|
ايرانيها در گوگل دنبال چه ميگردند؟
|
ايرانيها در گوگل دنبال چه ميگردند؟
Date:1391/5/10
|
مشرق نوشت: بنا به آمار سايت گوگل كلماتي كه اكثر ايرانيان در گوگل سرچ ميكنند اينها هستند:
الف مثل آشپزي
بالاترين آمار جستجو در حرف الف مختص به كلمه آشپزي بود. به نظر مي آيد كاربران ايراني در اينترنت نيز به دنبال غذاهاي خوش طعم و خوشمزه مي گردند. اين كلمه بيش از 20 ميليون بار در گوگل جستجو شده است. ذوق ايرانيان با جستجوي كلمه آهنگ نيز رعايت شده است اين كلمه بيش از 13 ميليون بار مورد جستجو قرار گرفته است.
ب مثل بانك ملي
قصد تبليغ براي بانك ملي را نداريم اما كاربران ايراني بيش از 13 ميليون بار اين كلمه را در جستجوگر گوگل وارد كرده اند و اين بيش از هر چيز نشانگر رشد بانكداري الكترونيكي در نزد ايرانيان است.اين خوشحالي زماني كامل مي شود كه بانك صادرات با 5 ميليون جستجو در رتبه سوم قرار دارد. البته كلمه بازار كار نيز با 10 ميليون بار جستجو در مكان دوم جاي گرفته است.
پ مثل پست
مسئولان پست بايد بسيار خوشحال باشند كه ايرانيان بيش از 47 ميليون بار اين كلمه را جستجو كرده اند.براي شركت پستي كه ضرردهي آن بسيار زياد است اين آمار مي تواند نقطه اميدي در تاريكي باشد. كلمه پرسپوليس و پارس خودرو با 37 و 8 ميليون بار جستجو در رتبه دوم و سوم قرار دارند.
ت مثل تبيان
سايت تبيان يكي از قديمي ترين سايت هايي است كه طرفداران بسياري را به خود اختصاص داده است. موسسه تبيان با تاسيس اين سايت توانسته است تا كاربران بسيار زيادي را مشترك خود كند. اين كلمه با 41 ميليون بار جستجو در ميان كاربران ايراني از معدود مواردي است كه يك سايت جستجو مي شود. كلمه ترجمه با 24 ميليون بار جستجو در رتبه دوم و تابناك با 916 هزار جستجو در رتبه سوم قرار دارد.
ث مثل ثبت نام كارشناسي
ثبت نام كارشناسي 1 ميليون و 260 هزار بار جستجو شده است . بازار ثبت نام در اين قسمت بسيار بالا است ، ثبت نام ازدواج دانشجويي و ثبت احوال نيز در رتبه دوم و سوم قرار دارد. اما نكته جالب ثبت نام برج ميلاد است كه 324 هزار بار مورد جستجو قرار گرفته است.برج ميلادي ها از همين حالا مي توانند بر روي درآمدي نجومي حساب باز كنند.
ج مثل جوك
ايرانيان از ديرباز مردماني شوخ طبع و خونگرم بوده اند و در قرن بيست و يكم نيز فناوري اطلاعات از شوخ طبعي ايرانيان بي نصيب نمانده است.كاربران ايراني با 19 ميليون بار جستجوي كلمه جوك آمار بسيار بالايي از شوخ طبيعي ديجيتال را به نمايش گذاشته اند.
چ مثل چوب
هر چه بيشتر فكر كرديم به نتيجه نرسيديم كه 36 ميليون بار جستجوي كلمه چوب در بين كاربران ايراني به چه دليل است؟ شايد شما بتوانيد پاسخ مناسبي را در اين خصوص براي خود پيدا كنيد.
اما چت ايراني با 3 ميليون و چت روم ايراني با 2 ميليون بار در رتبه هاي بعدي قرار دارند.
ح مثل حوادث
چندي پيش در گزارشي از 100 سايت برتر ايراني نوشتيم "ايرانيان عاشق حاشيه”.
در اين گزارش نيز مي توان صحت اين جمله را به طور واضح مشاهده كرد. 15 ميليون بار جستجوي كلمه حوادث مي تواند گواه اين ادعا باشد.
