در كمپاني گوگل چه خبر است؟
Date:1393/11/27 Visitor: 2050
كاركردن در شركت گوگل از آرزوهاي دور بسياري از فعالان در عرصه آي تي است. اما كارمندان سابق گوگل از اين شركت و شيوه كار در آن چه خاطره هايي دارند.

ايران اكونوميست- بسياري از مردم آرزو دارند در گوگل كار كنند. كار در ميان مردمان با استعداد و داراي قدرت، پرداخت فوق العاده و داشتن امكاني براي تاثير گذاشتن بر ميليون ها نفر در جهان، به همراه برخورداري از محيط كاري و امكانات و تسهيلات بي نظير، چيزهايي هستند كه مي تواند هر انساني را به سوي اين كمپاني عظيم جذب كند. اما دهها نوع غذا و تفريح مجاني، تنها وجوه كار كردن در گوگل نيستند. سايت Quora تجربيات افرادي كه كارمند سابق يا فعلي گوگل مي باشند را جمع آوري كرده كه در ميان اين تجربيات، برخي معايب و بدي هاي كار در گوگل نيز به چشم مي خورد.

1. كارمندان صلاحيت و توانايي بيش از حدي دارند.

يكي از كامنت گذاران مي گويد: «بنابر اعتبار برند، قدرت پرداخت و نيازهاي فني بالا، گوگل شرايط بسيار سختي براي استخدام وضع مي كند. بدترين بخش كار در اين كمپاني اين است كه همه صلاحيتي بيش از حد براي شغلي كه انجام مي دهند دارند.»

2. كار كردن در گوگل زندگي شما را تحت الشعاع قرار مي دهد

يك كارمند فروش سابق مي گويد: «بدترين وجه كار اين بود كه اغلب وقت و انرژي شما را مي سوزاند. اگر كنترل زمان برايتان مهم نباشد و آن را در دست نگيريد، بعد از مدتي مي بينيد كه اين شغل تبديل به كل زندگي تان شده است.»

3. آنها تنها به دستاوردها و پيشرفت هاي قابل اندازه گيري و ملموس ارزش مي دهند

يك مهندس نرم افزار پيشين گوگل مي گويد: «هر پيشرفتي كه مبتني بر اندازه هاي متريك نبوده و با عدد و رقم قابل بيان نباشد، به مثابه اتلاف وقت در نظر گرفته مي شود و كسي به آن وقعي نمي نهد.»

4. رو راست بودن با همكاران سخت است

كارمند سابق گوگل معتقد است در محيط كاري اين شركت تنها مي شود با دوستان نزديك تان در مورد يك موضوع بحث كنيد. به دليل اينكه افراد داراي قلمرو و محدوده مشخص با بقيه هستند و مشتاق شنيدن نظر ديگران نمي باشند، گفتگوهاي هدفمند و عيني ميان همكاران بسيار كم اتفاق مي افتد.

5. پروژه ها مي توانند در هر زماني به صورت دلخواه لغو شوند

كامنت گذاري ديگر عقيده دارد تاكنون بدترين نكته كار در گوگل براي او اين بوده كه برخي پروژه هاي فعال، با دلايل نامعلوم و دلبخواهي يك دفعه لغو مي شوند و افرادي كه سابقه كار بر روي چنين پروژه هايي دارند، به دليل آنچه عدم تاثيرگذاري مطلوب در گذشته ناميده مي شود، از گرفتن ترفيع و تشويق باز مي مانند.

6. برخي مديران بالادستي بيش از آنكه لياقت داشته باشند، ترفيع مي گيرند

يكي از مديران فني برنامه نويسي كه سابقه كار در گوگل را داشته، معتقد است افرادي وجود دارند كه بدون دارا بودن توانايي رهبري و مديريت، به رده هاي مديريتي بالا مي رسند. اين افراد به دليل آنكه باهوش به نظر مي رسند و راهي ديگري براي ترفيع دادن به آنها وجود ندارد، به لايه هاي مديريتي رسيده و يك دسته از مديران باهوش اما بي لياقت را تشكيل داده اند.

7. تنوع كافي ميان كارمندان وجود ندارد

گوگل افرادي مشابهي را به كرات استخدام مي كنند. افرادي كه تنها از ميان 10 دانشگاه انتخاب شده و علايق، تجربيات و جهان بيني مشابهي دارند.

8. كار كردن در گوگل شما را براي شغل هاي آينده تان آماده نمي كند

يك مهندس سابق گوگل مي گويد: «بعد از كار به مدت چند سال، شما سريعا ارتباط تان را با دنياي خارج از دست مي دهيد و اگر قرار باشد روزي از آنجا برويد و در جاي ديگري مشغول به كار شويد، مشكل خواهيد داشت.»

9. وعده هاي بيش از حدي در زمان استخدام به شما داده مي شود

يك كامنت گذار كه چندين بار در بخش هاي مختلف گوگل استخدام شده، مي نويسد: «اگر قصد داريد عضوي از اين شركت شويد، سفت و سخت مذاكره كنيد و همه چيز را به صورت مكتوب درآوريد. آن ها وعده هاي مبهمي مي دهند كه به نظر نمي رسند بتوانند به تمامي محقق شان كنند.»

10. به كارمندان قراردادي و موقت به چشم پايين تري نگاه مي شود

فردي كه تجربه كار موقت در گوگل را دارد، معتقد است «نگاه هاي متكبرانه كارمندان رسمي اين شركت به قراردادي ها آزار دهنده است. به نظر مي رسد آنها اينگونه فكر مي كنند كه كارمندان موقت از توانايي هاي ذهني و اخلاقي پايين تري برخوردارند.»