با سرعت هولناکي افزايش پيدا مي کرد، نياز به يک موتور جستجوي سريعتر و دقيق تر که نياز به کار کمتري براي بروز رساني با آخرين ضمائم اينترنت داشته باشد، بطور فزاينده اي احساس مي شد. آن ها نام Google را براي موتور جستجوي خود انتخاب کردند که يک املاء رايج از عبارت Googol (عددي به صورت يک 1 و صد صفر) بود و به نظر مي رسيد که براي هدف آن ها از ايجاد موتورهاي جستجو در مقياس بسيار بزرگ نيز متناسب است. اکنون سال ها از آن زمان گذشته است و Google هنوز بر دنياي جستجوي اينترنتي حکمراني مي کند. در واقع اين موتور جستجو به حدي در همه جاي زندگي روزمره ي ما حضور دارد که اکنون عبارت «Google» بجاي « Search» مورد استفاده قرار مي گيرد. حالا به نظر شما چه اتفاقي خواهد افتاد اگر يک مدعي قدرتمند براي چالش و مبارزه با سلطه ي Google پا به ميان بگذارد؟ آيا ما به اين رقيب تازه وارد بعنوان يک تغيير نيرو بخش خوش آمد خواهيم گفت و يا اينکه فوراً آن را کنار خواهيم گذاشت، با اين فرض که هيچ چيزي نمي تواند با (احتمالاً) نام تجاري که مترادف ترين عنوان با اينترنت به حساب مي آيد، رقابت کند؟ در اوايل سال جاري ميلادي، شرکت مايکروسافت موتور جستجوي جديد خودرا با نام Bing راه اندازي کرد. تلاش قبلي اين شرکت در زمينه ي يک موتور جستجو يعني Livesearch، پس از باگ هزاره (که قرار بود با فرا رسيدن نيمه ي شب عيد سال 2000 دنيا را به يک جهنم تبديل کند) بزرگترين «اتفاقي که نيفتاده» به حساب مي آمد. به همين دليل، بسيار از مردم علاقه ي چنداني نداشتند که حتي اندکي به آن توجه نمايند. مدتي بعد، Bing با چند سايت فني تماس گرفت و يک «ميکروسايت» را بر روي آن ها پياده سازي کرد تا آگاهي عمومي از ابزار جديد خود را افزايش دهد. اين وضعيت باعث گرديد که ما فرصت گپ زدن با تعدادي از پرسنل فني در تيم Bing را بدست آورده و بفهميم آن ها چه کاري انجام داده اند تا مطمئن شوند که اين موتور جستجو به يک ناله ي بزرگ ديگر مانند Livesearch تبديل نمي شود. ما بطور خوشايندي از فهميدن اين موضوع که آن ها با آسودگي در «غارهاي » خود آرميده بوده اند، غافلگير شديم. در واقع به نظر مي رسد که آن ها عملاً محصولي را در اختيار دارند که از توانايي مبارزه با غول عظيم آنلاين برخوردار مي باشد. بنابراين، ما ترجيح داديم اين دو رقيب را در برابر يکديگر قرار داده و ببينيم که Bing چگونه در اين رقابت ايستادگي مي کند. ما در اين مقايسه از نسخه هاي US هر دو موتور جستجو استفاده کرده ايم.

