جدال گوگل با مايكروسافت و نوكيا موجب شكايت گوگل ازآنها شد
Date:1391/3/26 Visitor: 1315
گوگل مدعي شده كه هر دو شركت تلاش دارند اندرويد را تضعيف كنند و قيمت تلفن‌هاي همراه مجهز به ويندوز فون را به طور مصنوعي بالا ببرند

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبر نگاران، گوگل حملات تندي را عليه مايكروسافت و نوكيا آغاز كرده و هر دو شركت را به تلاش براي تضعيف سيستم عامل آندرويد متهم كرده است.

يكي از سخنگويان شركت گوگل در اين مورد گفته است: اين دو شركت بايد مسئوليت رفتار خود را بر عهده بگيرند و ما اميدواريم شكايت ما موجب شود تا ديگران هم به عملكرد اين دو شركت به خوبي توجه كنند. گفتني است هر دو شركت ادعاهاي گوگل را رد كرده و به طور مقابل اين شركت را به انحصارطلبي تجاري متهم كرده‌اند.

گوگل در همين زمينه شكايتي را بر عليه اين دو شركت تقديم كميسيون اروپا نموده و تصريح كرده كه مايكروسافت و نوكيا با توطئه مشترك از حق اختراعات ثبت شده خود بر عليه ديگر رقبا بهره گرفته و اجازه استفاده از آنها را به ديگران نمي دهند تا در نهايت هزينه تمام شده طراحي تلفن همراه افزايش يابد.

گوگل معتقد است مايكروسافت و نوكيا با شركت هاي ديگري مانند شركت كانادايي Mosaid Technologies توافق‌هايي منعقد كرده‌اند تا بي سروصدا مانع استفاده از حق اختراعات ثبت شده خود توسط ديگر شركت‌هاي رقيب شوند.

از اين طريق، اين دو شركت به طور قانوني براي رقباي خود محدوديت ايجاد مي‌كنند و نمي گذارند آنها از فناوري‌هاي پيشرفته در گوشي‌هاي ساخت خود استفاده كنند.