جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
وب سرویس رایگان
استفاده از صوت قرآن به عنوان زنگ موبايل در الجزاير حرام اعلام شد

استفاده از صوت قرآن به عنوان زنگ موبايل در الجزاير حرام اعلام شد
گروه بين‌الملل: علماي برجسته الجزاير و ائمه مساجد اين كشور استفاده از صوت قرآن به عنوان زنگ تلفن همراه را حرام اعلام كردند.
Date:1394/10/18

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني «الشروق»، استفاده از آيات قرآن، دعاها، احاديث و تلاوت قرآن با صوت تعدادي از قاريان جهان اسلام به‌عنوان زنگ تلفن همراه ميان شهروندان الجزايري بسيار رواج يافته، اين درحالي است كه علماي برجسته الجزاير و ائمه مساجد اين كشور اين اقدام را حرام اعلام كرده‌اند.

عثمان عبداللوش، از متخصصان در حوزه فن‌آوري اطلاعات در اين باره گفت: مؤسسات و شركت‌هاي فعال در حوزه ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات از طريق تبليغاتي كه در زمينه استفاده از آيات قرآن و ادعيه به‌عنوان زنگ تلفن همراه انجام مي‌دهند، توانسته‌اند سود زيادي را كسب مي‌كنند.

وي در ادامه با تأكيد بر اين كه اين عمل كاملا تجاري است،‌ عنوان كرد: دانلود اين زنگ‌هاي قرآني با صرف مقداري هزينه‌ صورت مي‌گيرد و اين شركت‌ها به نام دين از اين فرصت در جهت منافع خود استفاده مي‌كنند.

از سوي ديگر، شيخ علي عيه، خطيب مسجد جامع شهر «الجزيره»، پايتخت الجزاير و استاد حفظ قرآن در اين باره گفت: مجمع بين‌المللي فقه اسلامي بر حرام بودن استفاده از آيات قرآن و احاديث به‌عنوان زنگ تلفن همراه تأكيد كرده است.

وي در ادامه شهروندان الجزايري را به عدم استفاده از آيات قرآن به‌عنوان زنگ تلفن همراه دعوت و تأكيد كرد: ترويج ادعيه، آيات قرآن و احاديث به عنوان زنگ موبايل يك اقدام كاملا تجاري است و توهين به دين مبين اسلام تلقي مي‌شود.

شيخ علي عيه در ادامه با اشاره به آيه 204 سوره «الاعراف»، «وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُواْ لَهُ وَأَنصِتُواْ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ: وهنگامي كه قرآن خوانده مي‌شود، به آن گوش فرا دهيد و سكوت كنيد» تأكيد كرد: استفاده از آيات قرآن در زنگ تلفن همراه سبب مي‌شود كه آيات قرآن در اماكني نامناسب تلاوت شود كه مغاير با قداست كلام وحي است.

خبرگزاري قرآني ايران


Rss Services Print  -(4 Body)  Visitor Count: 3708
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image