|
انتقاد كاربران از قطعي مداوم و سرعت پايين اينترنت در ايلام
|
انتقاد كاربران از قطعي مداوم و سرعت پايين اينترنت در ايلام
ايلام - ايرنا - اينترنت ابزاري است ارتباطي كه به مدد رشد فناوري و توسعه دانش بشري امروزه در بسياري از مكان ها و منازل شهروندان براي ارتباط با دنياي مجازي يافت مي شود.
Date:1394/10/18
|
به گزارش ايرنا، اين ابزار ارتباطي به عنوان تحولي مهم در حوزه يافته هاي بشري امروزه نقش و كاركردي اساسي در حوزه هاي مختلف اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و حتي سياسي جوامع ايفا مي كند.
ايجاد شبكه هاي اجتماعي در فضاي مجازي و كوچك شدن مرزهاي سياسي و تبادل فوري آرا و انديشه هاي فرهنگي و اجتماعي از دستاوردهاي مهم روش هاي ارتباطي جديد از جمله اينترنت است.
امروزه با پيشرفت ابزارهاي ارتباطي و ورود نسل هاي جديد فناوري به ويژه تلفن هاي همراه مردم نه درون يك مرز و جغرافياي سياسي واحد بلكه در دور افتاده ترين مناطق دنيا مي توانند به راحتي با يكديگر پيوند و تعامل برقرار كنند و در كسري از ثانيه از اخبار و تحولات ديگر نقاط جهان باخبر شوند.
برخي كاربران ايلامي اينترنت از جمله مشتركان اي دي اس ال شركت مخابرات با اشاره به قطع و وصل شدن مكرر شبكه اينترنت در زمان هاي مختلف از اين وضعيت ابراز نارضايتي كردند.
يكي از اين افراد گفت: قطع و وصل شدن اينترنت مخابرات (ADSL) در برخي ساعت هاي شبانه روز آن هم در اوج نياز كاري باعث وارد شدن زيان و تاخير در انجام امورات شغلي ام شده است.
بهروز علي زاده اظهار كرد: بايد به اين مساله سرعت پايين اينترنت را نيز اضافه كنيم كه هرگز براساس آن ميزاني كه مخابرات متعهد شده در اختيارتان قرار دهد، نيست.
يكي ديگر از كابران اينترنت كه تا چند وقت پيش مشترك سرويس اي دي اس ال شركت مخابرات ايلام بود نيز در اين مورد گفت: خدمات دهي سرويس هاي اينترنت مخابرات چندان مناسب و مورد رضايت مشتركان نيست.
فرامرز سبزي افزود: مشكل اصلي اينترنت اين شركت قطع و وصل شدن مكرر و سرعت پايين براي دانلود فايل عكس و فيلم است.
مدير تجاري شركت مخابرات استان ايلام در گفت و گو با ايرنا با رد اظهارات مشتركان مي گويد: براساس تازه ترين نظرسنجي ميداني از جامعه آماري و كاربران سرويس هاي اينترنت بيشتر مشتركان و درصد بالايي از آنان از خدمات اين شركت ابراز رضايت كرده اند.
شعبان طاهري ادامه داد: به تازگي براي توسعه خدمات خود و رضايت مندي كاربران 50 درصد به پهناي باند كل شبكه اينترنت شركت مخابرات استان اضافه شده كه از سوي رسانه هاي مختلف اطلاع رساني هم شده است.
وي يادآور شد: براي پاسخگويي و پيگيري پرسش هاي كاربران و رفع مسائل كاربران شبكه، مركز پشتيباني اي دي اس ال در همه شهرستان هاي استان راه اندازي شده و از ساعت هشت صبح تا 22 شب بدون تعطيلي فعال و در خدمت مشتركان است.
طاهري تاكيد كرد: مشتركان در صورت تماس با اين مركز مي توانند از خدمات مختلف آن از جمله رفع نقص و خرابي سامانه اينترنت استفاده كنند كه اين امكان باعث شده شركت مخابرات ايلام يك سر و گرون بالاتر از ديگر رقبا و شركت هاي خصوصي ارائه دهنده خدمات اينترنت در استان باشد.
وي افزود: هيچ سامانه خدمات اينترنتي بدون مشكلي وجود ندارد اما بررسي ها نشان مي دهد خدمات اينترنت شركت مخابرات به ويژه در بخش اي دي اس ال از شركت هاي ديگر بسيار كارآمدتر و قوي تر است.
طاهري با اعلام اينكه شركت مخابرات استان ايلام اكنون 30 هزار كاربر و مشترك اينترنت دارد، اظهار كرد: گاهي اوقات عواملي در قطعي شبكه دخيل است كه خارج از اراده و حوزه اين شركت است به عنوان مثال مي توان به پارگي فيبر نوري در مسير دريايي اشاره كرد.
