جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
وب سرویس رایگان
رئيس مركز تحقيقات مخابرات: شبكه توزيع محتوا سرعت اينترنت را افزايش مي دهد

رئيس مركز تحقيقات مخابرات: شبكه توزيع محتوا سرعت اينترنت را افزايش مي دهد
Date:1394/10/18

رئيس مركز تحقيقات مخابرات ايران گفت: استفاده از شبكه‌هاي توزيع محتوا (CDN) به عنوان راهكاري براي حل مشكل توزيع محتوا به كار گرفته شده است.

محمد خوانساري در همايش «تبيين راهكارهاي توسعه شبكه توزيع محتواي ديجيتالي» كه امروز (يكشنبه) از سوي سازمان فناوري اطلاعات ايران در مركز تحقيقات مخابرات ايران برگزار شد، به گسترش اينترنت و افزايش محتواي اين شبكه اشاره كرد و گفت: برآوردها نشان مي‌دهد محتواي ويدئويي در دنيا طي هفت سال اخير با رشد چندين برابري مواجه بوده است. بر اين اساس اين حجم از محتوا نيازمند توسعه پهناي باند و زيرساخت شبكه‌اي است تا بتواند خدمات با كيفيتي را در اختيار كاربران قرار دهد.

وي با بيان اينكه شبكه‌هاي توزيع محتوا در راستاي كاهش تاخير در ارائه خدمات اينترنت از مبدأ و مقصد و افزايش رضايت كاربران و خدمات با كيفيت بالا تعريف شده‌اند، گفت: هم‌اكنون بيشترين سود شبكه‌هاي توزيع محتوا مربوط به آمريكاي لاتين است و اروپاي غربي، آسيا پاسيفيك، آفريقا، خاورميانه و اروپاي شرقي در رده‌هاي بعدي قرار دارد.

خوانساري با اشاره به لزوم بهينه‌سازي استفاده از پهناي باند براي افزايش كيفيت و سرعت اينترنت در كشور، گفت: استفاده از شبكه‌هاي توزيع محتوا (CDN) به عنوان راهكاري براي حل مشكل توزيع محتوا به كار گرفته شده است كه با ايجاد اين شبكه‌ها، سرعت اينترنت افزايش يافته و كاربران مي‌توانند با تاخير كم و سرعت قابل قبول از روي يك سرور در شبكه خانگي، به تمامي محتواهاي درخواستي خود دسترسي يابند.

رئيس پژوهشگاه فناوري اطلاعات و ارتباطات با اشاره به فعاليت‌هاي اين پژوهشگاه در زمينه خدمات توزيع محتوا، گفت: اين پروژه در فاز مطالعاتي از سال 91 در دستور كار اين پژوهشگاه قرار گرفته است و طراحي اين شبكه و بهينه‌سازي پهناي باند در سال 93 عملياتي شده است.

وي با تاكيد بر اينكه مركز تحقيقات مخابرات ايران، فعاليت‌هايي را از جمله توسعه جويشگر بومي، عرضه محصولات آموزشي الكترونيكي و دولت الكترونيك و توسعه خدمات محتواي ديجيتال اجرايي كرده است، گفت: پيشنهاد مي‌كنيم طرح توسعه محتواي بومي با مديريت مركز تحقيقات مخابرات و با تمركز بر همكاري با نخبگان جوان دانشگاهي، عامه مردم و اپراتورها اجرايي شود.

خوانساري بر بالا بردن دانش فني توليد محتوا در ايجاد برندهاي كارآفريني و بهره بردن از نخبگان ايراني خارج از كشور تاكيد كرد و گفت: با توجه به شكاف عميق فناوري در حوزه توزيع محتوا در ايران نسبت به كشورهاي جهان، انجام پروژه‌هاي تحقيقاتي در اين خصوص بسيار راهگشا خواهد بود.

وي گفت: دانشگاه‌هاي ايران در زمينه شبكه‌هاي توزيع محتوا بسيار فعال هستند اما توسعه خدمات توزيع محتوا به علت عدم وجود برند ملي با مشكل مواجه است كه در اين زمينه انجام پروژه‌هاي تحقيقاتي مي‌تواند علاوه بر افزايش سواد اطلاعاتي در اين زمينه در خصوص توسعه اين بخش نيز راهگشا باشد.

رئيس پژوهشگاه فناوري اطلاعات و ارتباطات با تاكيد بر اينكه خدمات شبكه‌هاي توزيع محتوا در كشور بايد استانداردگذاري و سطح‌بندي شود، گفت: در اين زمينه مركز مخابرات ايران با سازمان تنظيم مقررات ارتباطات طرحي را پيش مي‌برند.

در اين همايش نخستين شبكه توزيع محتواي عمومي، شتاب‌دهنده وب و سامانه امنيت ابري در ايران توسط يك استارتاپ و با حمايت سازمان فناوري اطلاعات ايران معرفي شد كه قرار بود رونمايي آن با حضور وزير ارتباطات انجام گيرد اما محمود واعظي در اين همايش حضور نيافت.

ايستنا


Rss Services Print  -(6 Body)  Visitor Count: 3919
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image