دنياي موبايل و كامپيوتر؛برنامه‌هاي همراه براي كمك به معترضان وال‌استريت
Date:1391/4/18 Visitor: 1549
خبرگزاري فارس: تعدادي از جوانان خلّاق فعال در جنبش اشغال وال استريت برنامه اي را طراحي كرده اند كه تصويربرداري از تخلفات و خشونت هاي نيروهاي پليس را با سهولت بيشتري ممكن مي كند.

به گزارش فارس به نقل از آي تي ورلد، اين برنامه قابل نصب بر روي گوشي هاي هوشمند كه ACLU-NJ Police Tape App نام دارد بعد از فعال شدن به طور خودكار صدا و تصوير محيط اطراف را ضبط مي كند، سپس خودش را مخفي مي كند و حتي مي تواند يك كپي از فايل ضبط شده را براي اتحاديه آزادي هاي مدني آمريكا كه طراح اصلي اين برنامه است ارسال كند.

اين برنامه مكمل برنامه مشابهي است كه ماه گذشته عرضه شده بود و Stop-and-Frisk Watch نام دارد. اين برنامه با دو سيستم عامل آندرويد و آي او اس سازگاري دارد و اگر در حالت مخفيانه فعال شود حتي آيكون ضبط تصاوير نيز نمايش داده نمي شود.

يكي ديگر از مزاياي اين برنامه ذخيره كردن فايل هاي ضبط شده در بخش هايي از حافظه گوشي است كه معمولا براي اين كار استفاده نمي شود. در نتيجه نيروهاي پليس به سادگي نمي توانند فايل هاي مورد نظرشان را بيابند و آنها را پاك كنند.

اين برنامه تنها داراي سه دكمه است كه براي ضبط صدا، ويديو و آگاهي از حقوق كاربران در مواجهه با پليس در زمان بازجويي و دستگيري به كار مي روند.

انتهاي پيام/ح