صفحه ي خانگي
 

صفحه ي خانگي احتمالاً مهم ترين جنبه ي شخصيتي يک سايت را تشکيل مي دهد، بنابراين اجازه بدهيد پيش از ادامه ي مسير خود به سمت مواردي نظير ارتباط نتايج و ويژگي ها، به بررسي اين بخش بپردازيم. دو موتور جستجوي مورد بحث ما بطور آشکارا شيوه هاي بسيار متفاوتي را در طراحي صفحه ي خانگي خود انتخاب کرده اند. اجازه بدهيد ابتدا نگاهي به Bing بيندازيم. اگر صفحه ي خانگي Livesearch را به ياد داشته باشيد، مي توانيد ببينيد که Bing يک پيشرفت برجسته در مقايسه با آن به حساب مي آيد. تصوير پس زمينه بطور روزانه عوض شده و بطور چرخشي از ميان يک مجموعه عکس زيبا و فوق العاده واضع از صحنه هاي طبيعي انتخاب مي گردد. علاوه بر رنگ هاي چشم نواز، شما مي توانيد نشانگر ماوس خود را بر روي نقاطي در عکس حرکت داده و اطلاعات جالبي را در مورد خود سوژه ي عکس بدست آوريد. براي مثال، انتقال نشانگر ماوس بر روي يکي از نقاط اين عکس، نام هاي مختلف اين حيوان را نمايش خواهد داد. لينک مربوطه شما را به يک مجموعه از سايت ها و تصاوير مرتبط با Red Panda هدايت خواهد کرد. گذشته از جنبه ي زيبايي شناسي، Bing بخشي از زرادخانه ي آنلاين مايکروسافت به حساب مي آيد و اين بدان معني است که از صفحه ي خانگي خود لينک هايي را به MSN و Hotmail فراهم مي کند. اين دو سرويس بطور گسترده اي با يکديگر مورد استفاده قرار مي گيرند و اگر قرار باشد Bing را به عنوان صفحه ي خانگي خود انتخاب کنيد، بسيار جذاب خواهد بود که آن ها را بطور آراسته اي در يک گوشه ي صفحه داشته باشيد. ساير لينک هاي صفحه ي خانگي در قالب جستجوهاي مشهور و يک گزينه تحت عنوان «get cash back» ارائه شده اند که مايکروسافت از طريق آن عملاً با Tailerها (e-Retailer) مشارکت نموده تا يک گزينه ي تخفيف را براي خريدهايي که از طريق اين موتور جستجو انجام شده اند در اختيار مردم قرار دهد. اين يک دليل بسيار خوب براي فکر کردن درباره ي استفاده از Bing براي خريد کالاهاي جديد به حساب مي آيد. صفحه ي خانگي Google بسيار ساده تر و بطور توجيه پذيري مناسب تر است. در حاليکه مشاهده ي عکس هاي جذاب و لينک هايي به بخش هاي زيبايي از جهان بر روي صفحه ي خانگي کاملاً خوشايند و مطلوب است، اگر بخواهيد با سرعت يک دوربين ديجيتال را براي خريد پيدا کنيد احتمالاً علاقه اي به عادات زندگي يک حيوان وحشي نخواهيد داشت. با وضعيت کاملاً جا افتاده ي شرکت، شما مي توانيد استدلال کنيد که خود اين صفحه نيز به يک نماد طراحي تبديل شده است و از زمان اولين نمايش خود در اينترنت (تقريباً 10 سال پيش) تاکنون تغيير اندکي نموده. Google در عين حال، جنبه هاي بصري مختلف را با تغيير لوگوي خود بر روي صفحه ي خانگي به کار مي گيرد تا با تعطيلات ملي و يا رويدادهاي ورزشي انطباق داشته باشد و بايد بگوييم که بسياري از اين طراحي ها بسيار هوشمندانه و زيبا هستند. عليرغم اينکه طراحي يک صفحه ي خانگي در ابتدا ساده تر به نظر مي رسد، اما Google ويژگي هاي بيشتري نسبت به Bing را در اختيار شما قرار مي دهد، البته ترديدي نيست که اين مسئله نتيجه ي حيات و فعاليت اين موتور جستجو براي مدت بسيار بيشتري مي باشد. از صفحه ي خانگي Google شما مي توانيد تقريباً هر چيزي از موارد مالي گرفته تا کتاب ها و وبلاگ ها را بررسي نمائيد. علاوه بر اين، Google در عين حال داراي سرويس هاي بيشماري نظير Google Docs و يک RSS reader است که ويژگي هاي مفيدي براي حضور در صفحه ي خانگي مرورگر شما به حساب مي آيند.