مدير تجاري مخابرات ايلام گفت: اگر شركت مقصر قطعي سامانه و شبكه باشد طبق قوانين سازمان تنظيم مقررات راديويي ملزم به جبران خسارت است و هزينه زمان قطعي شبكه از كاربران دريافت نمي شود.
اين مسئول ولي اشاره نكرد نظر سنجي كي و چه زماني و در چه مقياسي و در كدام مناطق انجام گرفته كه مشتركان رضايت نسبي از عملكرد شركت مخابرات در حوزه ارائه خدمات اينترنتي كرده اند.
اينكه نبايد مقصر اصلي قطع شبكه اينترنت را به شركت هاي ارائه دهنده ربط داد موضوع درستي است ولي اينكه در اوج مصرف سرعت اينترنت آن قدر كم و پايين است كه امكان استفاده از آن مقدور نيست به شركت مرتبط است چرا كه بسياري از مشتركان معتقدند شركت مخابرات در واگذاري پهناي باند اينترنت به مردم استانداردها را رعايت نمي كند.
مدير عامل شركت مخابرات ايلام نيز پيشتر در نشست خبري خود با اصحاب رسانه و مطبوعات استان درباره علت كندي سرعت اينترنت در استان گفته بود: در راستاي بهبود پهناي بايد اينترنت استان از آنجا كه در طول يك سال و نيم گذشته با افزايش 100 درصدي افزايش پهناي باند مواجه بوديم و با توجه به حجم و افزايش شمار مشتركان، شركت مخابرات ايلام كيفيت بخشي شبكه را در اولويت قرار داده است.
حشمت اسدي اظهار كرد: در اين راستا با شركت ارتباطات زيرساخت رايزني هايي انجام گرفته و علاوه بر آن با 2 شركت خصوصي مذاكره شده تا پهناي باند جديدي خريداري شود.
وي ادامه داد: پيش بيني مي شود با افزايش پهناي باند و ورود به شبكه، دغدغه كندي سرعت و كيفيت اينترنت اين شركت رفع شود.
رضا حسن بيگي، مديركل پيشين ارتباطات زيرساخت استان ايلام نيز در اين زمينه گفته بود: شركت ارتباطات زيرساخت متولي توزيع پهناي باند اينترنت در استان است و در اين زمينه چه شركت مخابرات و چه ديگر شركت هايي كه داراي مجوز از سازمان تنظيم مقررات هستند اين شركت آمادگي واگذاري پهاناي باند دارد.
وي اظهار كرد: به شركت هاي متقاضي با تعرفه 70 درصدي پهنه باند واگذار مي شود و مخابرات نيز از جمله شركت هاي درخواست دهنده بود كه شركت ارتباطات زيرساخت نيز آن را در اختيار مخابرات قرار داد و چنانچه قرارداد امضا شود پهناي باند مخابرات استان نيز افزايش خواهد يافت.
حسن بيگي مشكل كندي و پايين بودن سرعت اينترنت در استان را به شركت زيرساخت مرتبط ندانست و افزود: اين شركت پهناي باند را به طور مستقيم در اختيار مخابرات و ديگر شركت هاي عرضه كننده قرار مي دهد و آنها اينترنت را در ميان مشتركان توزيع مي كنند پس بايد پاسخگوي مشتركان باشند.
مسئولان اداره كل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان ايلام نيز همواره در نشست هاي خبري و گفت و گو با رسانه ها و مطبوعات اعلام مي كنند كه هر گونه اعتراض مشتركان اينترنت در خصوص خدمات ارائه شده از سوي شركت هاي توزيع كننده پهناي باند از جمله مخابرات قابل پيگيري و رسيدگي است.
به گفته آنان، مشتركان اينترنت مي توانند از طريق سايت www.cra.ir سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، مشكلات خود را مطرح و تا حصول نتيجه پيگيري كنند.
همچنين براي جلب رضايت مشتركان خدمات گيرنده از زير مجموعه هاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، از طريق ارتباط با مشتركان نهايي سامانه پاسخگويي 195 در سال 92 راه اندازي شده است.
مشتركاني كه از وضعيت پهناي باند و همچنين پايين بودن سرعت اينترنت ADSL خود رضايت ندارند، مي توانند در مراجعه به سايت اعلام شده نسبت به ثبت درخواست خود و اعلام نوع شكايت و دريافت كد رهگيري اقدام و ظرف مدت يك هفته جواب خود را از همين طريق دريافت كنند.
2077/6033/9002
ايرنا
|
تگ ها:
|
-(14 Body)
Visitor Count:
2952
|
|
|