كلمه حج و حج عمره با 3 و 1 ميليون بار جستجو به ترتيب دوم و سوم هستند.
خ مثل خدا
93 ميليون بار اسم معظم خدا توسط كاربران ايراني جستجو شده است و كلمه خبر نيز با 51 ميليون و 400 هزار بار در رتبه دوم قرار دارد.
د مثل دختر
قضاوت 111 ميليون بار جستجوي كلمه دختر در بين كاربران ايراني را به عهده خواننده مي گذاريم اما در رتبه هاي بعدي كلمات دانلود و داستان با 26 و 13 ميليون جستجو قرار دارند.
ذ مثل ذوب آهن
صنايع نيز از علاقمندي كاربران ايراني بي نصيب نمانده است. كلمه ذوب آهن با 454 هزار بار جستجو رتبه بالايي را از آن خود كرده است.
ر مثل رقص
كاربران ايراني گوگل بيش از 40 ميليون بار كلمه رقص را جستجو كرده اند و روزنامه با 7 ميليون بار جستجو در مكان بعدي قرار دارد.
ز مثل زنان زيبا
زنان زيبا 6 ميليون بار توسط كاربران ايراني جستجو شده اند.در رتبه بعدي زنگ موبايل با بيش از 2 ميليون بار جستجو قرار دارد.
ژ مثل ژاپن
يكي از معدود كشوري كه توسط كاربران ايراني مورد جستجو قرار گرفته است كشور ژاپن است.اين كشور 142 ميليون بار توسط اين كاربران در گوگل جستجو شده است. كلمه ژورنال نيز 13 ميليون بار مورد جستجو قرار گرفته است.
س مثل سايپا
سايپا خودروي ملي خود را رونمايي كرد. آيا 35 ميليون بار جستجو براي اين خودرو است؟
ش مثل شعر
ذوق ايراني در فضاي سايبر نيز به رخ كشيده شده است. بيش از 35 ميليون بار جستجوي كلمه شعر در نزد كاربران ايراني از ذوق شعر اين كاربران خبر مي دهد.
ص مثل صيد
كلمه صيد 439 هزار بار در گوگل جستجو شده است. اين كلمه را نمي توان البته با قاطعيت به كاربران ايراني نسبت داد زيرا برخي از سايت هاي يافت شده عربي بودند.
ض مثل ضرب المثل
ضرب المثل هاي ايراني ها از گذشته معرف اين قشر بوده اند . در فضاي سايبر نيز كاربران ايراني 13 ميليون بار كلمه ضرب المثل را جستجو كرده اند. كلمه ضد فيلتر نيز با 713 هزار بار جستجو از علاقمندي اين كاربران است.
ط مثل طالع بيني
طالع بيني نزد ايرانيان از اهميت ويژه اي برخوردار است. اين كلمه در گوگل توسط كاربران ايراني 5 ميليون بار مورد جستجو قرار گرفته است.
ظ مثل ظهور امام زمان(عج)
كاربران ايراني در فضاي سايبر نيز ارادت خود را به مهدي موعود(عج) نشان داده اند. ظهور امام زمان(عج) به تعداد 3 ميليون بار فضاي جستجوگر گوگل را مزين كرده است.
ع مثل عكس
46 ميليون بار جستجوي كلمه عكس در بين كاربران ايراني نشان از علاقه وافر اين كاربران به عكس دارد.كلمه عشق با 28 ميليون بار جستجو و عروس با 14 ميليون بار در رتبه هاي بعدي قرار دارند.
غ مثل غزل
ذوق ايراني با جستجوي 4 ميليون و 560 هزار بار كلمه غزل كامل شده است. اين كلمه يكي از كلماتي است كه آمار بالايي را به خود اختصاص داده است.
ف مثل فال حافظ
حافظ اي حافظ شيرازي بر ما نظر اندازي
شيريني و حلاوت گرفتن فال حافظ به فضاي سايبر نيز كشيده شده است .13 ميليون و400 هزار بار جستجو در گوگل توسط كاربران ايراني صحت اين ادعا را روشن مي كند.