جستجوي تصوير
 

ما تصميم گرفتيم که کار را با يک جستجوي تصوير متداول و با موضوعي که براي بسياري از مشتاقان فناوري جالب است، آغاز کنيم: اتومبيل ها، با اينحال پيش از آنکه به مقايسه ي نتايج بپردازيم، اجازه بدهيد ابتدا به نحوه ي ارائه ي تصاوير و همچنين گزينه هاي مرور و مرتب سازي که بر روي هر موتور جستجو در اختيار شما قرار مي گيرند، نگاهي بيندازيم. اکثر مردم با صفحه ي جستجوي تصوير Google کاملاً آشنايي دارند. صفحه ي مذکور همانند صفحه ي خانگي اين موتور جستجو کاملاً ساده، عملياتي و فاقد ضمائمي بي معني است. ويژگي هاي مفيدي که با ظرافت در يک طرف صفحه پنهان شده اند، به شما امکان مي دهند تا دامنه ي تصاوير يافته شده را محدودتر نمائيد. اين قابليت با در نظر گرفتن 987 تصويري که Google در 47 صفحه براي جستجوي ما يافته بود، بسيار ارزشمند به نظر مي رسيد. اولين گزينه، فيلتر گذاري بر اساس تفکيک پذيري يک تصوير با انتخاب گزينه هاي Small, Medium, Large و يک اندازه ي بخصوص است. با اينحال، بخش «Type» به نظر ما جالب تر بود. Google به شما اجازه خواهد داد تا تصاوير را بر حسب نوع عکس (نظير Photo, Face و يا Line Drawing ) فيلتر گذاري نمائيد. اين موتور جستجو امکان فيلترگذاري بر اساس رنگ را نيز در اختيارتان مي گذارد که به شما امکان مي دهد تمام تصاوير سياه و سفيد (و يا در جستجوي ما، تمام اتومبيل هايي که رنگ نارنجي دارند) را از نتايج حذف کنيد. تأثيرگذارترين تفاوت در جستجوي تصوير Bing نحوه ي آرايش آن است. در حاليکه Google 987 تصوير را بر روي 47 صفحه ارائه مي کند، Bing 989 تصوير را پيدا کرده و همه ي آن ها را بر روي يک صفحه ي واحد ارائه مي نمايد. مشکل نحوه ي توزيع تصاوير يافته شده توسط Google در صفحات متعدد، مدتي پيش توسط شرکت Cooliris شناسايي شده و مورد بحث قرار گرفت. نرم افزار الحاقي اين شرکت براي مرورگرها با نام Cooliris به شما امکان مي دهد تا تصاوير را در يک جريان بي پايان درون چيزي که مي توان آن را زيباترين اينترفيس تهيه شده تا امروز ناميد، مشاهده نمائيد. صفحه ي تصاوير Bing به اندازه ي Cooliris جذابيت ندارد، اما قاعده ي کلي امکان مشاهده همه چيز بر روي يک صفحه بسيار راحت بوده و يک ضميمه ي خوشايند براي تجربه ي جستجوي تصوير شما به حساب مي آيد. ابزارهاي ارائه شده براي فيلتر گذاري تصاوير، شباهت بسيار زيادي به موارد موجود در جستجوي تصويري Google دارند. Bing داراي يک يا دو مورد است که آن ها را در Google پيدا نمي کنيد (و البته بالعکس). با اينحال، ويژگي هاي Bing بطور سازماندهي شده تر در بخش هاي فرعي قرار گرفته اند. در حالي که Google از فيلترهاي Type, Size و Colour استفاده مي کند، Bing گزينه هاي Style, Colour, Layout, Size, People را در اختيار شما قرار مي دهد. Bing فاقد توانايي Google براي فيلتر گذاري تصاوير بر اساس رنگ مي باشد، بنابراين ما نتوانستيم اتومبيل هايي با رنگ نارنجي را فيلتر گذاري کنيم. بخش Colour در Bing تنها امکان انتخاب مابين تصاوير رنگي يا سياه و سفيد را در اختيار شما مي گذارد. با اينحال، Bing براي جستجوي پرتره داراي يک ويژگي بسيار جذاب است که به شما اجازه مي دهد تصاوير افراد را بر اساس تصاوير چهره و يا عکس هاي پرسنلي (سر و شانه) فيلتر گذاري نمائيد. در مورد تنظيم دقيق جستجوهاي تصويري شما، مي توان گفت که اين دو موتور جستجو فاصله ي چنداني با يکديگر ندارند. يک نکته ي جالب در زمينه ي شروط رابطه اي نتايج با جستجوي ما اين بود که Bing تصاوير اتومبيل هاي فيلم Cars استوديوي ديزني را در اولويت قرار داد، در حاليکه از نظر Google انتخاب تصاوير اتومبيل ها بطور کلي، روش مناسب تري بود. به نظر مي رسد که در اين شرايط شخصيت هاي کارتوني مشهور بطور برجسته تري نسبت به مواردي نظير اتومبيل هاي معمولي مورد جستجو قرار مي گيرند. اگر شما در حال انجام يک جستجوي آنلاين براي اتومبيل باشيد، احتمالاً جستجوي خود را با عباراتي نظير «Second hand hair car»، «cars» و يا با يک مارک و مدل بخصوص انجام مي دهيد.

