جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
وب سرویس رایگان
روبات انسان‌نماي گوگل خانه تميز مي‌كند

روبات انسان‌نماي گوگل خانه تميز مي‌كند
ايتنا- آنا؛ روباتي است كه قادر به انجام مجموعه‌اي از فعاليت‌هايي است كه نياز به «حركات هماهنگ كل بدن» دارند.
Date:1394/11/1

روبات 1/8 متري Atlas كه بوستون دايناميكز، شركت تحت مالكيت، با حمايت دارپا، سازمان پروژه‌هاي تحقيقاتي پيشرفته دفاعي آن را ساخته، روباتي است كه با روبات‌هاي نظامي رقابت مي‌كند ولي اين‌بار مهندسان آن را براي خانه تميز كردن برنامه‌ريزي كرده‌اند.

آنا- روبات انسان‌نمايي كه زباله‌ها را دم در مي‌برد و كف زمين را تميز مي‌كند، خيلي متفاوت از آن چيزي است كه ما از يك هوش مصنوعي خودمختاري كه براي اهداف نظامي برنامه‌ريزي شده، انتظار داريم.

با اين حال، مهندسان موسسه شناخت انسان و ماشين فلوريدا (IHMC) آن را براي انجام كارهاي خانه برنامه‌ريزي كرده‌اند تا هوش و حركات آن با هم هماهنگ شوند.

حال فعاليت‌هايي شامل جارو برقي كشيدن و قرار دادن زباله در سطل به آن اضافه شده است.

تيم موسسه IHMC در هفته اخير اقدام به انتشار ويدئويي كرده كه مربوط به اين روبات انسان نماي دو پاست. از جمله اين فعاليت‌ها عبارتند از جارو كردن قاليچه و دور ريختن زباله‌ها. اين آزمايش براي گسترش و توسعه قابليت‌هاي اين روبات و البته با كمك يك اپراتور انساني صورت گرفته است.

تماشاي نحوه عمل اين روبات نشان مي‌دهد كه هنوز فاصله زيادي با توسعه و طراحي ماشين‌هايي داريم كه در فيلم‌هاي هاليوودي نمايش داده مي‌شود و هنوز اين روبات‌ها قادر به انجام امور دقيق بدون دخالت انسان نيستند.

در ويدئويي كه از عمليات اين روبات منتشر شده، با سرعتي 20 برابر سرعت ضبط گرفته شده است كه حاكي از آن است كه دقت در انجام اين كارها توسط يك روبات هنوز نيازمند زماني بسيار طولاني است.

گروه IHMC يكي از تيم‌هايي است كه در چالش سال گذشته دارپا براي نمايش توانايي‌هاي Atlas شركت كرد و در اين مسابقه جايگاه دوم را به دست آورد.

اما اكنون اين گروه در حال تلاش براي بهبود وضع Atlas و گسترش دامنه فعاليت‌هايي است كه اين روبات انسان‌نما قادر به انجام آن است.

منبع : فناوران اطلاعات

ايتنا


Rss Services Print  -(17 Body)  Visitor Count: 9356
Add Comments
Name:
Email:  
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image