فيلتر شكن نيز با 1 ميليون و 910 هزار جستجو در رتبه بعدي قرار دارد.
ق مثل قرآن كريم
به كلمه "ق” كه رسيديم حدسمان درست از آب درآمد. 21 ميليون و 500 هزار جستجوي قرآن كريم شايسته ايرانيان بود و بس.
ك مثل كليپ
28 ميليون و 100 هزار جستجو در مورد كلمه كليپ در سايت گوگل توسط كاربران ايراني ثبت شده بود.
گ مثل گالري عكس
كاربران ايراني گوگل 24 ميليون و 700 هزار بار كلمه گالري عكس را مورد جستجو قرار داده اند. كلمه گل نيز با 18 ميليون بار جستجو در رتبه بعدي قرار دارد.
ل مثل لبنان
يكي ديگر از كشورهايي كه كاربران ايراني به آن علاقه وافري دارند لبنان است. اين كشور بيش از 24 ميليون بار توسط كاربران ايراني مورد جستجو قرار گرفته است.
كلمه لباس عروس نيز با 7 ميليون 30هزار بار جستجو در مكان بعدي ايستاده است.
م مثل مترجم
7 ميليون و 390 هزار بار جستجو ي كلمه مترجم در سايت گوگل توسط كاربران ايراني نشان دهنده رشد نرم افزارهاي مترجم آنلاين در كشور است كه مي توان اين نكته را به فال نيك گرفت.
ن مثل نور
كلمه نور با بيش از 47 ميليون بار جستحو رتبه نخست را در كلمه "ن” دارا است و نوكيا نيز با 15 ميليون و 600 هزار جستجو رتبه دوم را در كشور دارد. نوكيا پيش از اين ايران را يكي از بزرگترين بازارهاي خود قلمداد كرده بود.
و مثل وزارت بهداشت
كاربران ايراني يا به بهداشت خود اهميت ويژه اي مي دهند و يا وزارت بهداشت آنقدر عملكرد خوبي داشته است كه به يكي از پرطرفدارترين كلمه هاي كاربران ايراني تبديل شده است. 15 ميليون و 700 هزار جستجوي وزارت بهداشت توسط كاربران ايراني صورت گرفته است.
وزارت علوم با 16 ميليون و 800 هزار جستجو بالاتر از ويكيپديا قرار دارد.
ه مثل همشهري
كلمه همشهري با 21 ميليون بار جستجو رتبه اول و همراه اول با 17 ميليون و 400 هزار بار جستجو در رتبه بعدي قرار دارد.
اما نكته جالب رتبه سوم است كه 1 ميليون و 730 هزار بار نام هديه تهراني هنرپيشه سينما در گوگل ثبت شده است.
ي مثل يوتيوپ
اما نكته جالب و آخر اين كه سايت يوتيوپ با وجود فيلتر شدن 52 ميليون بار توسط كاربران ايراني يافت شده است. كلمه ياس نيز با 23 ميليون و 300 هزار جستجو رتبه بعدي را از آن خود كرده است.بازهم جالب است بدانيد 989 هزار بار كلمه يانگوم توسط كاربران ايراني جستجو شده است.
لينك ثابت || اضافه شده توسط آرش كريم بيگي|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلي || آرش كريم بيگي
براي عضويت در خبرنامه پيامكي ايستنا اينجا را كليك كنيد. براي عضوريت در خبرنامه روزانه ايميلي ايستنا؛ نشاني پست الكترونيكي خود را در فرم زير وارد نماييد. پس از آن به صورت خودكار ايميلي به نشاني شما ارسال ميشود، براي تكميل عضويت خود و تاييد صحت نشاني پست الكترونيك وارد شده، مي بايست بر روي لينكي كه در اين ايميل برايتان ارسال شده كليك نماييد. پس از آن پيامي مبني بر تكميل عضويت شما در خبرنامه روزانه ايميلي ايستنا نمايش داده ميشود.
ictna/BHwZen_US
ثبت نام
ايستنا
|
تگ ها:
|
-(4 Body)
Visitor Count:
1794
|
|
|