ارتباط
 

ارتباط نتايج بدست آمده با موضوع جستجو (Relevancy)، کليد واقعي براي موفقيت يک موتور جستجو به حساب مي آيد. اگر به دنبال آخرين بازي هاي عرضه شده باشيد و تمام چيزي که يک موتور جستجو در اختيارتان قرار مي دهد نتايج بازي کريکت باشد، آيا فوراً به سراغ محل ديگر نخواهيد رفت. ما تصميم داريم به بررسي چند جستجوي متداول و همچنين چند خريد بپردازيم تا عملکرد دو رقيب را بررسي کنيم.
جستجوي آزمايشي: «Resauant in Miami for under $50» فرض کنيد شما در ميامي هستيد و مي خواهيد يک رستوران را با قيمت هاي پايين تر از 50 دلار پيدا کنيد. در اين شرايط به احتمال زياد کار خود را با مراجعه به يک موتور جستجو آغاز خواهيد کرد. نتايج برتر هر دو موتور Google و Bingکاملاً ايده آل بودند. Hunch.com لينک برتر در Google بود، با صفحه اي که يک فهرست برتر از رستوران هاي ميامي با قيمت هاي زير 50 دلار را فراهم مي کند. اگر واقعاً در چنين شرايطي قرار داشتيد، نمي توانستيد فهرستي بهتر از اين صفحه را پيدا کنيد. يک فهرست طولاني از رستوران هايي که با سبک هاي متنوع و عکس هايي از محيط هاي داخلي آن ها با يک توضيح خلاصه که همه ي آن ها در محل مورد نظر شما قرار دارند.دومين لينک Google به اين اندازه خلاصه نبود و شما را به يک پست وبلاگ درباره ي يک رستوران خاص در ميامي هدايت مي کرد. نتيجه ي سوم يک پست Forum بود که در آن تعداد زيادي از پاسخ ها که همگي حاوي اطلاعات مرتبط با اين جستجو بودند، وجود داشت. با اينحال، از اينجا به بعد نتايج کمتر مفيد بودند و اکثر آن ها وبلاگهاي مربوط به غذا که نظراتي درباره ي رستوران هاي مشخص ارائه مي کردند را در بر مي گرفتند. اولين لينک Bing, 10best.com بود که صفحه اي را براي رستوران هاي داخل ميامي باز مي کرد. ارائه ي اطلاعات در اين صفحه به خوبي Hunch.com نبوده و استفاده از آن نيز دشوارتر است، اما با انواع گوناگون دستپخت هايي که در طول اين فهرست به آن ها اشاره شده، گزينه هاي بيشتري را در مقايسه با اولين لينک Google در اختيار شما قرار مي دهد. اين صفحه در عين حال دسته بندي هايي نظير «مناسب افراد سيگاري» را فهرست مي کند تا مطمئن شود که روساي مافيا احساس تنهايي نمي کنند. نتيجه ي دوم، يک راهنماي رستوران ديگر از miaminewtimes.com است و Hunch.com با همان صفحه اي که Google بعنوان اولين نتيجه ي خود باز کرده بود در مکان سوم قرار دارد. تقريباً تمام لينک هاي ارائه شده در اولين صفحه ي نتايج Bing از بالا تا پايين به راهنماهاي رستوران مربوط مي شدند. تنها مشکلي که ما با آن برخورد کرديم اين بود که چند صفحه ي تکراري در اين فهرست ديده مي شد. بنابراين مي توان نتيجه گرفت که هر دو موتور جستجو به شخصي که در جستجوي يک رستوران با قيمت مناسب در ميامي است، کمک خواهند کرد. با اينحال، بطور کلي مي توانيم بگوئيم که تا حدودي از فهميدن اين موضوع که موتور تازه وارد عملاً فهرست جامع تري از لينک هاي مرتبط با غذا را در مقايسه با Google فراهم کرد، شگفت زده شديم.

