جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
وب سرویس رایگان
پايان پشتيباني امنيتي نسخه‌هاي قديمي اينترنت اكسپلورر

پايان پشتيباني امنيتي نسخه‌هاي قديمي اينترنت اكسپلورر
مايكروسافت براي سال 2016 پشتيباني امنيتي خود را براي اينترنت اكسپلورر 8، 9 و 10 به پايان مي‌رساند.
Date:1394/11/1

مايكروسافت براي سال 2016 پشتيباني امنيتي خود را براي اينترنت اكسپلورر 8، 9 و 10 به پايان مي‌رساند.

به گزارش افتانا (پايگاه خبري امنيت فناوري اطلاعات)، مايكروسافت تقريبا از 18ماه پيش اين آمادگي را كسب كرده بود تا ديگر از حملات هدفمند مهاجمان سايبري بازنشسته شود.شركت‌هاي بزرگ و كوچك زيادي در دنيا هستند كه برنامه‌هايشان متكي به اينترنت اكسپلورر 8، 9 و يا 10 ساخته شده بودند و با يك تجهيز پرهزينه آن را با اينترنت اكسپلورر 11 همسان كرده بودند. آمار نشان مي‌دهد كه درصد قابل توجهي از ترافيك از طريق اينترنت اكسپلورر است. براي مثال وب سايت Netmarketshare.com با استفاده از اينترنت اكسپلورر 11 بيش از 25درصد و اينترنت اكسپلورر 8، 9 و 10 بيش از 20درصد بازار اينترنت را به خود اختصاص داده‌اند. محققان سيستم‌هاي امنيتي مي‌گويند اينترنت اكسپلورر 9 و 10 تقريبا 36درصد از سرويس‌هايشان بر روي ويندوز 7، 8 و يا 8.1 قابل اجرا است. با توجه به اينكه در طول تاريخ هكرها حملات خود را بيشتر از طريق مرورگرها انجام داده‌اند تا سيستم عامل‌ها، پس بهتر است به اين مساله جدي‌تر فكر كنيم.

Craig Young، محقق امنيتي شركت Tripwire، مي‌گويد: مهاجمان سايبري در بيشتر موارد با دسترسي به يك شبكه محلي قادر به فريب دادن كاربران مي‌شوند و فايل‌هاي مخرب خود را به‌عنوان بخشي از يك حمله موفقيت‌آميز در ويندوز XP باز مي‌كنند و حالا قرار است كه امنيت با اينترنت اكسپلورر خداحافظي كند و كاربران با موجي از منابع غيرقابل‌اطمينان، به‌طور مرتب مورد پردازش قرار گرفتن اطلاعات و طيف گسترده‌اي از حملات روبه‌رو خواهند شد.

مايكروسافت قرار است سهم خود را از پچ‌هاي اينترنت اكسپلورر جمع‌آوري كند و در دومين سه شنبه هر ماه قرار است تكه‌اي از پشتيباني امنيتي اينترنت اكسپلورر برداشته شود و نتيجه اين عملكرد شامل اجرا كردن كدها از راه دور و دور زدن طرح‌هاي امنيتي مي‌شود.

Michael Hanley، مدير تيم برنامه‌نويسي تحقيق و توسعه شركت Duo Security، مي‌گويد: هكرها از تابستان سال 2014 مي‌دانستند مايكروسافت ديگر پشتيباني براي اينترنت اكسپلورر را انجام نخواهد داد و ضمنا هكرها مي‌دانستند كه كاربران زيادي وجود دارند كه تحت همين شرايط ناپايدار هم به استفاده كردن از اين برنامه مي‌پردازند. اما ما همچنان پيش‌بيني مي‌كنيم كه مجرمان سايبري در تلاش خواهند بود تا عليه اينترنت اكسپلورر 8، 9 و 10 در سال 2016 هم حملاتي داشته باشند.

Young از Tripwire مي‌‌گويد: هكرها ممكن است اصلا به سراغ اينترنت اكسپلورر 8، 9 و 10 نروند بلكه با تمام قدرت نسخه 11 را مورد هدف قرار بدهند و قطعا مهاجمان با ترفندهاي جديدي پس از خلع پشتيباني به پيش مي‌آيند و با تجزيه و تحليل اينترنت اكسپلورر از زواياي ديگر حملات جديدي را برنامه‌ريزي خواهند كرد. در پايگاه داده‌هاي Tripwire مشخص شده است كه بيش از دو سوم آسيب پذيري‌ها در اينترنت اكسپلورر 11 بوده است.

پس از اين عملكرد، سازگاري با برنامه‌هاي جديد پيش مي‌آيد. كارشناسان شركت‌ها مي‌گويند هزينه به‌روزرساني برنامه‌هايشان با مرورگرهاي جديد در برابر نقص سيستم توسط اينترنت اكسپلورر قابل‌مقايسه نيست. Hanley گفت: هزينه اين نقض قانون براي كاربران بسيار بالا است. هم اكنون شركت‌ها نياز دارند به سمت برنامه‌هايي بروند تا بيشترين پشتيباني را از طريق آخرين فناوري‌هاي امنيتي، مرورگرها و سيستم عامل‌ها داشته باشند.

Young در جاي ديگري نيز گفته است: كاربران ممكن است با نصب يك ويندوز، اينترنت اكسپلورر 11 را پيش از پياده‌سازي برنامه‌ها نصب كرده باشند كه اين خود يعني از بين رفتن هرگونه امنيت پس از نصب ويندوز. حال برخي از برنامه‌ها هم وجود دارند كه با هزينه اندكي داده‌هاي كاربران را با مرورگرهاي جديد همسان كنند. اين اتفاق را كاملا جدي بگيريد. مشكلات از اين دست به اندازه زماني كه در محل كارتان براي نهار خوردن اختصاص داده‌ايد مي‌افتند. هيچ‌گاه كسب‌وكار خود را با اين‌گونه نرم‌افزارها انجام ندهيد و از فعاليت آنها هم در هر زمينه‌اي جلوگيري كنيد.
مرجع: كسپرسكي آنلاين

آفتانا


Rss Services Print  -(10 Body)  Visitor Count: 9162
Add Comments
Name:
Email:  
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image