جستجو در محصولات

گالری پروژه های افتر افکت
گالری پروژه های PSD
جستجو در محصولات


تبلیغ بانک ها در صفحات
ربات ساز تلگرام در صفحات
.. سیستم ارسال پیامک ..
وب سرویس رایگان
در نشست تخصصي گوگل پلاس مطرح شد: استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي هم فرصت و هم تهديد

در نشست تخصصي گوگل پلاس مطرح شد: استفاده از رسانه‌هاي اجتماعي هم فرصت و هم تهديد
Date:1390/5/19

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

نشست تخصصي گوگل پلاس، پلي به سوي وب 3 در مركز پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فن‌آوري اطلاعات ايسنا، در اين نشست سياوش صلواتيان - دانشجوي دكتراي مديريت رسانه - ضمن بحث درباره نسل‌هاي مختلف وب و تفاوت‌هاي آن‌ها، نقش ويژه رسانه‌هاي اجتماعي، به ويژه شبكه‌هاي اجتماعي را در تكامل وب نسل دوم مطرح كرد.

او در ابتدا رسانه‌ها را به سه دسته تقسيم و بيان كرد: رسانه‌هاي نسل اول يا به اصطلاح لميده، بيش‌تر هدف سرگرمي و گذران وقت داشتند؛ از ديگر ويژگي‌هاي اين نسل، غيرتعاملي بودن آن و سرعت پايين مي‌توان نام برد.

صلواتيان تصريح كرد: از مشكلات اساسي رسانه نوع اول، تعداد محدود توليدكننده و حجم بالاي مصرف‌كننده بود كه حتي مي‌توان تعداد كاربران و توليدكنندگان محتوا در اين نوع را يك به 50 هزار دانست؛ به طوريكه به ازاي هر توليدكننده محتوا، 50 هزار مصرف‌كننده وجود داشت.

اين كارشناس در ادامه ويژگي نسل دوم وب را اين گونه بيان كرد: ويژگي نسل دوم وب خم شدن و همراهي كاربر به سمت رسانه‌ها بود؛ ‌اين بدين معني است كه رسانه با تعامل با مردم از مصرف‌كننده به مشاركت‌كننده در توليد محتوا در رسانه‌ها تبديل شده است.

او تاكيد كرد: هدف اين نسل باز نشر كردن محتوا در فضاي رسانه است؛ نسل دوم را حتي مي‌توان در تلويزيون هم مشاهده كرد زيرا تلويزيون تعاملي است كه محتوايي را كه مي‌خواهيد انتخاب مي‌كنيد.

صلواتيان بيان كرد: ‌اما فعاليت نسل دوم خلاف جهت نسل اول است يعني اطلاعات از سمت كاربر به سوي رسانه ورود پيدا مي‌كند. همچنين ‌ميان نسل اول و نسل دوم اطلاعات اتفاقاتي افتاد و تمامي مدل‌هاي ارتباطات رسانه‌ها در نوع اول دچار دگرگوني شد.

وي تاكيد كرد:‌ در نسل دوم رسانه‌ها ديگر بدين صورت نيست بلكه محتوايي در وب 2 توليد و نشر داده مي‌شود و تا زماني كه به مخاطبان خود برسد، هزاران بار تغيير مي‌كند و نظرات مختلف برروي آن گذاشته مي‌شود، بازنشر مي‌شود و ميان كاربران مختلف مي‌چرخد و مدام اصلاح مي‌شود.

به گفته صلواتيان در وب دوم يا نسل دوم رسانه‌ها، مشاركت كاربر با رسانه بسيار زياد شده و استفاده از رسانه تقابل دو طرفه ميان فرد و رسانه انجام شده است.

او نقش سازمان‌هاي رسانه‌يي را اين گونه بيان كرد: فضاي وب 2 تسهيل‌كننده‌ي محتوا است و همچنين نقش سازمان‌هاي رسانه‌يي نيز تغيير كرده و سايت‌هايي به وجود آمدند كه اجازه مشاركت به كاربران مي‌دهند.

صلواتيان در ادامه نشست درباره وب 3 كه هنوز تعريف مشخصي از آن نشده است، گفت: به دليل كاربران بيش از حد و تعادل كاربران در سايت‌هاي رسانه‌يي، وبلاگ‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي، برخي كاربران دچار سردرگمي اطلاعات مي‌شوند.

او افزود: هم‌چنين انتظار مي‌رود وب نسل سوم اين اطلاعات را دسته‌بندي كند و با اطلاعاتي كه دارد از سيستم هوشمند به كاربر اطلاعات دهد.

اين دانشجوي دكتراي رسانه با ارائه مثال‌هايي از شركت‌هاي اجتماعي و رسانه‌هاي اجتماعي و تعداد كاربران آن‌ها، رشد چشمگير گوگل پلاس در مدت يك ماه را متذكر شد و افزود: گوگل پلاس همانند ديگر محصولات ارائه شده توسط گوگل نيست، بلكه يك لايه اجتماعي است كه در كل محصولات قرار گرفته است.

وي تاكيد كرد: گوگل پلاس، داكس، اخبار، جي‌ميل، نقشه و تقويم و غيره را به يكديگر مرتبط مي‌كند. اگر گول بتواند قسمت گوگل پلاس خود را ميان اپراتورهاي مختلف همانند email مرتبط كند، مي‌تواند به مفهوم اصلي وب سه دست يابد.

او در پايان بيان كرد: استفاده از رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي مي‌توانند هم فرصتي براي استفاده بهتر و هم تهديدي براي امنيت باشند و بايد از فرصت‌هايي كه داريم بهترين استفاده را داشته باشيم و به سمت توليد محتوا حركت كنيم.

انتهاي پيام

ايسنا


Rss Services Print  -(14 Body)  Visitor Count: 1484
Add Comments
Name:
Email:
User Comments:
SecurityCode: Captcha ImageChange Image