جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
وب سرویس رایگان
وزير ارتباطات : هيچگونه اختلالي در كيفيت اينترنت نداشتيم

وزير ارتباطات : هيچگونه اختلالي در كيفيت اينترنت نداشتيم
Date:1394/10/18

پاي اختلالات و كيفيت پايين اينترنت از سرويس مشتركان خانگي و اداري فراتر رفت و به دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي باز شد.

به گزارش تسنيم، اعتراض انبوه كاربران اينترنت پرسرعت نسبت به كيفيت پايين و اختلالات گسترده اينترنت در كشور، پاسخ وزير ارتباطات را به اين گلايه‌ها در صفحه اجتماعي وي به همراه داشت.

ظاهرا برخي سرويس دهنده‌هاي اينترنتي كشور دچار اختلالات مقطعي اما فراگير در شبكه‌شان شده‌اند كه باز همان داستان تكراري مشكل از سمت زيرساخت است را پيش مي‌كشند اما از طرفي، شركت ارتباطات زيرساخت كه انحصار واردات پهناي باند را در دست دارد ، اختلالات را گردن نمي‌گيرد.

در اين زمينه محمود واعظي وزير ارتباطات خطاب به يكي از كاربران شبكه‌هاي اجتماعي نوشته است: در روزهاي اخير هيچگونه مشكل يا اختلال سراسري كه زمينه پايين آمدن كيفيت اينترنت نسبت به گذشته شود، نداشتيم . ضمنا شما در صورت داشتن شكايت يا دريافت پاسخ‌هايي از طرف شركت‌هاي ارايه كننده خدمات اينترنتي كه دلايل افت كيفيت مجموعه خود را به موضوع پهناي باند نسبت مي‌دهند، با سامانه تلفني 195 تماس گرفته و موضوع را در ميان بگذاريد و بنده را در جريان پيگيري قرار دهيد. وي اضافه كرد: وقتي اختلال از حوزه زيرساختي نباشد يا به عبارتي اختلال سراسري يا منطقه‌اي نداشته باشيم، پس مشكل احتمالي مربوط به بخش توزيع است. البته هيچ وقت شركت يا اپراتوري به عمد ايجاد اختلال نخواهد كرد و در حوزه فناوري وقوع اختلال‌هاي موقتي امري كاملا طبيعي است كه بايد بررسي و رفع شود.

در اين ميان مدير فناوري اطلاعات دانشگاه تبريز هم در سومين نشست هم‌انديشي وزارت ارتباطات با فعالان بخش خصوصي فاوا صراحتا اعلام كرد: اين دانشگاه لينك 250 مگابيت بر ثانيه‌اي ‌دارد كه فقط قادر به ارائه اينترانت است،دليل را هم از مخابرات جويا شديم كه مشكل را از طرف شركت ارتباطات زيرساخت دانستند. وي، اينترنت را بستري حياتي براي دانشگاهيان در خصوص تحقيقات علمي و فعاليت‌هاي پژوهشي دانست و گفت: ما در دانشگاه تبريز به اينترنت دسترسي نداريم هر‌چند گفته مي‌شود اين مشكل در كل دانشگاه‌هاي كشور وجود دارد.

محمود خسروي مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت كه در اين جلسه حضور داشت در پاسخ گفت: ابتداي كار دولت ظرفيت IP داخل كشور 350 گيگابيت بر ثانيه بود كه الان به چهار ترابيت بر ثانيه رسيده است؛ اين توسعه لازم بود. زيرا اگر نمي‌شد، كار قطعا همين جا قفل شده بود.

وي اضافه كرد: در ابتداي كارمان دو تا سه ميليون كاربر ADSLداشتيم، اما اكنون به 10 ميليون رسيده است.

وي با بيان اينكه خودمان هم از وضع موجود راضي نيستيم ،گفت: پهناي باندي كه شركت زيرساخت در اختيار اپراتورها مي‌گذارد، كاملا شفاف است و هر ميزان كه تا گيت‌وي بين‌الملل دريافت مي‌كنيم، همان را كاملا در اختيار اپراتورها قرار مي‌دهيم؛ پس هيچ اشكالي از طرف زيرساخت نمي‌تواند باشد.

مدير عامل شركت ارتباطات زيرساخت با بيان اينكه يكسري طرح‌ها داريم تا وضع اينترنت در كشور بهبود يابد، گفت: دانشگاه‌هايي همچون تبريز كه با چنين معضلي روبرو هستند و ميزان تقاضاي آنها بيش از يك STM1است، مي‌توانند لينك ارتباطي خود را مستقيما از شركت زيرساخت دريافت كنند و ديگر سراغ شركت‌هاي اينترنتي نروند.

خبر ديگر اينكه وي همچنين در گفتگو با فارس اظهار داشت: قطعي 20 گيگابيت بر ثانيه در مسير باب‌المندب را در ظرفيت 270 گيگابيتي اينترنت كشور بي‌تاثير خواند و گفت: از قبل 30 گيگ براي قطعي‌هاي اضطراري رزرو نگه داشته بوديم كه هنوز 10 گيگ رزرو باقي است.

خسروي در گفتگو با فارس در پاسخ به اين سوال كه بيش از يك ماه است كابل اينترنت باب‌المندب قطع است و شركت‌هاي اينترنتي از كاهش پهناي باند كشور گلايه‌دارند، اظهار داشت: مجموع ظرفيت پهناي باند بين‌الملل 270 گيگابيت بر ثانيه است كه 240 گيگابيت به شركت‌ها فروخته شده و 30 گيگ براي قطعي‌هاي اضطراري رزرو نگه داشته شده است.از اين رو هم اكنون دقيقا ميزان تعهد شده پهناي باند را به مشتركان واگذار مي‌كنيم.

وي خاطرنشان كرد: در باب المندب دو لينك 10 G(گيگابيت بر ثانيه) قطع شده كه با 20 گيگ از ظرفيت 30 گيگ رزرو جايگزين شده و هم اكنون 10 گيگ رزرو در شبكه وجود دارد. مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت خاطرنشان كرد: در حال حاضر فقط قطعي مسير لينك‌هاي بين‌الملل در باب‌المندب است و قطعي ديگري وجود ندارد. وي تصريح كرد: علت تأخير در رفع خرابي مسير باب‌المندب دريايي بودن اين كابل است كه همواره ترميم كابل‌هاي دريايي حداقل سه هفته زمان نياز دارد و در حال حاضر به دليل شرايط جنگي اجازه عبور كشتي به پيمانكار كابل داده نشده است.

خسروي ادامه داد: البته پيمانكار اين كابل به تازگي مجوز تردد كشتي براي رفع خرابي اين كابل را گرفته است.

اطلاعات


Rss Services Print  -(0 Body)  Visitor Count: 3441
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image