جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
وب سرویس رایگان
فيس‌بوك:هر آنچه در اينترنت مي‌خوانيد، حقيقت ندارد

فيس‌بوك:هر آنچه در اينترنت مي‌خوانيد، حقيقت ندارد
Date:1394/10/18

اين شايعه در چند هفته گذشته، درست پس از اينكه زاكربرگ و همسرش پريسيلا چان اعلام كردند كه 99 درصد از درآمد حاصل از فيس‌بوك را براي مقاصد بشردوستانه به خيريه مي‌بخشند، به گردش درآمده است؛ چند ساعت پس از اعلام آنها، اين شايعه شروع به گسترش كرد.

اين يك نمونه از استتوس‌هايي است كه مردم به اشتراك مي‌گذارند: «مارك زاكربرگ اعلام كرده است كه 45 ميليارد از سهام فيس‌بوك خود را مي‌بخشد.

اما چيزي كه ممكن است شما نشنيده باشيد اين است كه او تصميم گرفته 10 درصد از اين درآمد را به مردمي مثل من و شما بدهد و تمام كاري كه شما بايد بكنيد اين است كه بلافاصله اين پيغام را در يك استتوس بنويسيد.

فيس‌بوك نيمه شب استتوس‌هاي طول روز را جستجو مي‌كند و از اين 45 ميليارد به 1000 نفر از افرادي كه از فيس‌بوك به عنوان يك وسيله قدرتمند ارتباطي و بشردوستانه تشكر كنند جايزه مي‌دهد.»

فيس‌بوك به سرعت اين شايعه را با يك اعلاميه رسمي رد كرد و به استفاده‌كنندگان از فيس‌بوك يادآور شد كه «هر آنچه در اينترنت مي‌خوانيد، حقيقت ندارد». با اين وجود، اين شايعه يك هفته مطرح شد.

در حقيقت، فيس‌بوك و ساير شبكه‌هاي اجتماعي، زمينه مناسبي را فراهم مي‌كنند كه شايعات و كلاهبرداري‌ها به سرعت پخش شوند.

به همين ترتيب شايعاتي كه ادعا مي‌كنند فيس‌بوك مي‌خواهد از استفاد‌ه‌كنندگان براي اينكه صفحه آنها را خصوصي نگه دارد پولي دريافت كند، يا افراد مي‌توانند متوجه شوند كه چه زماني به پروفايل آنها نگاه مي‌كنيد و يا اينكه فيس‌بوك صاحب هر آن چيزي است كه شما در اين شبكه مي‌نويسيد، همه نادرست هستند.

راه حل ساده است، هرچيزي كه دوستانتان در رسانه اجتماعي به اشتراك مي‌گذارند را باور نكنيد و دست از به اشتراك‌ گذاشتن شايعات برداريد؛ وقتي هم كه به درستي موضوعي شك كرديد، به صفحه رسمي فيس‌بوك مراجه كنيد، آنها از فريب خوردن شما جلوگيري مي‌كنند.

منبع: ايسنا

الف


Rss Services Print  -(10 Body)  Visitor Count: 3735
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image