جستجوي آزمايشي: «Explore Miami»
 

چه کاري مي تواند بهتر از کمي قدم زدن بعد از ناهار و تماشاي مناظر جالب باشد؟ ما عبارت «Explore Miami» را در هر موتور جستجو وارد کرديم تا ببينيم که کداميک جذاب ترين موضوع براي تماشا و گشت زني را در اختيارمان قرار مي دهد. اولين نتيجه ي Google, Justflorida.org که بر روي صفحه ي مربوط به ميامي باز مي شد. اين يک سايت وب سنگين متني است که گر چه اطلاعات فراواني را درباره ي شهر و کارهايي که مي توانيد در آن انجام دهيد فراهم مي کند، اما نحوه ي ارائه ي آن چندان خوب نيست. بطور عجيبي، Google سپس uk.holidaysguide.yahoo.com را فهرست مي کند که به صفحه ي راهنماي مسافرت ميامي خواهد رفت. انبوهي از تصاوير مکان هاي جذاب در اينجا وجود دارند اما اطلاعات چنداني درباره ي آن ها (و يا مهم تر از آن، نحوه ي رسيدن به اين مکان ها) ارائه نشده. لينک سوم explormiamibeach.com بود که مفيدتر از هر دو لينک پيش از خود به نظر مي رسيد. اين سايت وب فهرستي از هر دو لينک پيش از خود به نظر مي رسيد. اين سايت وب فهرستي از جذابيت هاي توريستي را با لينک هايي به سايت هاي وب مرتبط براي تهيه ي اطلاعات مشروح تر در اختيار شما قرار مي دهد. نتيجه ي برتر Bing، وب سايت miami.com بود که با بررسي آن به آساني مي توان ديد که تقريباً هر جذابيت قابل توجهي در آن فهرست شده است. دومين لينک Bing، صفحه ي مرتبط به ميامي در wikipedia بود که Miamidolphins.com (سايت وب تيم فوتبال آمريکايي اين شهر) نيز پس از آن قرار داشت. عملاً دو صفحه براي اين سايت به چشم مي خورد و موتور جستجو يک لينک تکراري ديگر را ارائه کرده بود. در ادامه ي فهرست، سايت وب فرودگاه ميامي قرار داشت که باز هم چندان مفيد نبود. با اينحال، نکته ي جالب توجه اين بود که در زير اين لينک ها، بقيه ي نتايج به دسته بندي هاي مرتبط با ميامي نظير Miami weather, Miami tourism, Miami attractions تقسيم شده بودند. گروه اخير شامل اطلاعات مرتبط تري نظير يک سايت وب بود که ده کار مهم براي انجام دادن در ميامي را فهرست مي کرد. بخش هاي فرعي، لينک ها را بطور زيبايي سازماندهي کرده و با شکستن فهرست طولاني، مرور آن ها را آسان تر مي نمايد. با اينحال، مواردي از عدم ارتباط به چشم مي خورد، زيرا يکي از بخش ها براي املاک و مستقلات، ويدئوها و تصاوير شهر ميامي در نظر گرفته شده است. Google نيز پس از چند لينک اول از مسير اصلي خود خارج شده و به نظر مي رسد که انبوهي از نتايج مرتبط با ورزش براي مواردي نظير تيم ورزشي دانشگاه را ارائه مي کند.

خريد
 

خريد آنلاين به دلايل فراواني بسيار فوق العاده است. دريافت بسته هاي پستي هميشه جالب و هيجان انگيز بوده و شما مجبور نيستيد تمام روز به جستجو در فروشگاه ها بپردازيد. از سوي ديگر، اين نوع خريد در اغلب موارد يک روش ارزانتر براي انجام معامله به حساب مي آيد.

