با افزايش نفوذ اينترنت در ميان كاربران جهان اتفاق افتادتب داغ تلويزيون‌هاي هوشمند
Date:1391/4/5 Visitor: 1626
بازار ديجيتال- جعبه‌هاي جادو هميشه محبوب بوده و هستند و به همين دليل هم در طول سال‌هاي گذشته تغييرات زيادي را تجربه كرده‌اند.

در واقع تلويزيون‌ها به عنوان پر طرفدارترين محصولات الكترونيك مصرفي جهان براي همراهي با سليقه و نياز كاربرانشان با سرعت بيشتري با تغييرات اين صنعت همراه شده‌اند. جديدترين پديده صنعت تلويزيون يعني تلويزيون‌هاي هوشمند اما جنجالي‌ترين اين تغييرات بوده است. با افزايش تمايل و نياز كاربران به محصولات مرتبط با اينترنت، اين تلويزيون‌ها هم خيلي زود توانستند جايگاه خودشان را در بازار پيدا كرده و توجه خريداران بيشتري را به خودشان جلب كنند.
جديدترين تحقيقات انجام شده توسط موسسه تحقيقاتيNPD DisplaySearch در اين زمينه نشان مي‌دهد كه تلويزيون‌هاي با امكان ارتباط با اينترنت توانسته‌اند سهم 27 درصدي كل بازار جهاني تلويزيون را در اولين فصل از سال 2012 به خودشان اختصاص بدهند. در اين ميان گويا تب تلويزيون‌هاي اينترنتي در ميان كاربران چيني شدت بيشتري پيدا كرده و بيشترين سهم صادرات جهاني اين تلويزيون‌ها را به اين كشور اختصاص داده است. بر اساس اين گزارش، تقريبا نيمي از تلويزيون‌هاي صادر شده به چين تلويزيون‌هاي هوشمند هستند. در اروپاي غربي اما اين ميزان به يك سوم مي‌رسد.
كارشناسان اما تاكيد مي‌كنند كه تمام تلويزيون‌هايي كه امكان اتصال به اينترنت را دارند لزوما نمي‌توانند تلويزيون هوشمند باشند. آنها مي‌گويند: «تلويزيون‌هاي با امكان اتصال به اينترنت در واقع امكان دسترسي به سرويس‌ها و برنامه‌هاي مختلف را از طريق اينترنت براي كاربرانشان فراهم مي‌كنند. اين در حالي است كه تلويزيون‌هاي هوشمند امكان دسترسي به سرويس‌ها و برنامه‌هايي كه حتي به صورت عمومي هم عرضه نمي‌شوند مانند يوتيوب را براي كاربرانشان فراهم مي‌آورند.»
گزارش اخير NPD DisplaySearch نشان مي‌دهد كه بيش از 20 درصد از تمام تلويزيون‌هاي صادر شده به سرتاسر جهان را تلويزيون‌هاي هوشمند تشكيل مي‌دهند كه از اين ميزان بيشترين سهم به كشورهاي آسيايي، ژاپن و چين اختصاص دارد. بر اساس اين تحقيقات، شركت Sony با بيشترين ميزان نفوذ در بازارهاي مختلف، در حال حاضر حاكميت بازار تلويزيون‌هاي هوشمند را در اختيار دارد. اين در حالي است كه برندهاي ديگري مانند Samsung، Panasonic و LG نفوذي كمتر از 30 درصد در بازار جهاني تلويزيون‌هاي هوشمند دارند.
«پل گري» يكي از تحليل‌گران اين موسسه در اين مورد مي‌گويد: «تلويزيون‌هاي هوشمند و مرتبط با اينترنت وابستگي زيادي به محتوا دارند و با افزايش محبوبيت اين تلويزيون‌ها، اينترنت به بزرگ‌ترين منبع سرگرمي و محتواي مورد نياز كاربران اين تلويزيون‌ها تبديل شده است.»