جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
وب سرویس رایگان
اتومبيل بدون سرنشين گوگل بدنبال شريك

اتومبيل بدون سرنشين گوگل بدنبال شريك
گوگل سال‌هاي زيادي است كه بر روي پروژه‌ي اتومبيل‌هاي خودران كار مي‌كند اما به نظر مي‌رسد اين شركت براي توليد انبوه به دنبال شريك تجاري مي گردد.
Date:1394/11/1

به گزارش دريچه فناوري گروه فضاي مجازي باشگاه خبرنگاران جوان؛ گوگل در نظر دارد براي اتومبيل‌هاي بدون سرنشين خود در ابتدا كسب‌و‌كارهايي نظير اوبر و در مرحله‌ي بعد مصرف‌كنندگان عادي را نشانه رود. شايعات از همكاري غول خودروسازي فورد با گوگل حكايت مي‌كنند با اين حال اين خبر هنوز به صورت رسمي تاييد نشده است. به نظر مي‌رسد گوگل به دنبال گزينه‌هاي مختلف در جهت همكاري مي‌گردد.

اتومبيل بدون سرنشين گوگل بدنبال شريك

هفته‌ي گذشته مدير ارشد بخش اتومبيل گوگل هدف بخش تحت مديريت خود در سال 2016 را همكاري با شركت‌هاي خودروسازي جهت توليد اتومبيل‌هاي بدون سرنشين عنوان كرد. بنابراين به نظر مي‌رسد يكي از راهبرد‌هاي گوگل استفاده از نرم‌افزار‌هاي خود در بقيه‌ي اتومبيل‌ها براي فرار از مسئوليت توليد اتومبيل است. بنابراين اين غول اينترنتي مي‌تواند تمركز خود را در زمينه‌ي نرم‌افزار و توسعه‌ي بهينه‌تر آن جلب كند و كار توليد اتوميبل را به دست شركت‌هاي مجرب در اين حوزه بسپارد.

البته كار براي گوگل خيلي هم آسان نيست؛ چرا كه شركت‌هاي خودروسازي نيز هم‌گام با گوگل به توسعه‌ي بخش نرم‌افزاري و توليد اتومبيل‌هاي بدون سرنشين اقدام كرده‌اند. به عنوان مثال خبرهاي زيادي از اتومبيل بدون سرنشين فورد به گوش مي‌رسد و اين شركت قصد دارد در سال 2016 از اولين نمونه‌ي محصول خود در فضاي شهري رونمايي كند.

همچنين فورد در جريان نمايشگاه خودروي ديترويت از نمونه‌ي خودروهاي هوشمند خود در جاده‌هاي برفي رونمايي كرد كه بسيار پيشرفته‌تر از نمونه‌هاي توليدي گوگل به نظر مي‌رسد. در اين ميان نبايد از شركت تسلا نيز غافل شد كه در محصولات سري اس خود قابليت‌هاي مختلفي از يك اتومبيل هوشمند را به كار برده است.

اگرچه در حال حاضر اتومبيل‌هاي بدون سرنشين آزمايشي خود را به سر مي‌برند، ولي به طور حتم بخش مهمي از آينده‌ي صنعت خودروسازي را تشكيل مي‌دهند. به خصوص زماني‌ كه بتوان از اين محصولات به صورت اشتراكي استفاده كرد، بنابراين نيازي به خريد يك خودروي جديد احساس نخواهد شد. در كنار اين تحركات در صنعت، لازم است نهاد‌هاي قانون‌گذاري براي چنين آينده‌اي برنامه‌ريزي صحيح و البته سريع داشته باشند.

منبع: زوميت

انتهاي پيام/

باشگاه خبرنگاران جوان


Rss Services Print  -(15 Body)  Visitor Count: 4838
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image