جستجوي خريد آزمايشي: Nokia N97
 

Google تقريباً 2000 نسخه را براي اين جستجو در پانل Shopping خود ارائه مي کند. پس از بررسي نزديک به 40 صفحه از نتايج Google اقلام ارائه شده براي فروش به تدريج بيشتر به سمت تجهيزات جانبي گرايش پيدا مي کنند که ارتباط چنداني با جستجوي ما ندارد. با اينحال، به نظر مي رسد که اين واقعيت بخاطر حجم انبوه نتايج ارائه شده رنگ مي بازد و اگر به اندازه ي کافي براي خريد يک N97 مصمم باشيد، احتمالاً به تجهيزات جانبي آن نيز علاقمند خواهيد بود. ارزانترين نمونه اي از اين گوشي که ما با جستجو بر روي Google پيدا کرديم، توسط Ellectrollc.com با قيمت 400 دلار عرضه شده بود. در يک تمايز آشکار با 2000 نسخه ي جستجوي Bing ،Google تنها 9 مورد را در اختيار ما قرار داد. ارزانترين N97 موجود براي فروش، قيمتي معادل 546 دلار داشت که بطور قابل ملاحظه اي بالاتر از ارزانترين نمونه ي Google بود، حتي با ويژگي Cash Back ارائه شده توسط Bing. با اينحال، چيزي که Bing در اختيار شما قرار مي دهد، گزينه هاي جستجوي مرتبط ديگري براي Nokia N97 نظير نرم افزار، رنگ ها و دفترچه ي راهنما است. اينها موارد جالبي هستند اما در اين جستجوي بخصوص تغييري در اختلاف قيمت ايجاد نخواهد کرد.

جستجوي خريد آزمايشي: Radeon HD 4890 1GB
 

شايد هيچ چيزي لذت بخش تر از خريد يک کارت گرافيکي قدرتمندتر، اتصال آن به کامپيوتر و تماشاي ارتقاء تمام بازي هاي مورد علاقه تان به سطح جديدي از زيبايي بصري نباشد. ما يک جستجو براي خريد Radeon HD 4890 را بر روي هر دو موتور جستجو انجام داديم تا ببينيم که کداميک از آن ها مي تواند بهترين ارتقاء را به ما معرفي کند. يکبار ديگر Google از نظر تعداد نتايج در مقام نخست قرار گرفت. اين موتور جستجو توانست 650 نتيجه را بيابد، هر چند که باز هم پس از 40 صفحه ي اول تا حدودي از موضوع اصلي فاصله گرفت و سيستم هاي کاملي که با استفاده از اين GPU مونتاژ شده بودند در فهرست آن ظاهر گرديدند. گردش در نتايج از ارزانترين تا گرانترين موارد به ما نشان داد که بهترين عرضه ي موجود بر روي Google با قيمت 187/68 دلار توسط eWiz.com ارائه شده است. Bing تنها 4 صفحه از نتايج برتر داراي فروشندگان متعددي براي هر آيتم بوده و آن ها را در يک سبک مقايسه ي قيمتي کرده بودند. علاوه بر قيمت، اين صفحه مقايسه ي قيمت توکار مواردي نظير مقدار تخفيف ارائه شده بر روي هر آيتم و اينکه آيا سايت وب کالا را بصورت رايگان تحويل مي دهد يا خير در اختيار شما قرار مي دهد که هر دو مورد مي توانند در هنگام خريد آنلاين بسيار مفيد باشند. علاوه بر اين ويژگي هاي خوشايند، Bing در عين حال شرکت هاي مختلف توليد کننده ي کارت گرافيکي نظير Asus و Gigabyte را در قسمت پايين صفحه فهرست مي کند تا اگر شما يک نام تجاري بخصوص را در ذهن داريد، بتوانيد آن ها را با يک کليک فيلتر گذاري نمائيد.

آناليز نتايج و جمع بندي
 

ذکر اين مطلب که ما از فهميدن اين موضوع که Bing بطور تأثيرگذاري رقابت خوبي را در مقابل Google به نمايش مي گذارد حيرت زده شده ايم، تا حدودي «دست کم گرفتن» اين موتور جستجو به حساب مي آيد. شايد بهتر بود مايکروسافت برچسب Live Search خود را به کلي دفن مي کرد تا اينکه موتور جستجوي جديد خود را بعنوان يک «تکامل» از آن معرفي نمايد. در واقع مي توان گفت که هيچ ارتباطي مابين Live Search و Bing به چشم نمي خورد. اولين برخورد با صفحه ي خانگي اين موتور جستجو کاملاً خوشايند است، هر چند که بسياري از جنبه هاي آن نظير نقاط « Mouse-Over» با جزئيات و لينک هايي درباره ي عکس روزانه تا حدودي اضافي به نظر مي رسند. با اينحال، خود عکس بسيار جذاب و زيبا است و صفحه ي خانگي تقريباً ارزش يکبار بازديد در روز را تنها براي بررسي عکس روزانه خواهد داشت. در اختيار داشتن لينک هاي MSN و Hotmail بر روي صفحه ي خانگي موتور جستجوي خودتان نيز يک ويژگي عالي به حساب مي آيد. از سوي ديگر، براي مايکروسافت مدتي طول خواهد کشيد تا با فهرست جامع ابزارهاي ارائه شده توسط Google رقابت نمايد. موتور جستجوي Google هر چيزي از سرويس هاي eMail گرفته تا اسناد و يک RSS feed reader را در اختيار شما قرار مي دهد و انبوهي از ابزارها بر روي آن قرار دارند که مردم در طول چند سال گذشته با استفاده از آن ها بسيار راحت شده اند. يافتن يک جريان مستمر از تصاوير بر روي صفحه ي جستجوي تصوير Bing يک غافلگيري فوق العاده خوشايند بود. هر کاربري که از Cooliris استفاده مي کند، مي داند که مرور تصاوير در يک جريان دائمي تا چه اندازه راحت تر است و واقعاً شگفت انگيز است که ما آن را براي اولين بار در يک موتور جستجو مشاهده مي کنيم. Cooliris در عين حال داراي يک عادت بد در زمينه ي آزار شما با بروزرساني هاي مکرر است و اگر شما از بيش از يک مرورگر استفاده کنيد، اين وضعيت مي تواند واقعاً دردسر ساز باشد. آزمايش ارتباط نتايج، يک رقابت بسيار نزديک تر بود. واقعيت اين است که حتي وجود اين بحث که کداميک از آن ها مي تواند بهتر باشد عملاً يک نتيجه ي بسيار خوب براي موتور جستجوي تازه وارد به حساب مي آيد. هر دو موتور جستجو، کار خود را به خوبي انجام دادند. در زمينه ي سرعت، توضيح چنداني وجود ندارد زيرا هر دو موتور جستجو تقريباً بلافاصله نتايج را احضار مي کنند. نتايج جستجوي خريد تا حدودي به هم ريخته بودند. Google در جستجو براي Nokia N97 توانست نتايج بيشتري را يافته، انبوهي از تجهيزات جانبي را ارائه کرده و ارزانترين نمونه براي فروش را با يک اختلاف چشمگير در اختيار شما قرار دهد. با اينحال، در جستجو براي يافتن Radeon HD 4890 1GB هر دو موتور جستجو با قيمت يکساني بازگشتند. Bing نتوانست همان تعداد نتايج Google را معرفي کند زيرا ويژگي تو کار «بررسي قيمت» Google وقتي آيتم يکساني براي فروش را در فروشگاه هاي متعددي پيدا مي کند وارد عمل مي شود و اين يک ويژگي مفيد به حساب مي آيد. از سوي ديگر، گزينه ي Cashback بر روي Bing از جمله مواردي است که توجه هر خريدار آنلايني را به خود جلب مي کند. بطور کلي، با اطمينان مي توان گفت که Bing با آنچه که ما پيش بيني مي کرديم فاصله ي زيادي داشت. در حاليکه Windows 7 نيز حضور بسيار نويدبخشي را در بازار سيستم هاي عامل داشته است، به نظر مي رسد مايکروسافت به سرعت در حال اصلاح روش هاي اشتباه قبلي خود بوده و تلاش مي کند تا اعتبار کيفي خود را ارتقاء بخشد.
منبع:ماهنامه ي کامپيوتري بزرگراه رايانه، شماره ي 126
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image